Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

04-01-2008 kl. 22:44

For mig at se er der tale om to rigtig fine biler. Sørg for, at C1'eren har ESP, hvis du vælger den. Overvej, om du skal vælge en helt ny med A/C også - og overvej også, om der skal stå Toyota på den i stedet - hvilket vil give dig længere garanti og muligvis også bedre gensalgsværdi.
Der er tale om to ret forskellige biler - Mazdaen noget større og også i et helt andet prisleje. Hvis prisen er uden betydning for dig - så vælg med følelserne. Hvis fornuften råder - mener jeg der står 1-1. Og endelig, hvis du tænker meget på det økonomiske, så er C1/107/aygo af FDM udråbt til at være de billigste biler netop nu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 11:35

køber du mazdaen ved jeg at der ved NCAP-testen var et alvorligt problem med airbagen, der udløste for sent. vær lige opmærksom på at dette problem er udbedret, hvilket nok skulle være sket.
ps. designet er jo vist forskellige, personligt sværver jeg til mazdaen, da det klart er det nyeste at se på.

hilsen mazda-ejer

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

06-01-2008 kl. 20:57

Nu er Mazda´en jo en noget større bil, så de er måske ikke lige helt sammenlignlige.

C1 og dens trillingesøstre Pug 107 og Toyota Aygo er nogle små sparegrise. De kører alle 3 langt på literen, og alt i alt udemærkede biler til prisen.

Men når det nu er sagt, så er Mazda´en uden tvivl en bedre bil. Den kører bedre. Der er bedre plads. 3 år eller 100.000 km garanti. Og MEGET pænere efter min smag. Og alle motorjournalister har rost den til skyerne. Man får meget bil for pengene i sådan en Mazda 2.

Eneste minus ved Mazda 2 er at den selvfølgelig er dyrere at køre i, men til gængæld og en hel del bedre.

Hvis jeg skulle foretage dit valg for dig, blev det Mazda 2.

I øvrigt lyder det vist meget fornuftigt med prisen til Mazda.

MVH
Martin

bruger siden
11-12-2004

06-01-2008 kl. 20:59

Det beskrives vist ikke meget bedre!!!