Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2008 kl. 21:58

Meriva'en er et rigtig godt forslag. Og yaris også.
Måske Grande Punto? Ved at de gamle punto'er er nemme at komme ind og ud af, men har ikke prøvet Grande Punto.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

04-03-2008 kl. 23:32

Er en Vectra 2003 en lækker bil?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-03-2008 kl. 09:27

Et lidt overset alternativ er Ford Fusion.
Den er ovenikøbet billig, så her kan du få en helt ny indenfor dit budget.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-03-2008 kl. 09:45

Det er da den ultimative senior-bil. Peugeot 1007 var vel egentlig også et forsøg i den retning, men jeg ville til enhver til foretrække Fusion i den kamp.

MVH Ulrik

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2008 kl. 10:32

..den havde jeg glemt! et oplagt forslag - og den fås i et utal af varianter.

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

05-03-2008 kl. 19:29

Min konens bedsteforældre har en Suzuki Ignis. Ikke verdens pæneste bil (men det er suzuki generelt ikke i min verden), men de er rigtig dårligt gående begge to og oven i ret overvægtige, og den bil stiger de lige så nemt ind i. De er meget glade for den, og har svært ved at komme ind i mere "normale" biler. den kan fås til ca 130.000 med 20.000km på bagen.Og ja, hold dig fra Vitara, men eventuelt en Suzuki Wagon R+ kunne være et alternativ, omend den er endnu grimmere. Den minder utroligt meget om Opel Agila, så det var måske også en mulighed.

Sidst rettet: 5/3-08

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2008 kl. 12:40

Ligger den ikke kun til dit højreben fordi du skal sælge den.?
Drop nu salgstalen. Brug "Sælg din bil"

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2008 kl. 20:23

Sidst rettet: 6/3-08

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

10-03-2008 kl. 20:44

Citroën Berlingo ville jeg vælge, økonomisk og letkørt

Thomas Lund

Thomas Lund
bruger siden
24-05-2007

14-03-2008 kl. 10:19

Hej Thomas,

Vi har en lille Peugeot 1007 som kone bil. Jeg vil virkelig mene at det er lige sådan en dine forældre har brug for. Indstigning foregår fuldstændig ubesværet med elektriske skydedøre og sæder i den rette højde. Den fåes i forskellige udstyrs varianter, og vores er med ekstra meget udstyr såsom glastag med soltag, tågelys, automatgear, aircon, tonede ruder, tonede forlygter, sportsundervogn osv. Den er let at parkere, meget rummelig indeni, og de bagerste sæder samt passager sædet kan klappes helt ned vandret og de bagerste kan også klappes op på højkant. Gearkassen er lidt speciel da det er en såkaldt 2-Tronic. Den bygger faktisk bare på en almindelig gearkasse, hvor man så har en skifte robot til at "klare ærterne". Det er muligt at skifte gear selv på gearstangen eller på gearvælgerarmene ved rattet. Vi valgte denne bil da den har opnået 5 stjerner i ALLE tests ved EuroNCAP, hvilket den var den første til, og bragte den til top som den sikreste bil i sin klasse.

Nicolai Sally

Nicolai Sally
bruger siden
28-03-2008

28-03-2008 kl. 01:55

Min største forundring er at ingen nævner ford fiesta.
På rejse til Guyana lejede jeg en relativt ny Ford Fiesta - TDi tror jeg den hed. Aner ikke et klap om undersøgelser og anmeldelser, men jeg synes det var en fantastisk fin. Komfortabel, gode køreegenskaber, fine reaktioner på regntidsmudrede lateritveje (ja, nogen af os synes den slags er sjovt) og plads til viel gepäck. Nu er jeg selv 196 cm, så jeg føler udemærket jeg kan forstå om en bil er god at komme ind og ud ad ... så betragt ikke dette som andet end en opfordring til at teste den!