Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

11-01-2008 kl. 14:22

Markedet svømmer i øjeblikket i brugte Diesel Mondeoér med 3 år på bagen, det er en typisk leasing periode, da denne bil er meget populær som firmabil, der findes også et væld af importede hvor der er lidt mere udstyr for pengene, kig evt. på http://www.michaeljakobsen.dk/

I skal lede længe efter en bil i samme pris klasse for at finde noget der kan hamle op med dens køreegenskaber, udstyr og rummelighed, er lidt mere tørstig end f. eks ww familien, men ca 16 km/l litteren er vel ok for en bil i denne størrelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 14:47

skoda octavia tdi, 1,9 105 eller 2,0 140 er efter hvad du har temperament til.

Venlig Hilsen Meldgaard

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 20:56

Er enig med Lars, ingen tvivl............ Køb dog den Octavia.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2008 kl. 18:34

Heja har haft samme problemstilling. Men havde nu brug, for plads til barnevogn, og 3 børn. Har lige købt en mazda 6 stationcar. Nøøøj fed bil, megen plads og ekstremt meget udstyr...

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

15-01-2008 kl. 08:21

Giver Tonny ret, du kan ikke sammenligne Focus og Octavia da det er to forskellige klasser, udover bedre køreegenskaber får du også mere plads i Mondeon, du nævnte at du havde være ude at prøve en Focus, prøv en Mondeo og sammenlign den med Octaviaén

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2008 kl. 13:56

Hej Kasper.
Jeg har en Mondeo 2.0 TDCi fra 2003, med nu 207 tkm på tælleren.
Jeg er helt vild med den :o) Driftsikker, masser af plads og, som andre nævner, rigtig gode køreegenskaber.
Jeg har dog haft lidt problemer med den. Bla. er alle 4 døre udskiftet, samt bagklappen renoveret pga. rust. Men rækker dit budget til en model fra 2005 eller frem, så skulle de problemer være ude af verden.
Mekanisk kan jeg sige at det fungerer. Pris på service og reservedele er overkommelige.
Med venlig hilsen
Jan.

Sidst rettet: 15/1-08