Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

24-01-2008 kl. 15:24

Jaøh - det er jo lidt svært at vide, hvad din bil er værd, når du ikke oplyser om årgang, antal kilometer etc. Men prøv at gå ind på www.bilpriser.dk og tast ind - så har du et godt udgangspunkt for forhandling.
Hvis barnevognen skal ind uden at blive skilt ad, må du nok satse på en Peugeot Partner/Citroën Berlingo. Og med 40.000 km/år er diesel et must. Det er i øvrigt også den bedste motor til sådan en bil, en HDi.
En bil bør være betalt når den er 10 år gammel. Og gerne inden den har kørt 200000 kilometer, men det kan nok være vanskelligt med 40000 km/år.
Og så til sidst - aircon er et must; især med småbørn ombord.

God jagt..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-01-2008 kl. 15:33

Jeg havde faktisk nøjagtigt samme tanke, Berlingo HDI et par år gammel, køb den med aircon og modutop! sindsygt praktisk vogn!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-01-2008 kl. 16:07

Jeg vil nu mene, at de fleste st.car kan tage en barnevogn, uden at man skal pille hjulene af, og uden at hænge stellet på et cykelstativ. Det skal bare pakkes rigtigt.
Dermed er der mange muligheder for at finde en lidt mere frisk bil end en Berlingo.
F.eks. kunne en Focus st.car være et godt bud, men vi skal lige vide lidt mere om, hvad din nuværende bil erværd, før vi kan komme med mere specifikke forslag.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-01-2008 kl. 20:22

at pakke noget sammen overhovedet...vupti så er den inde, mæk er lågen klappet i, og ungerne smadrer ikke andres biler når de åbner dørene :-)

INGEN familiebil er mere FAMILIE end Berlingo - det skulle da lige være en Fiat DOBLO

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-01-2008 kl. 20:35

Din gamle går nok for omkring 90-100000 for den pris + 30000 få du en fin brugt berlingo HDI (http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citroën-Berlingo-2,0-HDi-Multispace-clim-5d_ID793700507.htm). Den har kørt langt, men disse modeller er gode og stabile. De har god benpads, og kører faktisk foruroligende godt i denne diesel version... DU MÅ IKKE KØBE EN ALMINDELIG DIESEL!

Prøv en af dem, sammen med en barnevogn, og på en bakke i 3de gear så ser du hvad jeg mener :-)

Eksemplet er ikke min bil!!!

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 21:13

Jeg har en Berlingo 2,0 hdi fra 2003 med knap 160.000 på tælleren, og den er bestemt ikke træt af at køre endnu. Den skal have ny tandrem (og sikkert også vandpumpe) for hvert 4. år/160000 km, så find en der har fået det gjort, eller få det med i handlen, hvis det er op over. Det er lidt pebret (i hvert fald på aut.værksted) - hvis det da skal være sådan en familiecontainer/postmand per bil/rulleskøjte/bedstemor and bil.... find selv på flere øgenavne.

Og nej, ikke noget med at købe en 1,9D. Intet kraftoverskud og dårlig økonomi pga alt for meget kørsel med bundgas for at følge med trafikken.

Vh Anders

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-01-2008 kl. 21:38

Berlingo er godt nok praktisk - ingen tvivl om det.
Men nu skal alt jo heller ikke kun være praktisk.
Og sådan en Berlingo er jo nok noget af det grimmeste, som man kan løbe ind i på de danske veje.
Iøvrigt skal man heller ikke glemme, at Berlingo faktisk slutter helt nede i bunden, når man spørgerbilejerne, hvor tilfredse de er med deres biler. Den ligger iøvrigt ikke meget bedre i diverse fejlstatistikker.

Hvis vi gætter på, at din bil er ca. 100.000 kr værd, så er der altså mange lækre biler at vælge imellem.
Men med dit kørselsbehov bør du vælge en diesel, og de bliver svære at finde til prisen, uden at de har kørt meget langt.

Jeg tror, at du vil få den bedste økonomi i, at købe en nye Kia Cee'd diesel st.car. Forvent at den koster ca. 230.000 kr, men til gengæld kan du jo låne pengene over mange år i sådan en helt ny bil. Der ud over er de øvrige omkostninger lave på sådan en bil, ligesom den kører 20 km/l.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 13:36

De brugttest jeg har læst om Berlingo har været gode, bortset fra en lidt dårlig holdbarhed i udstødningen, så vidt jeg husker? Hvis det ender med en Berlingo alligevel, vil det være værd at gå efter en nyere diesel med 1,6 HDI motoren - det er en perle i modsætning til Fords 1,8 tdi, som er en noget gammeldags diesel...Men en Berlingo er da ganske rigtigt ikke nogen decideret smuk bil, men der er grænser for, hvor labert man kan designe noget der kan sluge en europalle ;-)

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 23:21

Jeg kører stadig på min første udstødning (159000 km / 4 år og 2 mdr). Er det ikke ok? Min gamle bil fik skiftet to gange i de 5 år vi havde den..
Selvfølgelig kan mange korte ture, hvor bilen ikke bliver varm hurtigt tage livet af en udstødning pga kondens.