Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper Thingholm

Jesper Thingholm
bruger siden
26-07-2005

12-02-2008 kl. 17:01

Jeg har selv samme problem. Jeg har kigget meget på Fabia i diesel, men det er som om at lige så snart en bil har diesel motor er de guld værd og falder ikke rigtigt i værdi. (nok kun når man skal sælge til forhandleren) men det er så en anden sag he he. Vi har endt med at købe en ny fabia da jeg synes at prisforskellen var for lille især nu hvor de har fået en ny model.
Så medmindre man vil have en benzin bil lader det ikke til der er det store at spare ved at købe brugt for tiden. Det er nok bare indtil at diesel markedet er mættet, hvilket med den hastighed de smider dieselbiler på gaden nok ikke vil være andet end få år. Men man skal måske bare forhøre sig lidt herinde på forummet, for hvis man kan købe en fabia 1,4 diesel to år gammel for 130.000 ifølge vurdering er der måske også nogle der vil sælge til den pris.
God jagt. Mvh Jesper

Sidst rettet: 12/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

12-02-2008 kl. 21:57

Forhandleren skal give garanti når han sælger bilen igen, han skal klargøre, betale moms, afsætte salgsplads, der er marketingomkostninger osv. Derfor giver han dig et lavt bud for den brugte - rimeligt nok. Jeg har solgt mine sidste 3 biler privat og fået mindst 20% over forhandlerens bud - og jeg har ikke noget særligt talent for det.

Og pris brugtpriserne og få noget med af værdi. F.eks. vinterdæk, rustbehandling, anhængertræk, tagboks el. lign.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-02-2008 kl. 10:15

Hej Ras

Et forslag. Sælg din bil privat. Der kan altså være en del ekstra kroner at redde der. Godt nok mere besværligt, men alligevel.
Jeg fik som eks. 20.000 kr mere for min Carina E end jeg havde fået hos forhandler.

En anden ting:
Lige Avensis og Passat er nok de 2 biler på markedet der holder prisen absolut bedst. Så det giver nok et lidt forkert billede.

Jeg har ladet mig bilde ind af en Passat-freak at Passat 3C modellen (Den nye model) lider af en del børnefejl stadig, hvilket ikke lyder helt usansynligt, når man tænker på at 3BG (Den gamle model) versionen aldrig nåede helt at slippe af med dens børnefejl iflg FDM.
Men Passat har et bedre bagagerum end Avensis har.

Men til gængæld er Avensis mere driftsikker og har mere standardudstyr.

Jeg synes måske du skulle kigge lidt andre steder også.
F.eks. Ford Mondeo 2,0 tdci med 130 hk ell 2,2 tdci med 155 hk.

Eller Opel Vectra 1,9 cdti med 120 eller 150 hk

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

14-02-2008 kl. 12:38

Hellere en bil der har kørt mange kilometer på få år end en der har kørt få kilometer på mange år, men alt er selvfølgelig relativt, diesel kontra benzin, men i forhold til dit spørgsmål så er 250-350000 en del kilometre, jeg vil ikke ha betænkelig heder ved f. eks at købe en 3 år gammel diesel med mellem 150-200000 på klokken