Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
30-12-2007 kl. 15:52
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
30-12-2007 kl. 18:12
Jeg har hørt om en som for længe siden købte sin og han er meget positiv over hvor langt den kører på literen. Han kørte godt 15 men kan ikke huske hvordan det var fordelt.
Men udover det så er det jo et kvalitetsprodukt især mht. teknikken så det er et godt køb. Hvis man ser på hvad der kører af æld gamle biler nu om dage så er det jo typisk toyota og honda. De holder :)
Profil slettet
30-12-2007 kl. 18:12
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
30-12-2007 kl. 18:26
Bykørsel = 25%
Landevej/på landet = 50%
Motorvej = 25%
Jeg har 20,6 km til arbejde (og retur) hvilket udgør den største del, det er fra nord for Roskilde til Albertslund i myldretiden. Motorvejskørsel er oftest lange ture 400-600 km sammenlagt med flere stop og kold motor, og så den daglige smule der er fra IKEA til Roskildevej.
På en af turene fra Jylland tankede jeg lige efter motorvejen, fra tanken og hjem er der ca. 45 km landevej samt et lille stykke motorvej ved Roskilde. Der var jo ingen koldstart og turen var med piloten sat til 84 km/t (ægte 80), computeren som var nulstillet ved tankning sagde 5,0l/100km. Erfaringsmæssigt skal det lægges 10% til det computeren oplyser, så det er 5,5l/100km eller 18,18 km/l.
Dårligst over en tankfuld indtil nu er 14,10 km/l (den første), og bedste 16,37 km/l.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
30-12-2007 kl. 19:24
Ja generelt holder Honda’erne udmærket, min forrige Civic 1,4i S blev solgt efter 9 år og 6 måneder og 185.512 km. Da havde den stadig sin første reparation til gode, og alle dele i de bagerste bremser var i øvrigt også originale. Ja den er rimeligt højt gearet, men den klager ikke over at køre ægte 60 i 6 eller 50 i 5 gear.
Jeg har engang for mere end 10 år siden handlet i Frederikssund, men det var vist med faderen så jeg ved ikke hvordan det er nu. Borglykke har jeg kun hørt godt om men aldrig handlet der, jeg har dog været der i forbindelse med en nabos bilkøb og ville bestemt ikke være bleg for at handle der. Selv købte jeg min nye Civic hos Allan Høj i Holbæk, en forhandler jeg varmt kan anbefale. Jeg har kun købt ny der to gange, men begge gange var det der jeg fik den bedste pris på den brugte. Jeg har ingen relationer til Allan Høj ud over at jeg har handlet der, men en aftale en aftale, så vi fik faktisk aldrig underskrevet en slutseddel før jeg kom for at bytte den gamle bil om med den nye.
Med venlig hilsen Kim