Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2008 kl. 22:33

Hej.
Du har gudskelov mange krav så det gør rådgivningen lidt mere enkel.
Dit råderum siger ny eller næsten ny.
Antal kilometer siger diesel
Dine krav til økonomi siger lille bil.
Jeg kunne godt foreslå en mikrobil, men jeg mener at du vil få mere ud af en Toyota Yaris 1,4 D-4D, da den udover at være slidstærk, økonomisk, driftsikker også er den tand større en Aygo, der gør at de mange ture på motorvej vil føles mere komfortabelt.
Måske du er nødt til at gå på kompromis med alder. Du kan eks få en 2005 med 40000 km på tælleren til 139.000 kr.
Go`jagt
Per Rasmussen

Sidst rettet: 4/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

04-02-2008 kl. 23:01

Jeg tror, jeg ville overveje en lidt større bil end dem, du nævner - du kommer jo til at tilbringe en god times tid i den bil hver dag. Af samme årsag ville jeg klart gå efter en bil med A/C, altså fokusere på en vis komfort. I øvrigt er det jo sådan med sikkerhed, at de små der har hhv tre og fire stjerner, men de er stadig små - og vil således trække det korte strå i et frontalt sammenstød.

Jeg tror nu ikke, de små biler, du nævner, bliver mere pressede økonomisk af motorvejskørsel end andre biler. I hvert fald ikke, hvis du som udgangspunkt forventer at holde dig indenfor fartgrænserne - og hvis der er en lille racerkører i deg, er det nok snarere dig, der bliver presset...

Med hensyn til overvejelserne om ny eller brugt bil, ville jeg glemme den nye. Der er ikke mange muligheder indenfor dit budget.
Og efter denne gang væven rundt kommer nu et helt konkret forslag:

Skoda Fabia.

Den finder du i en rimelig årgang med ESP og A/C til prisen. Den kører langt på literen, er billig i grøn afgift og forsikring. Den har lave vedligeholdelsesomkostninger og en glimrende kvalitet - og er ligeledes udmærket rustbeskyttet.
Den er ingen raket - og folk vender sig ikke efter din bil, når de ser den.

Såøh - mange af dine ønsker blev opfyldt. Jeg vil anbefale dig, at forlade computeren - og tage på prøvetur! Husk at presse priserne hos forhandlerne. Når du ikke kommer med en byttebil, vil du ofte være en mere attraktiv kunde.

MVH Ulrik

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

04-02-2008 kl. 23:12

Mitsubishi Colt, hvor du måske lige kommer til at slippe en anelse mere - men til gengæld får en ny bil OG billig forsikring i tre år, hvilket vil have en ret mærkbar betydning for økonomien.
Ideen om Smart er også rigtig god - der parallelimporteres nye biler til omkr 130000 kr - mener jeg at have set.
Ligeledes er Yaris en fin idé - men jeg tror ikke, du finder en bil med A/C til prisen - og det har altså stor betydning, vil jeg påstå!

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

05-02-2008 kl. 08:48

Colt'en fåes ikke i Diesel, og benzinerne kører ikke voldsomt langt. Så kan du da ikke vægte brændstoføkkonomi særlig højt?

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

06-02-2008 kl. 23:07

Hej Kasper S.
Din livsmision - at få hele DK til at køre Toyota - undrer mig. Jeg har en naturlig angst for fanatisme, det er jo det, der får folk til at flyve ind i andre menneskers højhuse.
Hvis selveste Toyota putter en PSA-maskine i en af deres biler, må det da være fordi, at den motor lever op til selveste Toyotas kvalitetskrav? Slap nu lidt af og udvid din horisont. Måske er der mere i Verden end du aner?
Benzinmotoren i Aygo stammer i øvrigt fra Daihatsu. Ved du, hvad det er?

Sidst rettet: 6/2-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-02-2008 kl. 14:58

Hej Jeppe.

Du kunne jo også vælge at købe en bil i bunden af dit budget - dvs. omkring de 70.000 kr, og dermed have lidt ekstra på kistebunden til det uforudsete.

En mulighed kunne være en Hyundai Accent diesel.
20 km/l og en tilpas kraftig motor til at man gider køre mange motorvejs-km i bilen.

Her er et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Hyundai-Accent-1,5-CRDi-3d_ID139101470.htm

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-02-2008 kl. 15:46

Hej,

bilbasen indsætte altid mellemrum i links,når man skriver dem her i forummet.
Slet mellemrummet, og linket virker.

I dette tilfælde har de placeret mellemrummet i "forhand ler"

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2008 kl. 21:15

hej. jeg har en rigtig fin bil til dig. så kig min annoce herinde. hurtig handel afslag i pris...

det er en getz diesel. crdi. kører ca. 20 km/l diesel. den har været på serviceværksted for 7500 km og få skiftet olie.

jeg kører den til den service på tirsdag og får lavet 30000 km eftersyn på den.