Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
20-01-2008 kl. 15:19
Pkt. 1: Sikkerheden er bedst i franske biler.. men driftssikkerhed og kvalitet er noget møg.. sorry.. it's a fact.
Pkt. 2: Jylland eller Kbh. Hvis du køber hos en forhandler er prisen typisk 10-15.000 lavere i Jylland.
Om det kan betale sig.. hmm.. ikke hvis du køber en fransk bil, for sandsynligheden for at du skal forbi 2-3 gange i reklamationsperidoen (husk det er IKKE det samme som garanti.. de første 6 md. er garanti lignende, men der skal stadig argumenteres, især hvis forhandleren er en idiot.. og de findes desværre).
Pkt. 3: umiddelbart med jeres budget og forventninger, så ville jeg klart anbefale en Octavia St. car.. den er ret driftsikker, sikkerheden er helt ok, men den har ikke Passat'ens prestige.. men kvaliteten er efter min (og mine bekendtes) erfaring bedre i Octavia end i en VW.. ved det lyder underligt!).
Pkt. 4: Hvis I prioriterer 100% på sikkerhed, så er en 307 SW ikke skidt.. den vil sikkert få nogle småting med tiden(lidt fejl i elektronikken, pærer der springer, underlig tomgang osv), så den skal købes så tæt på jer som muligt, så I ikke skal til Jylland når den skal laves!
Jo der var nogle problemer, men de skulle været rettet efter diverse tilbagekald. Vælg dog helst en 2.0 ! Med begrænset kørselsbehov burde det være ok, og den er en langt medre motor end 1.6 eren.. evt. en 1.6 HDI hvis I kan finde en.. den er rigtig god.
pkt. 5: Hvis i ikke har adgan til en bilkyndig at tage med til bil.kig, så køb KUN en bil som forhandleren vil sælge med garanti for at han retter alle med 0-markerede fejl i en FDM brugbilstest.. og ikke kun 0-markerede sikkerhedsmæssige fejl.. ALLE 0- markerede fejl tak :-).. vil han ikke det, så vælg en anden forhandler! Der er masser af brugte biler.
Held og lykke med jagten.
Sidst rettet: 20/1-08
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
20-01-2008 kl. 19:55
I kan faktisk få en Honda Stream for de penge i taler om. Hondaén har syv sæder og kan fåes med 1,7 eller 2,0 motor. Den er meget federe end de andre biler I har talt om den har en utrolig fleksibel indretning og kvalitets mæssigt overgår Honda alt andet spørg det tyske ADAC eller TUV som er syningsfirmaer. Honda ligger altid på deres statistikker helt i top på linie med Toyota. Prøv at gå ind og se på Bilbasen hvordan sådan en bil ser ud . Jeres børn vil elske jer for det valg. Jeg har kørt Honda siden 78 og har haft 3 Honda Shuttle (7 sædede busser) altid totalt problemfrie!!!
Med venlig hilsen
Per
Ps håber ikke jeg forvirrer mere?
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
20-01-2008 kl. 20:15
Men det er en af de mest driftsikre mærker overhovedet.
Min private iste over driftsikkerhed og kvalitet siger:
1. Subaru
2. Honda
3. Toyota og BMW
4. Mazda
5. Andre japanere og Koreanere
6. Tyskere
7. Alle andre...
Men der er sikkert mange der har andre meninger ;-)
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
20-01-2008 kl. 23:13
Læs også tests og oversigter over fejlbehæftninger ved biler - franske ligger tit meget langt nede ad listen - på den ufede måde.
Fedt, at din Scenic bare kører derudaf. Sæt pris på det - så lægger jeg lige 3-4000 mere ovre på værkstedet...
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-01-2008 kl. 17:42
MHT passat skal du lige være OBS på at der i det prisniveau ikke er 3 trepunktseler på bagsædet. Det kan blive til måske årgang 98-01 i kan kigge efter.
Evt kig efter Ford Mondeo, Mazda 6 Opel Vectra i stedet for. Eller Peugeot 406(Kan dog ikke huske om der er 3 trepunktseler på den)
Nissan Primera er nok også en mulighed.