Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2008 kl. 13:41

Jeg følger lige lidt med her på sidelinjen, da vi også står i samme situation.
Dog har jeg lidt erfaringer at byde ind med. St.cars har vi endnu ikke fundet nogen, hvor vi har kunnet komme ned og klikke selerne fast.

Vi har pt. en Seat Altea XL på prøve, heri kan der lige sidde 3 børn i stole, dog kan man ikke komme ned imellem sæderne og klikke selerne fast. Prisen er dog attraktiv og vognen kører godt.

Vi har ellers kigget på Touran, C4 Picasso, Zafira og Corolla verso. Den vi er mest forelskede i er Toyota Corolla Verso, pladsen svarer til en Touran og C4. Zafiraen er lidt mindre og der er ikke 3 individuelle sæder bagi.

Har afprøvet Ford Mondeo, som ellers skulle være en bred st.car, men der kunne vi heller ikke klikke selerne fast uden at flytte et af sæderne og barnet med.
Også Toyota Avensis er heller ikke god, idet sædet ikke er et stort fladt bagsæde, der er gode sæder til 2 børn, bare ikke til 3 autostole.

Men ellers held og lykke med biljagten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2008 kl. 14:30

Hej Thomas H.
Jeg har en Mercedes E270 cdi stationcar hvor der er mageligt plads til tre barnesæder bagi! Derudover plads til minimum 2 barnevogne og en klapvogn i bagagerummet. Til trods for at den er fra 2000 og har kørt 520.000 så anser jeg den for værende sikker nok til at køre med tre guldklumper på bagsædet (8 airbags og karosseri som en kampvogn).

mvh
Steen

Sidst rettet: 12/2-08 (af administrator)

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

12-02-2008 kl. 16:57

Hej.

En Ford Focus er temmelig bred - 184 cm. Peugeot 307 - 176 cm. Endvidere kan jeg huske at en anden bruger her på siden, nævnte at der var plads til 3 barnesæder i en nyere Focus..

Focus - måske en mulighed?..

Venligst,
Morten

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2008 kl. 17:58

Min har rundet 520.000 uden større problemer - en af mine venners E270 cdi har gået 615, og den kører stadig som en drøm. Det er ikke så vigtigt hvor meget bilen har kørt, hvis bare den er løbende vedligeholdt og repareret i undervognen. Hold øje med rust i E-klassen - min fik rep. noget på garantien da den var 6 år gammel, så den er helt fri for rust nu!
Steen

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 11:59

En Opel Vectra er der sansynlig plads til det i den er lidt bredere end mondeo og avensis.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-02-2008 kl. 12:11

Forkert, Vectra er godt nok lang, men væsentlig smallere end Mondeo. Faktisk er Mondeo 9 cm bredere end Vectra, og indvendigt i bagagerummet er den endda ca. 12 cm bredere.
Kender ikke de indvendige mål ved bagsædet, men igen tvivl om at Mondeo er noget bredere end Vectra.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2008 kl. 16:29

Ford S-Max er udemærket og kæmpe stor, men den koster ca. 100,000 mere, i forhold til en tilsvarende Altea XL med samme udstyr...!
Jeg har selv en almindelig Altea 1,9tdi som jeg er hammer glad for:-))