Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-02-2008 kl. 10:55

1,8 med 125 HK er en fin motor.
Den er også mere økonomisk en 2,0.
Det er dog ikke nogen raket, men den kører absolut fint.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2008 kl. 12:03

Hej Michael

Hvis du kan nøjes med lidt mindre bagsædeplads end en Mondeo finder du et stort udvalg i Skoda Octavia.
Her passer en stor Odder barnevogn med stel ved siden af, ned i en hatchback.
Ca. 200K rækker "kun" til en 1,6 Classic fra ny, så jeg vil anbefale dig at kigger efter en lettere brugt. Prøv at søge her på bilbasen, udvalget er enormt. Hvis økonomien rækker bør du vælge en "Elegance" model og meget gerne med original Stream radio.

mvh Kim

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2008 kl. 13:06

Jeg vil nok vælge at kigge på en KIA Cee'd SW. De er store, rummelige, veludstyret og har markedets bedste garanti, 7 år. Anmelderne er stort set alle enige. Cee'd'en vinder den ene test efter den anden.

Priserne for en St.car starter ved ca. 195.000.

Jeg vil personligt helst selv kører helt ny, frem for en nyere brugt.

Håber det kunne hjælpe.

Mvh. Rene

Jesper Thingholm

Jesper Thingholm
bruger siden
26-07-2005

12-02-2008 kl. 16:54

Hej Michael mit personlige valg vil helt klart være Mazda 6. Den faceliftede model fra 2005 har fået mange forbedringer med bl.a 6 gear, bedre lyddæmpning og en lidt mere trimmet motor som nu yder 147 hk. Vi kan nemt have en barnevogn bagi samt en masse bagage. Den har vundet mange priser i tyskland som den brugtbil med færrest fejl, så det må jo betyde at den er rimelig driftsikker. De faceliftede modeller ligger på typisk 240-260 tusind for en 2005, men kan du vente til ca maj kan du købe min for 220.000kr. Men tag ud og prøv en Mazda 6 så vil du bestemt ikke være i tvivl om hvad du skal vælge.
Med venlig hilsen Jesper

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

13-02-2008 kl. 17:18

En Faceliftet Mondeo st.car fra 2004 og fremefter må være den bedste løsning. Jeg synes i hvert fald man får en pænere bil når den er faceliftet.
Fronten hænger bedre sammen da der er større tågelygter foran.
Og interiøret ser 10 år nyere ud i den faceliftede frem for den gamle.

Kører selv Mondeo fra 2004. Og den er meget velkørende og meget praktisk.

Jeg ville ikke tage en 1,8, der er motoren alt for lille, Men 2,0 passer bedre til bilens størrelse....

Jesper Thingholm

Jesper Thingholm
bruger siden
26-07-2005

13-02-2008 kl. 19:31

Kunne ikke lade være med at føle mig lidt provokeret af Jan med hans udtalelse he he. Jeg havde undersøgt i meget lang tid, hvilken bil der ville være den bedste at købe i "Passat" klassen. Passat for at starte med den har lidt for mange sygdomme i forhold til prisen. C5 der kan man godt være heldig at finde en der har smidt en ordentlig portion penge, men så må man også leve med deres evendelige problemer med det elektriske. Deres motorer er der ikke noget at udsætte på. Avensis er en super bil, men igen må man punge godt ud da de ligger et godt stykke over gennemsnittet. Mondeo har gode køreegenskaber og der kan man også være heldig at finde en der har smidt en masse kroner af sig. Men der må man så stadig finde sig i nogle fejl bl. a er deres motorer ikke altid lige stabile og er man uheldig og ikke tager en af de nyerere vil man også kunne bøvle med rust.
Da mit valg faldt på Mazda 6 var det udover det smarte design og lækre kabine med alt lige fra sportsæder til klimaanlæg og fartpilot bl.a de mange test de havde vundet ved bl.a ADAC i tyskland som de mest fejlfrie brugtbiler. Men igen og også derfor vi har så mange mærker det er smag og behag hvad man vil have. Men jeg har været ude at prøve alle de ovenstående modeller før jeg besluttede mig for Mazda 6 og jeg var bestemt ikke i tvivl.
MVH Jesper