Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2007 kl. 17:49

Har kørt mange små dieselbiler og vil helt klart anbefale dig Puntoen. Den besidder en perfekt afstemt undervogn, et perfekt styretøj og verdens bedste dieselmotor. Jeg har præsteret at køre 25,9 km/l i 75 hk versionen over 5.000 km. Dog vil jeg anbefale dig at prøve den nye T-jet med 120 hk...den kan klare 18-19 km/l og er samtlige små dieselmotorer klart overlegen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-12-2007 kl. 09:24

Har prøvet begge biler, motoren er som flere nævner den samme i begge ligeså er bunden. Jeg mener at du skal bruge lidt ekstra og købe 90HK motoren, 75'erne er en tand for sløv.

Vindere:

Design: Punto (MEGET flot bil - godt gået af Guigiaro som forøvrigt også tegnede Punto 1)
Kvalitet: Corsa (en tand bedre bygget)
Udstyr: Punto (dynamic har en god basis pakke)
Pris: Corsa (basisbilen er billigst)
Gensalg: Corsa (Fiat vil ikke selv give noget for deres brugte biler)

Bilerne er meget ens, Fiat'en taber i mine øjne pga kvalitets fornemmelsen og gensalg. Styringen er meget ens i de to biler, men som flere pointerer er Corsaen en tand svagere på dette punkt ved kørsel på lige vej. På små veje med kurver er corsaen dog totalt suveræn. Corsaen har også en irriterende vindstøj fra sidespejlene.

Forøvrigt er Opel ikke tysk, men derimod ejet af GM.

Købt med Hjertet: Fiat G. Punto
Købt med hovedet: Opel Corsa

Men vælg for alt i verden 90 hk versionen...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

18-12-2007 kl. 15:40

Men du kunne selvfølgelig også vælge at chippe 75'eren. Men du ved hvordan det er med chipning og garanti. Synes der er pæn forskel på 75 og 90 eren især på motorvej hvor 90'eren faktisk stadig trækker når den runder 160 Km/t . De 30Nm den yder ekstra, giver meget, det kan faktisk også ses på de teoretiske tal.
Hvis du bestiller med fartpilot kan du forøvrigt holde dem begge pænt over 20 ved blandet kørsel. Fiat er forøvrigt ikke gode til at give afslag, medmindre det er i købet af din bil :-)
Jeg vil lige pointere at jeg selv kører (Ny) Fiat.

Corsa har forøvrigt også 6 gear i 90hk diesel modellen, dette giver en dejlig stille kørsel.

Sidst rettet: 18/12-07

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2007 kl. 14:32

jo Opel er Tysk Godt nok ejet af gm men det er stadig Opel AG Rüsselsheim der står for at producere bilerne og det bliver de fleste af dem i tyskland Corsaen er godtnok samlet i zaragossa spanien

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

31-12-2007 kl. 00:28

Fortæl du en tysker det, så bliver du fulgt til grænsen :-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-01-2008 kl. 15:26

Du kan opveje Værditab med mindre kapitalbinding. Desværre er Toyota en alt for dyr bil sammenholdt med løbende udgifter og kvalitet, jeg vil udelukkende af denne grund ikke købe en Toyota (glem alt det Japansk, tysk, Italiensk, Fransk fnidder det er jeg ikke med i !)

Sidst rettet: 3/1-08