Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 18:05

Der er ingen forskel andet end nogle designmæssige detaljer - dette gælder også toyota aygo. Der er dog forskel på hvad de indeholder af udstyr som standard, så de "fra"-priser man ser holder ikke helt i virkeligheden.

Men kig på præcis hvad din bil skal indeholde af komfort og sikkerheds udstyr, og se så hvad listeprisen bliver. De fleste mærkers hjemmesider har et program, hvor du kan sammensætte præcis den bil du vil have. Så har du et reelt sammenligningsgrundlag ang. prisen. Listeprisen kan der så nok forhandles om.

Husk at Aygo har 3 års garanti - det ville jeg vægte højt.

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 19:28

Ved ikke med Citroen, men Peugeot har ændret serviceintervallet på 107 benzin til 15000/1 år.

http://www.peugeot.dk/services/AfterSales/?81f4ac15c8d6ccc681de5e3620dee5c0

(linket kan indeholde mellemrum, som gør at det ikke virker - de skal bare slettes).

Hejhej :-)

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 19:43

Nu hvor en Citroen C1 stiger 3500 kr da ESC bliver standard, så er mere prisen for en Toyota Aygo med komfortpakken som er inkl. ESc, Gardin airbags og elruder m.m. kun ca. 1000 kr og jeg ligger gerne over 5000 kr mere for at få en Toyota Aygo i stedet for en C1.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 21:23

..jeg er enig med dig, og ville også vælge en Aygo (bl.a. pga garanti). Men for en god ordens skyld kan jeg da godt nævne et argument for de to andre. Mange vælger bil udfra hvilken forhandler de er trygge ved og evt har brugt i mange år, og hvis pågældende forhandler tilfældigvis er citroen eller peugeot forhandler, så tror de vælger det (bare et gæt).

Ved godt at Toyota slår alle mht kundetilfredshed iflg undersøgelser i modsætning til Peugeot/Citroen, men der findes både tilfredse kunder og gode værksteder blandt de franske mærker.

Vh Anders - en tilfreds citroen-ejer
.....men hvis toyota en dag laver en postmand per bil til en forholdsvis billig penge, skal jeg da prøve at ha' en toyota :-)

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-02-2008 kl. 09:58

Det kan godt være at Aygo er den dyreste i indkøb. Men den billigste pr. kørt km.

Læste jeg her for nyelig.

Men som en anden skrev Vælg Aygo. Bedre køb og bedre garanti og LANGT bedre kundeservice hos Toyota.

jens astrup

jens astrup
bruger siden
29-09-2006

14-02-2008 kl. 13:18

hej Kasper du skriver at org.cd-radio er standard i aygo det er rigtig men du glemmer at sige at man skal betale 3800 kr. for en omdrejningstæller i en aygo den er med i prisen på en 107 hilsen Jens

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2008 kl. 17:03

..ved ikke om du ligefrem er i strid modvind :-)

mht service kan jeg fortælle at jeg har brugt 37156 kr i serviceomkostninger på en berlingo 2,0 hdi fra 2003 (haft den fra 2004 med 34000 km på tælleren til nu med 160000 km). Service er både foretaget ved citroen i kbh og svendborg, så det er ikke udelukkende til københavner priser. Bare lige til lidt sammenligning (der var lige en tandrem+vandpumpe ved 4 år. det var sgu lidt dyrt).

Vh Anders

Sidst rettet: 14/2-08

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2008 kl. 10:30

Hmm .. jeg havde en Avensis 2.0 D4D årgang 2005, 2 år og næsten 90.000km senere havde den kostet mig 5 servicebesøg, det sidste kan jeg ikke huske hvad kostede, det har været umiddelbart før jeg solgte bilen.

Den kostede mig:
13.000km, 2.240
33.000km, 4.039
46.000km, 3.475
66.378km, 5.704

Uden at være helt sikker, mener jeg at mit 75.000km service kostede lige omkring 4.000kr

Skal vi fremskrive min servicehistorie, så den matcher din, ender vi måske omkring 27-30.000

Gu er det da mange penge, men det har altså aldrig været god forretning at have bil og i det mindste ved man at bilen er gennemtjekket grundigt hver gang.

Eneste defekt i den periode var i øvrigt en tilstoppet sprinklerdyse, der selvfølgelig blev skiftet uden beregning og min oliepind som sad fast på et tidspunkt :-)