Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-12-2017 kl. 12:14

Gode sæder er individuelt - hvad der passer til dig, passer måske ikke til mig. Der er derfor ikke noget entydig svar på dit spørgsmål.

Det nærmeste man kan komme det, er en bil med mange indstillingsmuligheder, der kan sikre, at du kan indstille den, så den passer bedst muligt til dig.

Alternativt findes der fabrikanter af sæder, der kan levere et sæde, der passer perfekt til dig og som kan monteres i den bil, du ønsker - og flyttes til næste bil. Se f.eks.

http://www.autosadelmageren.dk/recaro/recaro-ergonomisaeder/?gclid=CjwKCAiApo3SBRA4EiwAty8i-qc4Vdz_QKbkvaBXZbtseldImO5M_yS08Ldf4_iKOWU8ErZVrFywgxoCLTAQAvD_BwE
(jeg kender ikke forhandleren - men sæderne har været kendt og berømt i mange årtier.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Christensen

Peter Christensen
bruger siden
07-11-2015

27-12-2017 kl. 19:53

Nu skriver du godt nok ældre luxus bil, men prøv lige en Opel astra eller Insignia med Agr sæder, det er klasse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

29-12-2017 kl. 11:48

"Gode sæder" og "lille person" er nogle ret subjektive begreber at generalisere ud fra.

Traditionelt, og også efter min egen erfaring, laver Volvo biler med sæder, der passer godt til mennesker af "nordisk" størrelse.

Ellers er det rigtigt, at man i mange biler kan vælge mellem forskellige sæder med mere eller mindre side- og lårstøtte. Finder man et velstøttende sæde, som "passer", er det perfekt. Hvis ikke det passer, er et sportssæde en pestillens.

Så der er ingen vej udenom at komme ud og prøve sig frem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

29-12-2017 kl. 14:23

Vil også mene at Volvo er et godt bud, hvis der skal være en snært af luksus..

Fruen og jeg har nu vores 3. Volvo og hun har med sine 162cm ingen problemer med at kunne nå pedaler eller rat.

Om man vælger V40 eller XC90, er sæder og interiør altid af en høj kvalitet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

30-12-2017 kl. 15:38

K S

bruger siden
29-12-2017

skrev:
FRANSKE Renault har justerbare nakkestøtter, det har KINESISKE Volvo ikke.

Og det er netop fordi, at ryggen i en Volvo støtter HELE vejen op.
Så er man samtidig fri for alle de tilfælde, hvor den indstillelige nakkestøtte af føreren indstilles til at støtte NAKKEN og ikke hovedet, som jo faktisk er formålet.
Af samme grund er sportssæder jo også støbt ud i et.

Min påstand er, at 9 ud af 10 med justerbare nakkestøtter har indstillet dem for lavt.

Apropos nakkestøtter, så er der også overraskende mange, der kører rundt med tomt bagsæde men bagsædets nakkestøtter kørt højt op, fordi der engang har siddet nogen. Det er en helt overflødig måde at ødelægge sit eget udsyn på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

06-01-2018 kl. 17:37

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:21

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nåh KS, så har du rejst dig fra jule alkohols tågerne. Dine sædvanlige spydige og negative kommentarer, som rammer alle indlæg der løfter sig over Renault niveau, har ellers slet ikke været savnet. læg dig bare igen KS og snup et par sjusser, så du igen ikke kan holde styr på dine oprettelsesdatoer eller adskillige profiler.

Det lyder mere som om du taler om dig selv - du nøjes da med negativitet fremfor at bidrage med noget af værdi.



Jeg har kun en enkelt profil - resten er bare en troll som dig selv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:24

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
X-type er bygget på Mondeo platformen og der er brugt 30% Mondeo dele i den.

De sidste 70% er så Jag. Og den har stadig Jag. følelsen.

Ja, hvis man kan lide at køre forhjulstræk (evt. 4wd), med Ford-motor og tror at "Jaguar-følelsen" sidder i design og kabine ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:24

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære KS



Jeg er gift ind i en anglo-fil familie, så jeg anser det ikke for en spydig bemærkning.

Der er forskel på hvilken Jaguar det går an at vælge ;-)

Mvh, Lone

Præcis ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

11-01-2018 kl. 10:25

Hej Lone - tak for opfølgningen. Det er værdsat :-)

Jeg vil ikke kommentere på bilerne, men blot nævne at Volvo V40 CC (Cross Country) også kunne være en mulighed, når nu XC60 er for stor :-)

- iøvrigt kan man justere hvor meget/højt bagsmækken skal åbne, så den ikke brager op i taget i garagen såfremt den har elektrisk bagsmæk ;-)

Dette indlæg blev 12-01-2018 08:34 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

20-01-2018 kl. 13:21

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære Morten

Tusind tak. Vi var faktisk også forelskede i Volvo CC80, men desværre. Min hofte har det dårligt med den "liggende" sædeposition. Skal skal mere "op at sidde".

Så din kommentar om at bagsmækken i CX60 var en vinder. Da prisleje er næsten det sammen som en ny Opel Crossland (med automatgear og AGR sæder), så hælder jeg til luxusudgaven - Dvs. Volvoen.

Mvh, Lone
Godt valg ;-) og i det prisleje, gætter jeg på at det er en ældre udgave med den lækre 5-cylindrede motor i kigger på?
Håber at i finder en med en masse lækkert ekstraudstyr :-)
Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men i kan hente lidt inspiration her: dk-biler.dk
Evt. kig også på XC70, som har væsentlig højere indstigning end V70.

Dette indlæg blev 21-01-2018 14:52 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

22-01-2018 kl. 09:17

Hej Lone.

Fedt at du er så seriøs ang. valg af bil.. - ikke mange gider at prøve så mange forskellige modeller/mærker *thumbs up*.

Jeg vil nu ikke kalde en XC70 for MPV. Det er bare en stationcar der er forhøjet, for bedre frihøjde, for nemmere fremkommelighed i de store snemasser i Sverige.. :-) Den er ca 5 cm højere end den V60 CC i kiggede på. Lyder måske ikke af meget, men når man står ved siden af en XC70, så føles den høj. Den er mega lækker og da et kig værd - kunne jo være at din hofte blev glad ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

22-01-2018 kl. 11:31

Jeg skal lige forstå dig rigtigt.. - når du skriver C80, mener du så S80? I så fald tror jeg ikke der er ret stor forskel på afstand fra gulv til sæde på XC70 og S80. Men jeg skal ikke afvise, at man har hævet sædet lidt i XC70 for lettere ind/udstigning, da den er mere rettet til familien og den aktive livsstil. Men tjek den, hvis du får muligheden. Du kan også få XC70 med kun forhjulstræk :-)

Da jeg fornemmer at du ikke er "mærke-forskrækket" vil jeg da lige smide 2 andre spillere på banen med høj ind/udstigning. Fordelen ved disse 2 er, at de er markant nyere med alt hvad det indebærer i sikkerhed/køreegenskaber og driftsomkontninger.

1. Renault Captur - den overrasker mig hver gang jeg prøver den i benzin 1,2 tce aut-gear. Den kører virkelig komfortabelt og trækker rigtigt godt, trods motorens beskedne størrelse. Og så er det tæt på at du kan købe en ny med dit budget.

2. Nissan Qashkqai - har aldrig prøvet een, men jeg kan konstatere, at der kører rigtig mange rundt i trafikken. Så noget rigtig må den jo gøre.. ;-)

- men ingen af dem kommer op på niveau med Volvos komfort/sæder ;-)

PS. XC70 er 11 cm højere end S80..

Dette indlæg blev 22-01-2018 12:08 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

24-01-2018 kl. 16:39

AGR sæderne 👍 og bestiller du med læder (inkludere også varme i de bagerste sæder) og så har du 18 vejs el indstilling i førersædet, den kan også justeres i bredden og der er massage og køling også 💺 (kan man ihvertfald bestille til Astra, så mon ikke)
mvh.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

04-02-2018 kl. 22:10

Hej Lone, tak for at du vender tilbage. Jeg synes det er sjovt og hyggeligt at følge med i dit valg af bil :-)

Sjovt nok hjælper jeg også min mor med at finde ny bil. Hun var meget begejstret for Captur og ud af de 5 forskellige mærker hun prøvede, var der ingen tvivl om at hun følte sig mest sikker i Captur og den hun sad bedst i. Hun er i øvrigt også godt 160 cm høj..
Du har tidligere skrevet, at i har prøvet en Honda CR-V. Det får mig til at tænke, at en Honda HR-V også ville være oplagt at se nærmere på. Den kan også fås indenfor jeres budget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg