Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2008 kl. 19:12

jeg vil starte med at sige: hold da kæ.. hvor en en octavia en mormorbil. kører selv 626 sportive HP - årgang 02.

vejer det højt at få en bil der er i familie (og så kommer det heller ikke nærmere) med audi og vw, vælg skoda'en.

VIL DU DER IMOD have en bil der kører fra alt, så vælg sportive HP (HighPower). bilen er det mest driftsikre og mest velkørende. - mazda 626 er altid blevet betragtet som en kedelig bil og jeg kan kun give dem ret mht. til modellerne før år 2000. det nye facelift gav bilen et helt ny og lækkert interiør. i sportive-modellen desuden sportssæder, HP-motor, Sportskobling og gearkasse, sportive-letmetal fælge og alt det der hører med på sådanne sportsmodeller.

pga. af den sportslige gearing, tøver bilen lidt ved start (derfor o-100 på kun 9,6 sek.) ja hvad kan jeg ellers sige taxa e320 cdi og a4 2,0TFSI ser man kun i bakspejlet, de kan jo ikke noget oppe i fart. se bare deres accelerationer fra f.eks. 60-160 km/t de er så døde som en gammel 2cv

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2008 kl. 17:38

1. TIL HENRIK: jo den Mazda 626 sportive jeg taler om og desuden selv ejer er en specielmodel, der blev bygget som afsked for modelserien i år 2002. der kom 3 stk. til hhv. danmarks 3 største Mazda-forhandlere. desuden kan 6'eren med 2,3 166 hk ikke være med, da den som de andre (på papiret gode) biler, ikke er gearet til den slags accelerationer oppe i fart.

2. TIL TORBEN: jeg har aldrig sagt at en skoda er en dårlig bil, MEN den er efter min mening noget kedelig både at se på, men også at køre i (en A til B bil)

3. TIL ANDREAS S: Hej Andreas S, jeg kan godt se at du ikke er på hjemmebane i dette felt... Jeg ved alt om sådan en MB 320 cdi, da jeg hver dag pendler i én som firmabil. Da du jo nok kører i en bil der ikke har det store overskud, kan jeg godt forstå at du ser springet til en 626 2,0 HP til en 320 cdi værende stort. Igen gør jeg opmærksom på at det er en speciel model (i dag kaldes disse specielmodeller for MPS (Mazda Performance Series) ..og ja en A4 2,0TFSI er stadig (for mit vedkommende) en langsom bil. har forresten en kollega der kører sådan én, hurtig i lyskrydsene, men på motorvejsrampen er den sgu noget død. Hvad kan jeg ellers sige.. prøv bilerne før du en anden gang taler om noget, som du ikke har en anelse om. --stof til eftertanke

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2008 kl. 18:17

Haha hvor er det sjov læsning... Er selv mazda mek. en Hp har 136 hk... Det er satme ingen raket, kan godt være du giver en audi baghjul, hvis du kører i begrænseren, og han tøffer stille afsted. Sportskobling? - husk lige at sådan en 626 ruster for et godt ord... Sportslig gearing, er normalt en lav gearing, for at komme hurtig afsted. Og en 626 er høj-geaeret = slow...

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2008 kl. 17:36

nej.. der er bygget flere specialmodeller af 626'eren. touring-versionen blev også lavet i en special-version, med alm. motor og specielle skørter + interiør.. Der bliver jo af og til bygget biler uden for det normale modelprogram og dem skal man være hurtig til at få fat i.. desuden er de nummermærket i begrænsede oplæg.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2008 kl. 17:39

bilen kan ses til klub-aften på jyllandsringen.
forresten er bilen som mazda-mek. også siger højt-gearet, da motoren sagtens kan trække det. --derfor ligger den godt oppe i fart.
at komme hurtigt afsted er ikke altid det bedste, når de biler ikke kan noget over de 120 km/t. SLUT

Sidst rettet: 5/1-08