Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

13-01-2008 kl. 03:45

Jeg har prøvet en del små diesler, fordi jeg selv leder after pendlerbil.

Skodaens motorer larmer frygteligt, men den har den bedste kabine og bedst plads bagi.

Fiaten er fed, hvis du ikke skal have børn bagi - dejligt komfortabel og med en rar førerplads.

Opel har jeg ikke prøvet.

Peugeot 207 er lækker både i 1.4 og 1.6 HDI

Jeg glæder mig til at prøve den nye Renault Clio kombi, 207 SW og Fabia Combi.

Men jeg ender nok med noget større, for der skal være plads til 2 børn og en sigøjnerlejr...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2008 kl. 11:19

en skoda octivia 2,0 tdi kører nemt 20kml jeg har en tilsalg på bilbasen det er en 2,0tdi combi fra 07 6g den er meget behadlig at kører i ved 120 130 ligger den med ca 2000omdr

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2008 kl. 11:30

Jeg kan klart anbefale dig Audi A2, der med sine 33 km/l er en rigtig pendler bil. Motor støj findes ikke når den køre 130 km ved 2200 odr/m og det har ikke svært ved at komme derop. Der er mere plads inden i den end man forventer, det er den første bil jeg ikke skal have føre sædet helt tilbage. Den har ikke så meget plastik udstyr som andre biler, men vil ikke selv bytte ESP, Anti spin, ABS, elektronisk Automatgear og Triptronic for varme i rattet, og fejrnsyn i nakkestøtterne.
Du skal blot være opmærksom på at gearvælgeren går efter 150.000 km og koster ca. 15 kg at skifte, så find en hvor denne er skiftet så er du gådt kørende.

Brian Andreas Johansen

Brian Andreas Johansen
bruger siden
25-09-2003

28-01-2008 kl. 10:28

Yes - A2 er oplagt! Kører selv i A2 nr. 2, da der ikke findes en bedre kombination og komfort, kvalitet og god økonomi.

Ved 160 km/t på motorvejen snurrer motoren 3.000 om drejninger, og kørslen foregår ubesværet og støjsvagt, og det er kun nødvendigt med en hånd på rattet, da bilen er klippe stabil. Kun kraftigt blæsevejr fra siden generer, da bilen er let, høj og kører på smalle dæk.

Automatgearet er et kæmpeplus, og bagagerummet er på 350 liter, hvilket er det samme som en Golf.

Op til 50.000 km mellem service, og 80 kr. i halvårlig ejerafgift er udover de ca. 30 km/l diesel med til at understøtte den meget billige drift.

I min første A2 var de samlede totale omkostninger pr. km 1,98!
Her var alt medregnet; brændstof, service, rep., dæk, afskrivning, nettorente, nettorente af udbetaling, Ditec, forsikring osv.

Ulemper:
Bagsædet kan ikke lægges ned
Ingen aircon eller klima
Hvis sæderne er lys grå, bliver de let skjoldede
Ingen højtalere i bagdørene
Ingen el-rudehejs i bagdørene

/Brian

Dette indlæg blev 30-10-2012 13:07 redigeret af dets forfatter.