Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2007 kl. 10:30

Gør op med dig selv om du vil have en diesel..?
Med 25.000 km om året er der vist ikke tvivl om at du ud fra en økonomisk betragtning bør vælge diesel.
Men hvad enten du køber commonrail eller PD vil der altid være væsentlig forskel i lyden mellem diesel og benzin. Afprøv en diesel grundigt før du beslutter dig.
Kan du acceptere lyden af diesel vil du for hver eneste kilometer glædes over lave omdrejninger, lavt brændstofforbrug og massiv trækkraft i mellemaccelerationer.

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Møller Fløe

Christian Møller Fløe
bruger siden
01-04-2005

10-12-2007 kl. 15:14

Det er mit indtryk at bilens størrelse har stor betydning.

Pt. kører jeg i en Renault Clio diesel. Super økonomisk og drejningsmomentet giver masser af overskud til overhalinger og afslappet kørsel på lande- og motorvej.

Men jeg kigger efter noget større, og ved store biler er merprisen for diesel så meget større, at der skal en del flere km til før det kan betale sig.

Det bedste råd er at du laver et budget med udgangspunkt i konkrete biler og tager både anskaffelsespris/afdrag, brændstofforbrug, forsikring, ejerafgift med i regnestykket. Det er lidt besværligt, men giver det bedste overblik.

Afskrivningen er også en faktor, men den er svær at forudsige og beregne.

God fornøjelse

Mvh
Christian

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

10-12-2007 kl. 19:04

Som Christian skriver er det vist svært at finde et entydigt svar på, for mig er det ifølge FDM’s beregner billigst med benzin (godt og vel 7000 kr. om året).

Det skyldes primært at benzinmodellen jeg køre i er aggressivt prissat ,og dieselen på normalt niveau. Jeg regner med 20.000 km om året og benzinmodellen er ret brændstoføkonomisk, også i virkeligheden.

Med venlig hilsen Kim