Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

casper larsen

casper larsen
bruger siden
09-10-2006

12-12-2007 kl. 22:00

tror du skal købe volkswagen passat fra 1998... de er ikk så dyre i afgift for jo flere heste den har jo billigere bliver den i afgift... og det skal selvfølgelig være turbo diesel.. de kører omkring 18 - 20 på literen...

Held og lykke med dit køb

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

13-12-2007 kl. 13:48

Hej Peter,

Jeg havde engang en Citroën Saxo diesel. Kørte aldrig mindre end 20 km/l, og var rigtig, rigtig glad for den. Efter 4 år og 190000 kilometer solgte jeg den igen, fordi jeg i mellemtiden havde fået en datter - og dermed ændrede behov for komfort og plads. Men - Saxo finder du til 60-70000 kr i årg 03 med >100000 km. For: lave daglige driftsomkostninger og ukompliceret teknik, som dermed er billigere at servicere. Mod: ikke sikkerhedsmæssigt opdateret, ikke overlegen motorkraft.
Men - trods de 54 hk kunne man snildt holde 130 på motorvejen. Og vi har været 4 voksne i bilen både i Toscana på telttur og i Østrig på ski...

Held og lykke...

Profil slettet

Profil slettet

21-12-2007 kl. 16:51

Grande Punto diesel med forsikring. det er og bliver det bedste køb, dvs billigst i længden og den fedeste bil.

Profil slettet

Profil slettet

22-12-2007 kl. 00:54

Hej.

Jeg har selv lagt og pendlet 150 km. Jeg kan anbefale, at du finder en så komfortabel en bil som muligt, da man tilbringer meget tid i en bilen. Tænker på fartpilot (hjælper også på bøder, hvis man har tendens til en lidt tung fod ;-)), klima/airc., evt xenon. Personlig følte jeg mig også bedre tilpas i en større bil fordi det var meget landevejskørsel med mange lastbiler. Du gerne evt. købe gulpladet, hvis du ikke har behov for de ekstra sæder, der for man jo mere for prisen i forhold til alder og udstyr.

Godfornøjelse med jagten. Håber du finder noget som passer til dine behov.

God jul.

Mvh. A.