Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
28-02-2008 kl. 14:45
Hej.
Jeg synes, at du skal vægte brændstoføkonomien højt, når du skal køre så langt hver dag.
Men det betyder, at du må gå på kompromis et andet sted.
1: Du kan vælge en Saxo diesel.
Den er økonomisk, velkørende, stabil og billig.
Men den bruger godt nok noget mere end 10 sek fra 0-100.
Husk dog på, at en diesel i praksis virker hurtigere end tallere sort på hvidt viser.
2: Du kan købe en nyere dieselbil, som både er økonomisk og relativt hurtig. men så rækker dine 50.000 kr kun til en udbetaling.
Det er dog muligt, at du ved at købe ny bil istedet kan spare lidt på forsikringen og selvfølgelig blive sikret mod reparationer.
Jeg synes, at du skal vægte brændstoføkonomien højt, når du skal køre så langt hver dag.
Men det betyder, at du må gå på kompromis et andet sted.
1: Du kan vælge en Saxo diesel.
Den er økonomisk, velkørende, stabil og billig.
Men den bruger godt nok noget mere end 10 sek fra 0-100.
Husk dog på, at en diesel i praksis virker hurtigere end tallere sort på hvidt viser.
2: Du kan købe en nyere dieselbil, som både er økonomisk og relativt hurtig. men så rækker dine 50.000 kr kun til en udbetaling.
Det er dog muligt, at du ved at købe ny bil istedet kan spare lidt på forsikringen og selvfølgelig blive sikret mod reparationer.
Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005
28-02-2008 kl. 14:57
Hvis du vil køre fra 0-100 på 10 sekunder (og det generelt er kendtegnende for din kørestil), så tror jeg ikke, du finder en bil, der samtidig kører 13 km/l i snit.
Som Søren H. skriver, så er du nok nødt til at prioritere, hvad der er vigtigst af de to ting. Udseendet bør du nok kunne få opfyldt. Om ikke andet kan man jo pynte en bil med lidt fælge og andet lir, hvis den skal være lidt smart.
Som Søren H. skriver, så er du nok nødt til at prioritere, hvad der er vigtigst af de to ting. Udseendet bør du nok kunne få opfyldt. Om ikke andet kan man jo pynte en bil med lidt fælge og andet lir, hvis den skal være lidt smart.