Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2008 kl. 16:38

Du skal selvfølgelig vælge Passaten Diesel modelen da den er mindst lige så driftsikker som Volvo og reservedelene til Passaten er billigere.
Køre comforten er rigtig god hos begge biler.

Mvh. Ivan.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2008 kl. 16:42

passat

Steen Brüel

Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007

15-02-2008 kl. 00:01

Tjaaahh, uden sammenligning i øvrigt, så har jeg for ca. ½ år siden købt en "tysker-volvo", en 2000 V70 med 5-benet VW TDi-motor, og dén er jeg godt nok glad for. Alt i udstyr og en bil der ikke virker træt hverken i læder, maskine eller mekanik efter 260.000 km....dét er kvali-vare!

Efter min mening er der noget mere sjæl over V70´eren selv om Passaten selvfølgelig også er en dejlig vogn.

Hvad angår gangkultur er der dog ingen tvivl for mig såfremt jeg havde mulighed for at spendere et beløb som du skriver: 5-benet moderne commonrail hos Volvo mod 4-benet "TDi-traktor" i Passat....jeg ville ikke være et sekund i tvivl! I øvrigt er VW´erne heller ikke billige at få serviceret, så jeg tror at det i det lange løb er et fedt.

God fornøjelse med overvejelserne og valget.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

17-02-2008 kl. 23:26

Passat. Men køb ikke en af dem de har på lager. I uge 8 starter VW-fabrikken med at lave dem med den nye 143 hk common-rail diesel. Jeg har prøvet den i den nye A4. Rykker ikke helt så hårdt som den gamle 140 hestes, men har en meget længere momentkurve, og kører derfor meget lig en benziner.

Held og lykke med valget.

/Lars B.