Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-02-2008 kl. 13:34

Meget svært at sige, da der er klare for og imod ved begge biler.

Focus:
Næsten ny og få km.
Økonomisk.
Meget velkørende.

Mazda:
20000 kr billigere.
Lidt større end Focus.
Kraftigere motor.
En del kabinestøj / motorstøj.
Også meget velkørende.

Jeg kører godt nok selv i Mazda, men i dette tilfælde ville jeg nok alligevel gå efter Focus'en.

Dog er det måske værd at overveje, om de ikke begge er lidt for små.
Med tre børn i autostole og med selepuder, er der ikke meget plads i en normal st.car.
Her passer en MPV med tre enkelte sæder bedre til jeres behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2008 kl. 19:08

Hej Martin.
Jeg vil give Søren ret, og jeg tænkte nøjagtig det samme da jeg læste din beskrivelse.
Nu skriver du ikke noget om dit budget, så vi har jo frit slag på dine vegne :))
Jeg ville på grund af dit forholdsvis lille kørselsbehov gå efter lidt større bil, da brændstoføkonomi ikke behøver at være 1.priortet, omend selvfølgelig stadig vigtig. I er også velkørende til ferieturen.
At bilen så er lidt ældre gør knap så meget hvis du køber en Mazda.
Men gå efter en Premacy.
Der kan i have børnesæder, klapvogne, ferieoppakning og stadig plads til svigermor :)

Sidst rettet: 20/2-08

Jesper Thingholm

Jesper Thingholm
bruger siden
26-07-2005

21-02-2008 kl. 18:14

Hej Martin
Hvis du er ved at være indstillet på Mazda 6 ville jeg råde dig til at lede efter en 2005 model efter august, da der efter denne tid er lavet en faceliftet udgave med bl.a 6 gear 147 HK og let ændret front, men det vigtigste er at de har fået gjort en del ved kabinestøjen og der er kommet sportsæder i. (Der er efter Mazdas udsagn ændret ved ca 800 ting så vil ikke nævne dem alle). Den skulle du kunne være heldig at kunne finde til max 220000 hvis du kigger godt efter.
MVH Jesper

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2008 kl. 09:54

Husk lige at bestille tid på værkstedet til at få skifte alle døre, kølerhjælm, bagklap, ja faktisk alt udvendigt der kan ruste, så er du fri for når det begynder at ruste og du vil bestille tid, at de siger at det kan de lave engang om et års tid!!!

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2008 kl. 09:54

Husk lige at bestille tid på værkstedet til at få skifte alle døre, kølerhjælm, bagklap, ja faktisk alt udvendigt der kan ruste, så er du fri for når det begynder at ruste og du vil bestille tid, at de siger at det kan de lave engang om et års tid!!!