Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 11:31

biler der forholdsvist har en del km. på bagen, gemmer der sig ofte også en del problemer i. Elektroniksvigt, knirkende sæder, rust og chancen for en færdig motor er overhældene (siger ikke at det er sådan på alle biler). Når i kun er 3, vil jeg nok vælge en mindre, men nyere bil, da det højst sandsynligt også vil være billigere i længden. så skal i selvfølgelig afgøre om i kan undvære et helt så stort bagagerum og hvor meget benpladsen på bagsædet tæller, men små velkørende biler laves altså også til fornuftige penge.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leo Rasmussen

Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007

07-01-2008 kl. 20:20

Har selv en Megane 1.6RXi Stc. fra 2000. Det er en usexet men hamrende praktisk bil. Pluserne har været meget lidt rep. udover service. en meget kvik bil (hurtig acc. og tophast. god på autobahn). Suveræn økonomisk vores daglige snit ligger over 13 km/l, men har på langture haft den længere oppe. Pladsmæssig er den rummelig, især bag i. Dog vil jeg mene, at det bagerste sæde i bredden ligger på den smalle side. Bilen er næsten 10cm smallere end mange mærker i samme klasse. I dagligdagen fryder vi os over aircondition, el-ruder for og bag samt varme i forruden (det er fedt), en radio som kan ratbetjenes men også har den gode egenskab, at den selv regulere lydiveau efter hastigheden. Rust har vores ingen Megane ingen af, dette skyldes sikkert, at den løbende har fået undervognsbehandling. Som minus skal nævnes. Højt støjniveau, meget få aflægningsmuligheder, trang plads foran (bredden igen) forreste passagere airbag kan ikke slåes fra!. Da vi selv har tre børn i barnestol alderen er vi dømt til at mase tre barnestole sammen på bagsædet, hvilket er praktisk umuligt uden at miste besindelsen (bredden igen). Kort og godt vores Megane har gjort det godt og vi kunde egentligt godt tænke os en helt ny Megane idet den netop er forbedret på det steder, hvor vi føler det var tiltrængt. Men vi ender nok med en Berlingo:( (så længe ungerne er små)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-01-2008 kl. 20:40

Hold du dig bare til Skoda'en.
Det lyder som et ganske godt tilbud.
Jeg kan ikke forestille mig, at du kan finde en bedre bil til 60.000 kr - heller ikke selvom du går en klasse ned.