Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
03-02-2008 kl. 21:46
Der var lidt problemer med de første årgange af 156, men sportwagon kom først senere, efter at disse børnesygdomme var rettet.
Har selv haft en 156, og det er en meget lækker bil - især 2,0.
Profil slettet
09-02-2008 kl. 09:37
Hvis jeg var dig ville jeg forsigtigt spørge på mindst to forskellige værksteder hvad et standard service koster for en 156 !
Du vil nok høre at du slipper med ca. 4.000 for en 1.8 men skal bøde 5-6000 for en 2.0.
Ellers er et rigtigt godt tip at melde dig ind i FDM for beskedne 580 kroner per år og så få adgang til alt lige fra den store database med deres egen test af biler, brugtbiltest for en billig penge, og juridisk service etc.
Så er du godt hjulpet !
Profil slettet
Profil slettet
09-02-2008 kl. 15:02
Men jeg synes også man skal købe en bil som man "tænder" på, og skidt da med at det kan koste dig 5000 mere om året end det fornuftige alternativ.
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
09-02-2008 kl. 15:06
har selv et par år tilbage haft en 156 1,8 sedan. Sikke en køremaskine, og fantastiske køreegenskaber. Det er helt klart en bil som giver køreglæde og har et rigtig flot design. Mit bekendtskab med bilen havde dog også en anden side. Inden jeg købte bilen havde det fået skiftet alle bremser, foreste ophæng, tandrem osv osv. Jeg fik kvitteringer med fra autoriseret værksted på ca. 35.000 kr. Dette var naturligvis før mig, men her endte værkstedsbesøgene ikke. Jeg fik skiftet alle tændrør, udstødning, bagerste hjul ophæng og dele af foreste hjulophæng. Om alle disse reperationer skyldes personerne før mig havde været hårde ved bilen tør jeg ikke sige, men synes det var mange reperationer på 1½ år. Så jeg vil helt klart anbefale dig at vurdere de personer du køber bilen af og ligeledes se hvordan den ellers er vedligeholdt. Min erfaringer at folk som køber Alfa har en tendens til at udnytte bilens køreegenskaber, men det slider også lidt ekstra på bilen. Finder du en bil som opfylder dine krav, så får du helt sikkert en dejlig bil.