Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

19-01-2008 kl. 19:48

Hej John.

Vi har netop selv købt en Mondeo stc. dog fra `04. Bilen er relativ tung og er efter vores mening bedst kørende med en 2.0 med 145 hk. Prøvede også en 1,8 125 hk... - havde lidt for meget at slæbe på (lød anstrengt) 1,8 110 hk. var efterfølgende ikke med i overvejelserne ;-)

Mht. til rust i døre, varierer det vist lidt.. Vores har ikke antydningen af rust i døre.. - men er også orienteret om at fra medio 2004 skulle Ford have styr på det..

Vores er en Trend m. klima, læderrat og fartpilot og intet af det ville vi undvære.

Klima er efter min mening et must - der er da ikke noget værre at køre kl. 16.30 i myldretiden i en bil hvor ruderne dugger og man ikke kan se en skid..

Ud og prøve de forskellige motorvarianter - hvad der er no-go for mig er måske perfekt for dig ;-)

Venligst,
Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2008 kl. 20:02

Der er så mange Mondeoer at vælge imellem, at man godt kan være kræsen.
Mht 110 hk eller 125 hk, er det også ret væsentligt hvordan drejningsmomentet er i de to. Måske nogen kan svare på det?
Men jeg hvis jeg skulle vælge, ville jeg gå efter trend - det er få penge man skal give ekstra for fuldautomatisk klima og et par andre småting (foruden de 15 ekstra heste)
Vh Anders

Ivan Kronborg

Ivan Kronborg
bruger siden
18-02-2006

19-01-2008 kl. 22:22

Hej.
Har selv harft en Mondeo 1,8 Trend St.car 125 HK. årg. 2003
Meget fin bil, men dog med de sædvanlige ford sygdomme.
Problemer med håndbremsen, kontroller at den vikrer ordentlig før du køber.
Skæve bremseskiver i for, typisk problem for Ford.

Remstrammer hjul er typisk slidt, hvilket du kan kontollerer når motoren er helt gennemvarm og bilen kører i tomgang, der vil således være en kontinuerlig tikkende lyd ved motorens højre side.

Men ellers en fantastisk god komfort, har i dag en Avensis hvor jeg personlig mener at komforten er en tak dårligere.

Jeg har fundet denne anmeldelse på nettet.
http://www.biltorvet.dk/Bilanmeldelser/BilanmeldelserDetaljer.aspx?ItemID=241

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

19-01-2008 kl. 23:05

Prøv at lave lidt procentregning. De sidste 15 HK betyder en masse. Om det så er nødvendigt at købe en 2,0'er er jeg ikke sikker på, men jeg tror personligt, jeg ville sidde og ærgre mig over manglende mulighed for at kunne overhale - eller det, at skulle geare ned for at holde farten op ad bakke.
Når du alligevel skal slippe i omegnen af 200000 kroner - så få det hele med...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-01-2008 kl. 09:28

Hej.

Du bør vælge en 125 HK Trend.
Surt at købe sådan en lækker bil, og så måtte undvære f.eks. aircon.

De 15 ekstra hk betyder en del. 110 hk er simpelthen for lidt, hvor imod 125 hk lige går an. Forvent dog ikke, at 125 hk modellen er en raket.
Der imod kan jeg ikke se nogen god grund til at vælge 2,0 med 145 hk. Det er en ældre motor end 1,8 125 hk, og det kan mærkes. Iøvrigt er 125 hk modellen meget mere brændstoføkonomisk.

Hvis de 125 hk ikke er nok for dig, så vælg istedet en diesel (som dog er noget dyrere) eller en 2,5 V6 (men så er økonomien ødelagt).

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-01-2008 kl. 21:14

Benzinøkonomi er en ting - vedligehold noget andet. V6'eren er væsentlig dyrere at holde kørende end 2,0'eren - ifølge min mekaniker, der sikkert ellers gerne ville have solgt mig en bil, han kunne reperere lidt på...