Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-02-2008 kl. 11:20

Af de nævnte ville jeg nok vælge Peugeot (206), da deres HDI-motor er ret lækker.

Men jeg synes egentlig, at der findes gode alternativer.

F.eks. en Ford Fiesta, som kan blive en meget billig pendlerbil:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Fiesta-1,4-TDCi-Ambiente-5d_ID311100205.htm

Men det bedste valg ville måske være at vælge en helt ny bil.
Dermed ryger du godt nok over dit budget, men til gengæld skal du så ikke sætte penge til side til uforudsete udgifter.

F.eks. Fiat Grande Punto diesel til ca. 150.000 kr er en lækker lille pendlerbil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2008 kl. 19:19

Hej Pernille,
Nu kender vi jo ikke tyngden på din højrefod, for det betyder meget i forhold til økonomien .
Hvis du kører max 110 km/t., så kan en Toyota Aygo være god og økonomisk. Men økonomien går i fløjten hvis du kører 130-140 km/t i så lille en motor for da vil du ligge på mere end 4000 omd/min.

Omvendt kan du i en lidt større dieselbil holde markant højre hastighed uden at det går ud over økonomien, og den vil også kunne gå et hav af kilometer uden at du behøves at bekymre dig så meget.

Jeg ville gå efter en brugt diesel med stor motor, så Punto`en med 1,9 JTD motor vil være min favorit af dem du nævner.
Her skal du være lidt kritisk efter rust, og den tekniske stand. Husk en attest fra FDM eller Applus.

God jagt
Per Rasmussen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg