Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 17:59

Hej.
Umiddelbart er det et rygte ang. Citroen som stammer tilbage fra 80'erne og op i 90'erne.
En C3 lyder som en rigtig god bil til en god pris. C3'eren har heller ikke haft de helt store problemer med kvaliteten som mange af dens franske ligemænd.
Reservedele til en C3 er at skaffe næsten overalt efterhånden, og de er ikke meget dyrere end så mange andre.
Hvis du er lidt ligeglad med udseendet på bilen, er der også de små Hyundai Getz. De kom på markedet for 4-5 år siden, og rent prismæssigt kan du sagtens finde en i din prisklasse. De fåes som både benzin og diesel, kører langt på literen, og kvaliteten er uovertruffen. Er bla. kåret som mest driftsikre minibil i tyskland.
Øvrige biler kan nævnes, Peugeot 107, Fiat Panda, Chevrolet Matiz, Kia Picanto m.fl.

Håber det kan bruges til noget, og god jagt derude....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

09-03-2008 kl. 21:57

C3 har haft mange fejl, og kan ikke siges at være en specielt god brugt-bil. At Citroëns rygte om ringe kvalitet stammer fra 80'erne og 90'erne er noget sludder; rygtet er ældre, og bør leve videre. I hvert fald har mine Citroën'er fra efter år 2000 været præcist så fejlbehæftede som dem fra før 2000. Og jeg har haft en del.
Omvendt synes jeg, de kører fint, ligesom den lave indkøbspris har tiltalt mig hver gang.
Så altså - for mig at se er C3 ikke et specielt anbefalelsesværdigt valg.

Hvor mange skal køre med i bilen? Hvis du er alene, eller I er to, er C1/107/Aygo en mulighed. Det er en rigtig bybil, og den kan faktisk fås til 100000 kr fra ny.
Hvis I ønsker en lidt større bil, er Skoda Fabia kongen af klassen. Forbilledlig rustbeskyttelse og super-kvalitet. Den ville jeg vælge.

206, som nævnes, er ikke bedre end C3.
Chevrolet Matiz er langt fra de andre nævnte biler, hvad angår sikkerhed. Pas på!
Og endelig er der en, der foreslår VW. Og ja, den har navnet med sig - men det betaler man så for. Du får samme eller bedre kvalitet med Skodaen - som i øvrigt er bygget på en VW Polo-bund med mange VW dele.
Hyundai Getz er også et rimeligt bud. Personligt er jeg endnu ikke helt overbevist om Korea-bilernes fortræffeligheder, i hvert fald ikke, når det gælder biler introduceret for 4-5-6 år siden.

Håber, i kunne bruge noget af det..
Ulrik

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

11-03-2008 kl. 14:56

Hej Heidi.
Allerførst, prøv dem du nævner, dan dig dit EGET indtryk og sæt regnestykket op mod hinanden.
Vi har en Picanto 1.1EX fra 2005 og den har ganske enkelt kørt helt og aldeles fejlfrit. Skulle man få brug for kørsel på motorvej er Picantoen også særdeles støjsvag. Mht. forbrug, så skal du nok ikke regne med de 20 der er lovet. vi ligger i snit på 17-18 km/l ved blandet kørsel. Vi kan kun anbefale Picanto. PS: vælg for guds skyld EX modellen, der er rigtig meget ekstraudstyr i forhold til LX modellen...... god jagt.
(vi vil ihvertfald ikke sælge vores :-) men kan se der er rimeligt udvalg.

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 09:50

Snup en Panda, så får du 3 års forsikring med kasko til 2100.- om året. Det bliver ikke bedre som førstegangskøber og du har to års fabriksgaranti på den. Den er sjov at køre i og 1.2eren gør det faktisk meget godt.

Andreas Damm

Andreas Damm
bruger siden
29-03-2007

20-03-2008 kl. 11:43

Hey

Jeg arbejder ved Chevrolet i herning og her på det sidste har vi haft et meget stort salg af Chevrolet Matiz jeg har ikke hørt noget negativt om bilen fra nogle af vores købere så jeg anbefaler helt sikkere en Chevrolet Matiz og den køre mega godt

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-03-2008 kl. 00:02

Jeg er enig i, at Yaris er en fin lille-bitte bil. Du skal være dygtig til at pakke dine tasker for at få det hele med i det lille bagagerum, men OK. Når jeg skriver "kongen af klassen" medregner jeg det faktum, at man får en nyere bil for sine penge, når man vælger Skodaen. Hurra og halleluja for Toyotas 4.000.000.000 %s fantastiskhed - når vi taler om value for money er selv den mest fanatiske Toyotatilbeder nødt til at overveje andre brugt-biler. Og jeg har svært ved at forstå din skyggeklappesnak. Det harmonerer i hvert fald ikke med at foreslå Toyota hver gang...?
Og så har jeg i øvrigt svært ved at finde tre år gamle Yaris'er til 100.000?

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 13:03

Jeg holder klart med Ulrik vedr. at skoda er kongen i klassen nr man vejer ALT op imod hinanden.. deriblandt pladsforhold osv.

Skoda er idag en kamufleret VW som deler reservedele med andre gode mærker. f.eks er Audi, Seat, Skoda, VW, i de forskellige modeller bygget på samme bund/konstruktion.

F.eks:
En Skoda oktavia anno 2006<. er det samme som Golf 5, Audi osv..
En Skoda Superb er det samme som en Passat og Audi osv..

Og sådan fortsætter det.. for sagen er den at man gerne vil have fat som producent i alle "typer" købere, derfor er købspriserne f.eks for oktaviaén "kun" ca 300.000,- mens en audi let koster 600.000,- for samme udstyr/niveau/kvalitet.

Årsagen er ganske enkel: Masseproduktion af stumper!! det ville være dyrere for dem at lave en billigere kvalitet, og dårligere for forretningen. Kvalitet er et "must" for et godt renomé anno 2008´.

Så vælg blot en skoda.. det er god kvalitet!

Sivert Jacobsen

Sivert Jacobsen
bruger siden
10-10-2006

22-03-2008 kl. 13:17

Man skal ikke stryge alle over en kam... Men det skal man med fransk. Jeg mener, at franske biler er ren kvalitetsmæssig noget af det værste. Kørekomforten er rigtig god i mange af dem. F.eks C5 & 407.

Citroën dårlige ryg hænger ved, og med god grund. Jeg arbejder selv hos en autoriseret toyotaforhandler og der har vi kun haft bøvl med citroën'erne når vi har solgt disse brugt.

Vil klart anbefale at købe en ny bil. F.eks Aygo. Du kan få en rigtig billig finansering og de faste udgifter er i bund. Ifølge bilmagasinet er det den som er billigst at køre i...