Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 12:05

Hej.
Du får jo nok en masse svar hvor folk skriver :" Køb dit - køb dat".
I bedste mening selvfølgelig, men det afhænger jo af øjene der ser og af enthusiasme for det enkelte mærke. Og der er vi jo MEGET subjektive. ik ?
Jeg vil derfor nøjes med at sige:
I dit tilfælde er forsikringspræmien sikkert en stor post på budgettet og kan minimeres hvis du falder for et tilbud ( bil + forsikring ) til en på forhånd fastsat pris.
Colt`en er en af dem. Jeg mener også at Fiat har noget tilsvarende. Her kan du købe en Grande Punto 1,3 diesel til en ok pris. Matiz`erne har også noget med forsikring i 3 år til en favourabel pris.
Skoda har forsikringer via to selskaber - se på skoda.dk`s hjemmeside for præmier .

Nu nævner du selv Colt. Det vil være min favorit, da selve bilen også er blevet kraftigt reduceres i pris udover en god forsikring.
Colt har jo været årets bil - så den er et godt valg.
Jeg har prøvet både 1,1 og 1,3. Den lille er træls, bovlam og larmende. Den store er kvik og lydsvag .
Go jagt.
Per Rasmussen

Sidst rettet: 15/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-02-2008 kl. 12:13

Helt enig med Per.

En ny Colt er et godt valg, da den er veludstyret og velkørende, men spring over den mindste motor.

Forsikringen er vigtig, når man starter fra bunden, men lad dig ikke forblinde af f.eks. Mitsubishi's tilbud. Hvis man spørger ind til det, kan de fleste forhandlere levere en billig forsikring.
Ud over dem, som Per nævner, har f.eks. også Ford en billig forsikring i samarbejde med Fair, og Ford har gode tilbud på den meget velkørende Fiesta, da der snart kommer en ny model.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-02-2008 kl. 12:42

Det er desværre ikke muligt at komme med et 100% korrekt svar.

Hvis du køber en billig brugt, og du vel at mærke er så heldig, at den ikke går (alvorligt) i stykker, så er der ingen tvivl om, at det er absolut billigste løsning.
Men der skal bare ikke gå meget galt, før regnestykket ser helt anderledes ud.

En kollega har lige solgt sin gamle Mondeo for 10.000 kr.
For to år siden købte han den for 12.000 kr, og den har ikke kostet ham andet end småpenge i perioden.
Det kan simpelthen ikke gøres billigere, men han har jo så også bare været heldig.