Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

21-02-2008 kl. 09:21

Megane er et rimeligt bud. Jeg ville dog foretrække en Xsara HDi, da den efter min overbevisning kører bedre - men det er vel en smagssag. Endelig kan du være heldig at finde en Ford Focus til de penge - men der er i alle tre tilfælde tale om biler, der har kørt langt, og som ikke er fejlfri.
Jeg kørte 16,5 km/l i min Xsara HDi i sin tid, og kører 13,5 i min Xsara 1,6 16v benziner lige nu. Det er ikke den store forskel. HDi'eren var sjovere at køre i, men totaløkonomisk set har benzineren altså været billigst (med 28000 km/å). Og med til billedet hører - at man får en væsentligt nyere benziner med væsentligt færre km på tælleren til 100.000 kroner.
Stod jeg, og skulle bruge 3 3punktsseler og diesel, ville jeg hæve budgettet og købe en Berlingo HDi, som fås i forsvarligt kilometertal (under 100000) og forsvarlig alder (fra 2003) til omkr 140000.

Men -- efter en årrække med franske biler, som jeg virkelig synes kører godt, er jeg ved at være klar til en japaner - der ikke hele tiden skal have lavet småfejl.

Alternativt kan du kigge efter 5-dørs biler i klassen over (Mondeo etc.), som giver dig næsten lige så meget bagagerum, og bredere bagsæde.
Men igen - du når ikke langt for 100.000, og slet ikke, når du ønsker det, stort set alle andre børnefamilier med normal-indkomst også vil have...
Held og lykke

Sidst rettet: 21/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 12:04

Hvis det SKAL være under 100.000kr. og fra dette årtusinde har jeg ikke så mange gode bud men hvis du hæver prisen til få 10.000kr. mere er der mulighed for en god og fin bil til prisen. Jeg synes Skoda Fabia er et godt bud da den er meget billig og især dieselen holder prisen godt. Der er sjældent noget i vejen med den og ruster gør den heller ikke da den er galvaniseret som en Audi.
De kan findes med gode km-tal og samtidig meget velholdte. Der er gode muligheder for at få den perfekte bil til få penge.
Jeg synes ikke du skal købe noget fransk da de meget tit er på værksted med småfejl.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

21-02-2008 kl. 12:12

Men du skal langt op i årgang for at få tre rulleseler på bagsædet i en Fabia. Og så kniber det med at få prisen til at passe. I øvrigt har Fabia ikke bredden til at rumme tre enten barnestole eller personer på bagsædet.
Og det med de franske biler er helt rigtigt. Men udover Fiat Marea er der kun franske biler til prisen - og Fiat Marea? Vel næppe bedre end en fransk bil.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 13:26

Et konkret eksempel...
Berlingo 2,0 hdi fra 2003 160000 km. Fejl indtil nu:
Airbagstik under førersædet repareret.
Ratmodul (blinklys/viskerarm+indmad) skiftet på garantien to gange
Skydedør justeret
Ellers kun alm service. Ingen bøsninger og lignende skiftet endnu. Skiver og klodser foran to gange (senest ved 150.000 km).

Så fejlfri? Nej.
Til at leve med? Ja
Til at leve med til prisen? Bestemt!!!

Disclaimer: Disse ting gælder kun min bil. Der findes jo berlingoer med både færre og flere fejl.