Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-12-2007 kl. 10:49

Mondeo er mere rummelig og kører mere sporty.
Den har en del mere benplads på bagsædet, hvilket er en fordel, hvis dine børn nærmer sig teenage alderen.

Avensis har en mere komfortabelt afstemt undervogn, den er en af markedets mest stabile biler, og Toyota er kendt for gode værksteder.

Begge er gode biler, så hvad end du vælger, så er du ikke på helt gal vej.

Med 20.000 km årligt er der nok ikke den store forskel på økonomien i en benzin og en diesel.
Derfor skal du lade bilens køreegenskaber afgøre, om du vælger det ene eller det andet - der er jo meget forskel på at køre benzin og diesel.

Mondeo kunne på et tidspunkt fåes med en lille 1,8'er med kun 110 hk. Det er for lidt til den store bil. Den større 1,8'er med 125 hk kan gå an.
Ellers vil jeg mene, at alle de tilbudte motorer i begge modeller er ok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob M

Jacob M
bruger siden
04-02-2004

30-12-2007 kl. 20:53

Hej John
Avensisen er en smal bil indvendig. Vælg en mondeo det er den bredeste på markedet også årgang 2004-2006. Jeg har selv sådan en som diesel (115HK) og den er bomstærk. Find den med original fartpilot og du har et motorvejslokomotiv. Skal du have en stor Odderbarnevogn i bagagerummet så prøv inden købet. NB. der er plads til 3 Rømerkingstole i en mondeo. (Jeg sælger min i løbet af foråret for at få den nyeste).
jam

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg