Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
09-03-2008 kl. 21:01
206 kom på markedet tre-fire år før C3, som således er en lidt mere moderne konstruktion. Om det har noget at sige, ved jeg ikke - bilerne er bygget af stort set de samme komponenter, har samme motor og sådan. Der er solgt flest 206'ere - men det gør den ikke til en bedre bil. Ingen af bilerne er kendt som super-kvalitetsprodukter. Til gengæld er priserne lavere end på de mere stabile konkurrenter.
Jeg har selv haft en del Citroën'er og en enkelt Peugeot. Så det ville ligge til højrebenet, at foreslå dig en C3. Imidlertid vil jeg ikke hænges op på noget, så mit forslag er: Kør nogle gode ture i begge biler, og vælg den, du synes bedst om. Men prøv også liiiige en Skoda Fabia. Den har et noget bedre ry - når vi taler om kvalitet og vedligeholdelsesomkostninger.
MVH Ulrik
Jeg har selv haft en del Citroën'er og en enkelt Peugeot. Så det ville ligge til højrebenet, at foreslå dig en C3. Imidlertid vil jeg ikke hænges op på noget, så mit forslag er: Kør nogle gode ture i begge biler, og vælg den, du synes bedst om. Men prøv også liiiige en Skoda Fabia. Den har et noget bedre ry - når vi taler om kvalitet og vedligeholdelsesomkostninger.
MVH Ulrik
anders lauridsen
bruger siden
06-01-2004
09-03-2008 kl. 23:51
Hej. jeg har selv kørt peugeot 206 de sidste år, og har været utrolig glad for det, det er en super fed lille og sporty bil. Jeg har 206 1,6 i s-line fra 2006, hvilket vi har været meget glade for.
Har sidste år købt en citroen som firmabil, og mine erfaringer er at peugeot leverer en langt bedre service, men har ellers ikke de store erfaringer med citroen.
Sidst rettet: 10/3-08 (af administrator)
Har sidste år købt en citroen som firmabil, og mine erfaringer er at peugeot leverer en langt bedre service, men har ellers ikke de store erfaringer med citroen.
Sidst rettet: 10/3-08 (af administrator)