Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 16:40

Hej Daniel.
Jeg har taget mig selv i at fremhæve japanske mærker for driftsikkerhed frem for franske, der efter min mening har knap den samme driftsikkerhed og koreanske, der efter min mening stadig har rustproblemer selv som næsten nye.
Men efter at have læst et svar her på BilBasen, hvor en læser fremhæver vigtigheden i at vælge "med hjertet" og ikke efter andre`s fordomme, så vil jeg istedet give dig nogle aspekter som er vigtige at tage i betragning - uanset mærke :

undersøg prisen på bilforsikring ved forskellige selskaber…
-på netop det mærke og især model !!! Der kan være ubehagelige overraskelser, hvis den har for mange hk eller har en fancy betegnelse (GTI el. lign) som forsikringsselskaberne ikke kan lide.

gå efter en nysynet bil…
-der er 2 år ml. syn, så hvis du finder en helt nysynet bil, er der en chance for at den tidligere ejer har klargjort den til synet eller har været klar over at bilen ikke har haft forhold der har vanskeliggjort et syn. Du slipper for at skulle give den ”det store eftersyn” før om 2 år.

undersøg om der har været lavet regelmæssig service …
-servicebogen skal helst være intakt for serviceeftersyn, og gerne suppleret med regninger/bilag for de øvrige reparationer der er lavet. Du sikrer dig at service/rep er lavet på en betryggende måde.

gerne bil med supplerende rustbeskyttelse…
-rustproblemer kan være skjulte og det er måske ikke lige det man får checket efter en ekstra gang, når man står overfor drømmebilen, der skinner nypoleret med flotte alufælge. Hvis du får dokumentation for at bilen har fået regelmæssig kontrol, og supplerende rustbeskyttelse min. 1-2 år før købsdatoen, så er der sikkert ikke noget at komme efter.

Held og lykke med biljagten.
Mvh
Per Rasmussen

Sidst rettet: 31/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2008 kl. 09:11

Hej Daniel

Vi har selv en Citroen C3 1,4 2004 som 2. bil i familen.
Dejligt lille by-bil, men ikke så morsom på motorvejen.
Fint bagagerum med plads til en stor klapvogn og fint med standardudstyr.
Vi købte bilen primo November 2007 og har siden kørt ca. 8.000 km. Bilen havde i forvejen kørt 84.000.
Indtil videre har bilen ikke slået en forkert prut, bortset fra at vi havde Dansk Autohjælp tilat starte den en morgen vi havde glemt at slukke for radioen i 3 dage uden kørsel.:)
Vi gav 85K for bilen som indtil videre har klaret opgaven til UG.

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg