Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-03-2008 kl. 18:37
Henrik Grønvold
bruger siden
08-08-2003
03-03-2008 kl. 19:54
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
04-03-2008 kl. 09:34
Du går op og får 16 ventiler istedet for 8 som 140hk versionen har, det er så vidt jeg ved det der er ændret rent fysisk. Derfor også den bedre/mere støjsvage motorgang. Drejningsmomentet går fra 320 til 350 nm, men Boring X Slaglængden i motoren er helt identisk på de to.
Derudover kommer der self en anden "chip" til motorstyringen, og mon ikke den ændre lidt på ladetrykket i turboen også... (dette ved jeg dog ikke med sikkerhed).
Så det er altså ikke kun en omprogrammering af motoren.
Jacob
Sidst rettet: 4/3-08
Profil slettet
04-03-2008 kl. 09:58
Ifølge min bil-revy fra 2008 er wv`s 2 literes diesel-motorer 16 ventilerede, men derimod er 1,9 med 8 ventiler.
mvh Heine
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
04-03-2008 kl. 10:05
det er rigtigt 1.9 har 8, men det har 2.0 140 hk også. Vw har haft en fejl på deres hjemmeside (jeg ved ikke om den er ændret) hvor der står at at både 140 og 170 hk har 16v, så det er nok det bil-revyen har fået fat i.
Den har ifølge deres tekniske brochure 8 for 140 og 16 for 170 (og det samme oplyser skoda forøvrigt om de to motorer, så mon ikke det er det rigtige, uden jeg dog har tjekket motorrummet efter :-)
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
04-03-2008 kl. 10:43
Måske man også bare skulle købe en Toyota Carina fra 96 istedet, den er jo løsningen på alt... hehe... :-)
Tommy Norlav
bruger siden
25-03-2006
04-03-2008 kl. 17:20
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
05-03-2008 kl. 08:31
Profil slettet