Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2008 kl. 20:42

Ja, jeg kan anbefale en WV Passat... Fantastisk bil:)

Sidst rettet: 16/1-08 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

16-01-2008 kl. 00:35

hvorfor holder i jer ikke bare til Primeraen? i ved jo hvad i får nemlig en enormt stabil bil men en god idé er at gå efter enten en 5 dørs eller en st. car - hvilket jo er mest praktisk når i jo har små børn men husk at bilen skal være undervognsbehandlet ha fuld servicebog (ikke det støreste krav men bare en "sikring" om at bilen er passet på) at den skal væ undervognsbehandlet være nysynet og så er det måske også en god idé at det er en ikke ryger bil som har haft få ejere

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 23:37

Hej Jan og Lise.
Har I valgt bil allerede. Der har været mange gode forslag til jer :)
Mit bud er Mitsubishi Space Star 1,6 eller 1,8.
Jeg tror du kan finde en 1,8`er fra 2001 og 1,6 fra 2002-2003 til 90-10000 kr. (så er der også til lidt udstyr inden I runder de 100000 :)
Space Star er en meget velkørende japaner på godt og ikke-ondt, selv om den er produceret i holland sammen med Carismaen .Den er smidig selv om den er meget rummelig. Motorerne er økonomiske (selvom det ikke betyder alverden for 5T om året)
God fornøjelse med bilkiggeriet.

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2008 kl. 09:58

Hej!
Og når et par af links'ene ikke virker er det fordi der har sneget sig nogle mellemrum ind. Det sker åbenbart en gang imellem når man copy-past'er links.
Men bare slet mellemrummene, og så kører det :-)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

18-01-2008 kl. 22:48

Med jeres lille kørselsbehov mener jeg også, at 100000 er alt for meget at bruge på en bil! Når bilen alligevel mest skal stå stille, vil jeg anbefale jer at satse på en bil, der er billig at holde (service, grøn afgift, forsikring), og som er forholdsvis stabil.
Overvej, hvor stor, den behøver at være. Kan det være en lille bil - evenentuelt med en tagboks til de længere ture?
En Scenic er en forholdsvis populær vare - hvilket prisen også indikerer. En Renault Megane rummer omtrent det samme, og har samme tvivlsomme kvalitetsry - men koster væsentligt mindre.
Hvad med at fortsætte med Nissan, og kigge på en Almera - evt med 4 døre, som er lidt grimmere, lidt billigere og med et større bagagerum? Den har samme gode kvalitet som Primeraen - skal dog rust-behandles.
Eller gå helt til ekstremerne, og kig efter en Fiat Punto - som er lille, har ekstremt billige reservedele, langt på literen (i kommer til at tanke hver anden måned), latterligt billig at forsikre og også billig i grøn afgift. Den vil koste jer omkr. 1000 om måneden incl. benzin...

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2008 kl. 10:37

Hej.
Nissan er jo altid godt. Har selv Nissan i anden omgang. Skiftede den gamle sedan ud med primera tekna sport st.car. årg. 03. - formidabel bil med rigtig god plads. Du får meget udstyr for pengene - skal vel også være lidt lækkert ;-). Gode køreegenskaber - stærk og stabil. Desværre nok ikke til ml. 60-100. Mvh. TG.

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2008 kl. 13:54

Jeg vil klart anbefale en Mazda pramacy 1,8i Glx med aircon. fra år 2000
Jeg har en til salg til 94900 kr ingen buler står som ny og alle service overholdt, en god familie bil. ring 40627376

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

19-01-2008 kl. 23:14

Hej Jan og Lise
Ja (undskyld Michael) men jeg tvivler på de reelle hensigter i at tilbyde sin egen bil som svar på jeres annonce. Og en Megane? Det er altså ikke en super-stabil bil. Har hørt fagfolk sige, at der kun er een fejl på Renault'er - det, der sidder mellem nummerpladerne...

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2008 kl. 16:08

Hej. Ja jeg synes det er en dårlig idé at faldbyde sin egen bil som svar på et indlæg hvor en person ønsker råd, og i den forbindelse slet ikke har nogen præference for Renault.
Det ses desværre generelt ofte her på bilbasen`s debatforum, og det er en irriterende vane. Både for forfatteren af indlægget, men også for de andre der har kommenteret indlæg, og har "fluet af" at ville have e-mail når der kommer yderligere indlæg i debatten (og måske kommentar til ens holdning ).
Derfor : STOP JERES FALDBYDEN AF EGNE ØSER. Hvis folk har en ide om at de vil kigge efter et bestemt mærke/årgang, så er der så rigelig mulighed for det i den avancerede søgning i bilbasen`s database!!!

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2008 kl. 18:53

hej michael.
Nu kan jeg ikke i forbifarten se om det er mig du er efter - dit indlæg er vist fjernet ?...
Jeg vil gerne pointere at jeg ikke kritiserer renault megane overholdet. har faktisk selv været ejer af renault - dog en 19`er :)

jeg er kun ude efter at folk sætter annoncer for en specifik bil ind i en seriøs diskusion, hvor bilmærker/modeller diskuteres generelt.
det var kun et råd herfra, for ikke at de saglige indlæg og diskussioner bliver udhulet af reklame og annoncer.jeg skal nok lade være med at ophæve mig som dommerpanel med fløjte i munden :)

med håb om at den gode og saglige debat kan fortsætte
- fortsat god weekend til dig michael !!

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-01-2008 kl. 21:10

Jeg mener, det jeg siger! Jeg opfatter dette forum som et sted, hvor man giver folk velmenende råd, dår de beder om det. Og selve bilbasen - søgemuligheden - som et sted, hvor man forsøger at sælge sin bil.
Når der nu er en mulighed for at kommentere hinandens indlæg, og når du nu ikke rådgiver, men falbyder, så kan jeg ikke se, hvorfor det er dårlig stil at kommentere dit indlæg?
Det er fint med mig, at du ser anderledes på det, men du må anerkende min ret til at mene og ytre, hvad jeg vil. Og en halvtræt Megane - til en lidt for optimistisk pris - det ser jeg på ingen måde som en hjælp fra din side, men som en genvej til at sælge din bil. Og det gider Per og jeg og andre brugere af forummet ikke at se på!
Og "menneskeligt sørgeligt"? Lad nu ikke følelserne løbe af med dig. Det er ikke mig, der i min iver efter at tjene penge ser stort på forummets intention.