Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-02-2008 kl. 23:27

Kan med lidt forhandling få god rabat på toyota hvis forhandleren er med....?!?! Jeg ville nok købe en der er et års tid gammel, det burde udligne forskellen. Toyota kører i mit vidende et forhandlernet der ikke er underlag toyota, hvilket giver adgang til gode rabatter for slutkøber, og enorme avancer på kunder er ikke forhandler pris. Evt kan du lease bilen til en pris du aldrig kommer tæt på selv at kunne få den/Have den til :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2008 kl. 08:35

At i er totalt Toyota fanatiske er forstået..!!
Men at påstå at man ikke kan få rabat på en fabriksny Avensis er altså fuldstændigt ude i skoven.
Jeg har 2 venner som har fået hhv. 65.000 og 70.000 DKK i rabat bare ved at præsentere forhandleren med et brev fra deres arbejdsgiver om at de bruger deres bil til kørsel i firmaets interesse.
Desuden har jeg netop selv fået tilbudt en rabat på 50.000 uden omtalte brev.
Så det er en ommer Jacob og Kasper.....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2008 kl. 09:53

Hvis du køber denne bil, bliver du snydt.
Tjek f.eks. via www.bilrabat.dk. De kan levere en helt ny Avensis billigere end din brugte.

Og nej, det er absolut ikke kun Toyota firmabiler, der sælges med den store rabat.
Jeg er selv blevet tilbudt 50.000 kr afslag på en helt ny Avensis, og det var endda uden selv at kæmpe for det. ´Forhandleren tilbød det helt af sig selv.

Hvis du sørger for at få dine 60-70.000 kr i rabat på en Avensis, så har den sikkert en ok afskrivning herefter. Men får du mindre end det, så får du nok stort set den højeste mulige afskrivning.

Set i forhold til listeprisen, har en Avensis en kæmpe afskrivning de første år. Se f.eks. denne, der har tabt 83.000 kr på 11.000 km.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Avensis-1,8-VVT-i-Terra-4d_ID292901135.htm

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 09:56

Jeg er en af dem som købte en avensis med flådeejerrabat - og det vil jeg da aldrig brokke mig over ;-) Jeg VAR nu også i målgruppen, den nåede da at rulle knapt 90.000 på 2 år.

At der gives disse rabatter, skyldes uofficielt (MIN teori der fremlægges her) at EU har krævet harmonisering på priserne, hvorfor Toyota ikke officielt kan sælge bilerne til DK billigere end f.eks. Tyskland, som man ellers har gjort tidligere for at kunne sælge bilerne på de danske marked.

Dem som køber bilerne som "demo-vogn" og får rabatten den vej med forhandleren som 1. ejer, skal lige huske at de altså er registreret som 2. ejer på bilen - det HAR betydning, for sker der en totalskade inden for bilens første år, er det kun 1. ejer på en bil som vil få den fulde nyvognspris erstattet

Det er jo I ØVRIGT ikke et Toyota'sk fænomen det her - da jeg købte min Avensis kørte jeg forbi Opel og blev på mit blanke ansigt tilbudt 40.000 i rabat på en ny Astra Wagon.

At købe "demo-vogne" er jo også et gammelt trick, der udløser rabat på den måde alle steder.

Erling Espersen

Erling Espersen
bruger siden
14-08-2005

25-02-2008 kl. 19:23

Tror det var direktøren fra Toyota Danmark der udtalte at der ikke var fast pris på b.la. Avensis og at alle fik rabat.

Har selv fået tilbudt 60.000,- Kr i rabat på en ny Avensis. Har ligeledes fået tilbudt ca 20.000,- Kr. i rabat på Ford mondeo