Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 09:19

..men hvad så med det fjerde barn? to børn på 5 år, en på 8 år og en på 13 år, giver det ikke fire? ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 09:42

Hej der...

Hvem betaler regningen for diesel/benzin? For vedkomende må da synes det er sjovere at betale mindre?

Kan se Mazda står til 12,2 km/l og Opel'en til 16,1 km/l og der er der jo milevidt forskel... Opel'en ville du kunne få til at kører tæt på de 16 km/l men du vil nok lægge tætter på 10 km/l i Mazda'en.

Og hvis du kun sjælent skal have nogen med på den bagerste række sæder, så ville jeg helt klart vælge Opel'en.

Som du siger du sidder bedre i den og det er dig der skal kører mest i den og kvaliteten er helt kanon.

Så håber du kommer frem til en løsning...

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 10:07

Var lige ude og prøve en Grand Picasso 1,8 benzin, og netop det at man kører 4000 o/min ved 140 synes jeg er irriterende - også selv om den er godt lyddæmpet - men jeg kører også diesel til daglig.
Når du synes det samme om mazdaen, kunne det godt tyde på at du ville blive gladere for sådan en diesel zafira :-)

Sjovt at de ikke har lavet 6. gear lidt længere i Mazdaen, når der nu er 6 trin at gøre med.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-02-2008 kl. 10:45

Hej Thomas.

Er du nu helt sikker på, at du har testet sæderne korrekt i Mazda 5?

Jeg kører selv i en 5'er, og min erfaring er, at hvis man skal kunne sidde på tredje sæderrække, skal anden række køres langt frem.
Problemet er så bare, at der ikke er plads til benene på anden række, hvis forsædet er kørt bare nogenlunde langt tilbage.
Konklusion: Man kan ikke få benplads på alle tre rækker samtidig, og jer er endda kun 180 cm høj.

Jeg ved ikke, om Zafira er meget bedre, men det er Grand C4 Picasso ihvertfald. Den har godt nok kun 5 gear, men tager alligevel ikke flere omdrejninger en Mazda 5 med 6 gear.
Jeg ville gå efter en Grand C4 Picasso 1,6 HDI VTR+. De kan ofte findes til gode priser.