Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2008 kl. 17:58

jeg ville vælge benzin. prisforskellen på benzin- og dieselforbruget er ikke så stor, når i ikke kører mere. godtnok har de moderne diesler et godt bundtræk, men med en 1,5 er det alligevel begrænset.

desuden vil jeg sige at i skal være opmærksomme på bilernes stand. ofte hænger tallene på km-tælleren også sammen med resten af bilens eksteriør, motor og ikke mindst interiør. Husk altid at de fleste fejl kan ikke ses, men de er der alligevel (tænker på rust, motorstand osv.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-01-2008 kl. 20:50

En Megane sedan er næsten umulig at sælge igen.
Sedan'er i den størrelse er meget lidt populære i Danmark.
Alene af den grund bør du vælge dieselen.
En diesel st.car kan du altid sælge igen med minimalt tab.

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

02-01-2008 kl. 21:03

Ja, kun st.car. Den er et godt køb, specielt når man finder en der er et par år gl., og har taget de første 115.000 i afskrivning i forhold til nyprisen...godt udstyr, gode sikre køreegenskaber, vælg en med esp. Jeg har en 1,6 16v og kører ved bykørsel i snit 12km/l og ved landevej og motorvej 13-14km/l. Om sommeren er det plus 1 km/l. God fornøjelse.

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

02-01-2008 kl. 21:03

Ja, kun st.car. Den er et godt køb, specielt når man finder en der er et par år gl., og har taget de første 115.000 i afskrivning i forhold til nyprisen...godt udstyr, gode sikre køreegenskaber, vælg en med esp. Jeg har en 1,6 16v og kører ved bykørsel i snit 12km/l og ved landevej og motorvej 13-14km/l. Om sommeren er det plus 1 km/l. God fornøjelse.

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

02-01-2008 kl. 22:05

Hej Per,

Jeg vil også vælge en benziner, idet jeres behov ikke er til diesel.
Men lad være med at købe en megane, den er fransk og upålidelig og
du taber mange penge på den. Køb istedet en tysker eller japaner - bedre køb og større tilfredshed.

Henrik

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2008 kl. 12:49

Du mener vel at diesel er længere om at blive varm, ikke?
...men bortset fra det, så ville jeg også vælge en benzin :-)