BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilket mærke skal jeg lede efter, når jeg har brug for gode sæder?

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

27-12-2017 kl. 11:11

Jeg leder efter bil op til kr. 200.000 med meget gode sæder.

Dvs. det primære kriterie er, at den skal være meget komfortabel på lange stræk.
(Den skal køre ca. 240 km tre gange om ugen)

Da jeg er en lille person skal der være korte sæder og kort afstand til fra sæde til pedalerne

Jeg foretrækker en ældre luxusbil.

Men hvilke mærker skal jeg lede efter, hvis der skal være gode
sæder i?

Mvh. Lone

Dette indlæg blev 27-12-2017 11:12 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-12-2017 kl. 12:14

Gode sæder er individuelt - hvad der passer til dig, passer måske ikke til mig. Der er derfor ikke noget entydig svar på dit spørgsmål.

Det nærmeste man kan komme det, er en bil med mange indstillingsmuligheder, der kan sikre, at du kan indstille den, så den passer bedst muligt til dig.

Alternativt findes der fabrikanter af sæder, der kan levere et sæde, der passer perfekt til dig og som kan monteres i den bil, du ønsker - og flyttes til næste bil. Se f.eks.

http://www.autosadelmageren.dk/recaro/recaro-ergonomisaeder/?gclid=CjwKCAiApo3SBRA4EiwAty8i-qc4Vdz_QKbkvaBXZbtseldImO5M_yS08Ldf4_iKOWU8ErZVrFywgxoCLTAQAvD_BwE
(jeg kender ikke forhandleren - men sæderne har været kendt og berømt i mange årtier.)

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

27-12-2017 kl. 12:57

Altså Opel har ry for at have nogle ergonomiske sæder har selv haft en lille Opel Karl og man sad fremragende i den
og med dit budget ville jeg nok anbefale dig at prøve en tur i en Opel insignia du kan få en fra 14 med under 100000km for ca 190000

Peter AE

Peter AE
bruger siden
07-11-2015

27-12-2017 kl. 19:53

Nu skriver du godt nok ældre luxus bil, men prøv lige en Opel astra eller Insignia med Agr sæder, det er klasse.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

27-12-2017 kl. 21:31

Meget i tråd med hvad de andre brugere taler om, hører jeg også meget godt om Opels sæder, hvad angår siddekomfort, både fra bekendt, men også fra biljournalisterne.

Derudover kunne også eksempelvis VW Golf være et godt bud.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/20-tdi-150-comfortline-bmt-5d/3514854

Sæderne i den går for at være ganske fine. Men uanset hvad så vil jeg anbefale at tage en lang tur i en bil, så du rigtig kan se om du kan finde dig til rette i sæderne.

Opel og VW er jo så godt nok ikke luksusmærker, men da ganske fine producenter af biler. Alternativt kunne du prøve en BMW 1-serie, og se om det var noget for dig:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/118d/20-5d/3378254

/Preben

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

29-12-2017 kl. 07:56

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Gode sæder er individuelt - hvad der passer til dig, passer måske ikke til mig. Der er derfor ikke noget entydig svar på dit spørgsmål.

Det nærmeste man kan komme det, er en bil med mange indstillingsmuligheder, der kan sikre, at du kan indstille den, så den passer bedst muligt til dig.

Alternativt findes der fabrikanter af sæder, der kan levere et sæde, der passer perfekt til dig og som kan monteres i den bil, du ønsker - og flyttes til næste bil. Se f.eks.

http://www.autosadelmageren.dk/recaro/recaro-ergonomisaeder/?gclid=CjwKCAiApo3SBRA4EiwAty8i-qc4Vdz_QKbkvaBXZbtseldImO5M_yS08Ldf4_iKOWU8ErZVrFywgxoCLTAQAvD_BwE
(jeg kender ikke forhandleren - men sæderne har været kendt og berømt i mange årtier.)

Tusind tak for forslaget.Sæderne ser spændende ud :-)

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

29-12-2017 kl. 08:04

Peter AE

bruger siden
07-11-2015

skrev:
Nu skriver du godt nok ældre luxus bil, men prøv lige en Opel astra eller Insignia med Agr sæder, det er klasse.

Tusind tak. Det lyder på disse svar som om at Opel er vejen frem :-)

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

29-12-2017 kl. 11:48

"Gode sæder" og "lille person" er nogle ret subjektive begreber at generalisere ud fra.

Traditionelt, og også efter min egen erfaring, laver Volvo biler med sæder, der passer godt til mennesker af "nordisk" størrelse.

Ellers er det rigtigt, at man i mange biler kan vælge mellem forskellige sæder med mere eller mindre side- og lårstøtte. Finder man et velstøttende sæde, som "passer", er det perfekt. Hvis ikke det passer, er et sportssæde en pestillens.

Så der er ingen vej udenom at komme ud og prøve sig frem.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

29-12-2017 kl. 14:23

Vil også mene at Volvo er et godt bud, hvis der skal være en snært af luksus..

Fruen og jeg har nu vores 3. Volvo og hun har med sine 162cm ingen problemer med at kunne nå pedaler eller rat.

Om man vælger V40 eller XC90, er sæder og interiør altid af en høj kvalitet

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

29-12-2017 kl. 20:45

Lars Mortensen

bruger siden
30-03-2005

skrev:
"Gode sæder" og "lille person" er nogle ret subjektive begreber at generalisere ud fra.

Traditionelt, og også efter min egen erfaring, laver Volvo biler med sæder, der passer godt til mennesker af "nordisk" størrelse.

Ellers er det rigtigt, at man i mange biler kan vælge mellem forskellige sæder med mere eller mindre side- og lårstøtte. Finder man et velstøttende sæde, som "passer", er det perfekt. Hvis ikke det passer, er et sportssæde en pestillens.

Så der er ingen vej udenom at komme ud og prøve sig frem.

Enig. Voksne mænd sidder bedst i Volvo og i Tyskere (VW, Audi, MB og BMW). Men når voksne mænd er min.190 cm høje og på den maskuline side af 100 kg. så er det svært at vejlede en lille dame. Tror faktisk du vil sidde godt i de fleste sæder. Problemerne plejer at være hvis man er høj eller tung.
Men køb nu endelig en europæisk designet og produceret bil. Det skylder du dig selv og os andre..

K S

K S
bruger siden
29-12-2017

29-12-2017 kl. 20:55

FRANSKE Renault har justerbare nakkestøtter, det har KINESISKE Volvo ikke.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

30-12-2017 kl. 15:38

K S

bruger siden
29-12-2017

skrev:
FRANSKE Renault har justerbare nakkestøtter, det har KINESISKE Volvo ikke.

Og det er netop fordi, at ryggen i en Volvo støtter HELE vejen op.
Så er man samtidig fri for alle de tilfælde, hvor den indstillelige nakkestøtte af føreren indstilles til at støtte NAKKEN og ikke hovedet, som jo faktisk er formålet.
Af samme grund er sportssæder jo også støbt ud i et.

Min påstand er, at 9 ud af 10 med justerbare nakkestøtter har indstillet dem for lavt.

Apropos nakkestøtter, så er der også overraskende mange, der kører rundt med tomt bagsæde men bagsædets nakkestøtter kørt højt op, fordi der engang har siddet nogen. Det er en helt overflødig måde at ødelægge sit eget udsyn på.

K S

K S
bruger siden
30-12-2017

30-12-2017 kl. 17:01

Udmærket indlæg fra Hr. Mortensen. Desværre er de fastmonterede nakkestøtter på alle Volvo modeller et minus for mænd på 2 meter og derover. Nakkestøtterne støtter kun nakken og kan ikke nå op til hovedet. Dermed øget risiko for skader ved påkørsel bagfra. AF samme årsag fravalgte min far v70 og købte en Mondeo,

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

31-12-2017 kl. 08:05

Kære alle.

Det er spændende læsning. Det ser ud til, at det er Volvo jeg skal kigge på.Jeg er 1,61 (næsten som Mortens kone, der kører Volvo).

Det er lidt ærgerigt med os i størrelser i yderkanten (høje, tunge, lave, lette osv), da de fleste biler er lavet til at ramme mellemgruppen.

Hvorfor er der ikke bilmærker, som sælges på at bilen kan tilpasses til os - ligesom man kan købe tøj til store størrelser?

Mvh, Lone

PS: Nakkestøtten bliver ikke afgørende for mit køb ;-)

Men det er en spændede diskussion

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

06-01-2018 kl. 12:24

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

06-01-2018 kl. 17:37

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

06-01-2018 kl. 17:50

Nåh KS, så har du rejst dig fra jule alkohols tågerne. Dine sædvanlige spydige og negative kommentarer, som rammer alle indlæg der løfter sig over Renault niveau, har ellers slet ikke været savnet. læg dig bare igen KS og snup et par sjusser, så du igen ikke kan holde styr på dine oprettelsesdatoer eller adskillige profiler.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

09-01-2018 kl. 10:39

X-type er bygget på Mondeo platformen og der er brugt 30% Mondeo dele i den.

De sidste 70% er så Jag. Og den har stadig Jag. følelsen.

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

09-01-2018 kl. 17:16

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Asiatiske biler er kendt / kritiseret for at være for korte i sædet til høje nordboer.
Til knap så høje er de gode.

Forslag til en luxus bil i dit budget:

Lexus IS200d (Diesel).
Lexus CT200h (Hybrid).

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Lexus/CT200h?make=Lexus&model-Lexus=IS200d&Fuel=0&YearFrom=0&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageFrom=-1&MileageTo=10000001&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=true&IncludeSellForCustomer=true&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=true&IncludeLeasing=true

Jeg har fundet 2 stk IS200d og 2 stk. CT200h, på et andet site, men jeg har ikke kryds chekket for gengangere.

Og så lige et Engelsk forslag:
Jaguar X-Type.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Jaguar/X-type?Fuel=2&YearFrom=0&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=200000&MileageFrom=-1&MileageTo=10000001&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=true&IncludeSellForCustomer=true&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=true&IncludeLeasing=true
Kære Jan

Det er 2 supergode forslag du kommer med. Jeg har haft kig på Lexus. Den skal helst være hybrid - og med automatgear. Sidst jeg kiggede var det ikke muligt at finde en i Jylland/på Fyn med automatgear. Men bestemt en søgning værd igen.

Det er en Jaguar XJ8 jeg har kørt i de sidste 6 år. Jeg elsker den og det skærer mig i hjertet at skulle af med den. Desværre der det i den jeg har lært at det ikke går så godt med mig og den afslappede "flydende" stilling i sædet.

Tusind tak for forslagene :-)

Mvh, Lone

Dette indlæg blev 09-01-2018 17:20 redigeret af dets forfatter.

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

09-01-2018 kl. 17:19

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Dog ikke mere "engelsk" end at det blot er en Ford Mondeo i lidt dyrere tøj ;-)

Kære KS

Jeg er gift ind i en anglo-fil familie, så jeg anser det ikke for en spydig bemærkning.

Der er forskel på hvilken Jaguar det går an at vælge ;-)

Mvh, Lone

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

09-01-2018 kl. 17:22

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Asiatiske biler er kendt / kritiseret for at være for korte i sædet til høje nordboer.
Til knap så høje er de gode.

Forslag til en luxus bil i dit budget:

Lexus IS200d (Diesel).
Lexus CT200h (Hybrid).

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Lexus/CT200h?make=Lexus&model-Lexus=IS200d&Fuel=0&YearFrom=0&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageFrom=-1&MileageTo=10000001&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=true&IncludeSellForCustomer=true&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=true&IncludeLeasing=true

Jeg har fundet 2 stk IS200d og 2 stk. CT200h, på et andet site, men jeg har ikke kryds chekket for gengangere.

Og så lige et Engelsk forslag:
Jaguar X-Type.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Jaguar/X-type?Fuel=2&YearFrom=0&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=200000&MileageFrom=-1&MileageTo=10000001&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=true&IncludeSellForCustomer=true&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=true&IncludeLeasing=true

Kære Jan

Må jeg spørge hivlket andet site det er du har fundet nogle andre Lexus´er på?

Mvh, Lone

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

09-01-2018 kl. 17:28

Kære alle

Status er, at jeg har prøvet Volvo CX60 og Opel Mocca

Jeg sidder fantastisk i begge biler.

Volvoen kører bedre, men det er også en kæmpe bil. Vi vil f.eks. ikke kunne åbne bagsmækken i vores garage.

Det er ærgerligt, at CX40´en endnu er nu, da den er mindre.

Opel har lavet nogle fantastiske sportssæder, som hedder AGR. De findes i de 3 MPV´er (Grandland, Crossland og Mocca), hvoraf de alle er indenfor vores økonomiske ramme. Det gode er at der er mange indstillingsmuligheder, så jeg kan skifte mellem 3 forskellige sidepositioner. Det har jeg brug for.

Opel har vundet indtil videre og Volvoen tabte pga. størrelsen. Men med en el-bil og en Jaguar i husstanden, er vi dog ikke vant til larmen og det sløve optræk i Opel Mocca.

Vi kigger derfor stadigvæk. Lexus var et godt forslag, som vi vil forfølge. Derudover undersøger vi en BMW hybrid, som også er indenfor rammen (jvf. tidl. forslag)

Mvh. Lone

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:21

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nåh KS, så har du rejst dig fra jule alkohols tågerne. Dine sædvanlige spydige og negative kommentarer, som rammer alle indlæg der løfter sig over Renault niveau, har ellers slet ikke været savnet. læg dig bare igen KS og snup et par sjusser, så du igen ikke kan holde styr på dine oprettelsesdatoer eller adskillige profiler.

Det lyder mere som om du taler om dig selv - du nøjes da med negativitet fremfor at bidrage med noget af værdi.

Jeg har kun en enkelt profil - resten er bare en troll som dig selv.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:24

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
X-type er bygget på Mondeo platformen og der er brugt 30% Mondeo dele i den.

De sidste 70% er så Jag. Og den har stadig Jag. følelsen.

Ja, hvis man kan lide at køre forhjulstræk (evt. 4wd), med Ford-motor og tror at "Jaguar-følelsen" sidder i design og kabine ;-)

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-01-2018 kl. 18:24

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære KS

Jeg er gift ind i en anglo-fil familie, så jeg anser det ikke for en spydig bemærkning.

Der er forskel på hvilken Jaguar det går an at vælge ;-)

Mvh, Lone

Præcis ;-)

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

11-01-2018 kl. 10:25

Hej Lone - tak for opfølgningen. Det er værdsat :-)

Jeg vil ikke kommentere på bilerne, men blot nævne at Volvo V40 CC (Cross Country) også kunne være en mulighed, når nu XC60 er for stor :-)

- iøvrigt kan man justere hvor meget/højt bagsmækken skal åbne, så den ikke brager op i taget i garagen såfremt den har elektrisk bagsmæk ;-)

Dette indlæg blev 12-01-2018 08:34 redigeret af dets forfatter.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

12-01-2018 kl. 17:05

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære Jan

Må jeg spørge hivlket andet site det er du har fundet nogle andre Lexus´er på?

Mvh, Lone

Biltorvet.dk

Skrev et lidt længere indlæg igår, men det gik tabt :(

K S

K S
bruger siden
12-01-2018

12-01-2018 kl. 21:46

Find en brugt Insignia med Recaro sæder som standard.

K S

K S
bruger siden
12-01-2018

12-01-2018 kl. 21:49

Denne lækre Focus er indenfor dit budget og har også Recaro sæder:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/20-tdci-163-titanium-stcar-aut-5d/3527743

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

17-01-2018 kl. 09:01

Morten KD

bruger siden
05-12-2005

skrev:
Hej Lone - tak for opfølgningen. Det er værdsat :-)

Jeg vil ikke kommentere på bilerne, men blot nævne at Volvo V40 CC (Cross Country) også kunne være en mulighed, når nu XC60 er for stor :-)

- iøvrigt kan man justere hvor meget/højt bagsmækken skal åbne, så den ikke brager op i taget i garagen såfremt den har elektrisk bagsmæk ;-)

Kære Morten

Tusind tak. Vi var faktisk også forelskede i Volvo CC80, men desværre. Min hofte har det dårligt med den "liggende" sædeposition. Skal skal mere "op at sidde".

Så din kommentar om at bagsmækken i CX60 var en vinder. Da prisleje er næsten det sammen som en ny Opel Crossland (med automatgear og AGR sæder), så hælder jeg til luxusudgaven - Dvs. Volvoen.

Mvh, Lone

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

17-01-2018 kl. 09:01

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Biltorvet.dk

Skrev et lidt længere indlæg igår, men det gik tabt :(

Øv - med det længere indlæg. Jeg kigger også lige på biltorvet :-)

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

17-01-2018 kl. 09:06

K S

bruger siden
12-01-2018

skrev:
Denne lækre Focus er indenfor dit budget og har også Recaro sæder:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/20-tdci-163-titanium-stcar-aut-5d/3527743
Tusind tak.

Et godt forslag. Min mand har været på besøg hos en Ford forhandler efter det.

Det der stopperFord´en for mig er, at det gerne skal være en "høj" bil (=ca. en MPV), hvor jeg ikke "ligger" i sædepositionen.

Hvis vi skal finde en Ford, der både kan det sammen med et automatgear er vi over kr. 400.000.

Desværre.

Mvh, Lone

Dette indlæg blev 17-01-2018 09:06 redigeret af dets forfatter.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

20-01-2018 kl. 13:21

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære Morten

Tusind tak. Vi var faktisk også forelskede i Volvo CC80, men desværre. Min hofte har det dårligt med den "liggende" sædeposition. Skal skal mere "op at sidde".

Så din kommentar om at bagsmækken i CX60 var en vinder. Da prisleje er næsten det sammen som en ny Opel Crossland (med automatgear og AGR sæder), så hælder jeg til luxusudgaven - Dvs. Volvoen.

Mvh, Lone
Godt valg ;-) og i det prisleje, gætter jeg på at det er en ældre udgave med den lækre 5-cylindrede motor i kigger på?
Håber at i finder en med en masse lækkert ekstraudstyr :-)
Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men i kan hente lidt inspiration her: dk-biler.dk
Evt. kig også på XC70, som har væsentlig højere indstigning end V70.

Dette indlæg blev 21-01-2018 14:52 redigeret af dets forfatter.

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

22-01-2018 kl. 06:35

Kære Morten

Tusind tak for dit svar :-)

Jeg har haft undret mig over XC70, som dukker op med de andre XC søgninger. Den ser nemlig lav ud på billederne.

Men så vidt jeg forstår dig, så er det en høj MPV-stationcar (hvis det ord findes)

Vi var på tur hos Starmark i weekenden, hvor jeg fik sammenlignet Volvo XC60 med BMW X1 og X3 samt en Honda CR-V. Alle har hver deres fordele og ulemper, men jeg sidder stadigvæk blødest i Volvoen

Vi bor ved Skanderborg, så desværre kan jeg ikke bruge linket.Det var ellers rigtig godt. Tak for det :-)

De bedste hilsner
Lone

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

22-01-2018 kl. 09:17

Hej Lone.

Fedt at du er så seriøs ang. valg af bil.. - ikke mange gider at prøve så mange forskellige modeller/mærker *thumbs up*.

Jeg vil nu ikke kalde en XC70 for MPV. Det er bare en stationcar der er forhøjet, for bedre frihøjde, for nemmere fremkommelighed i de store snemasser i Sverige.. :-) Den er ca 5 cm højere end den V60 CC i kiggede på. Lyder måske ikke af meget, men når man står ved siden af en XC70, så føles den høj. Den er mega lækker og da et kig værd - kunne jo være at din hofte blev glad ;-)

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

22-01-2018 kl. 10:24

Kære Morten

Tusind tak for de gode forklaringer.

Også tak for rosen. Grundigheden skyldes dog desværre, at vi efterhånden har lavet en del fejlkøb - og det kunne være rart at undgå denne gang :-)

Jeg leder efter en MPV, fordi jeg har brug for at kommer mere "op" at sidde - istedet for den liggende stil, som mange luxusbiler har.

Dvs. det er ikke en forhøjet bil eller et 4-hjulstræk jeg har brug for - Det er bare noget som følger med den mere oprejste sidestilling og ofte har MPV´erne større højde fra bilens gulv til sædet, end i andre biler.

Vi syntes også at C80 var mega-lækker. Sædet var bare desværre placeret lavt. Er sædet også lavt i forhold til bunden af bilen i XC70?

De bedste hilsner
Lone

Dette indlæg blev 22-01-2018 10:25 redigeret af dets forfatter.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

22-01-2018 kl. 11:31

Jeg skal lige forstå dig rigtigt.. - når du skriver C80, mener du så S80? I så fald tror jeg ikke der er ret stor forskel på afstand fra gulv til sæde på XC70 og S80. Men jeg skal ikke afvise, at man har hævet sædet lidt i XC70 for lettere ind/udstigning, da den er mere rettet til familien og den aktive livsstil. Men tjek den, hvis du får muligheden. Du kan også få XC70 med kun forhjulstræk :-)

Da jeg fornemmer at du ikke er "mærke-forskrækket" vil jeg da lige smide 2 andre spillere på banen med høj ind/udstigning. Fordelen ved disse 2 er, at de er markant nyere med alt hvad det indebærer i sikkerhed/køreegenskaber og driftsomkontninger.

1. Renault Captur - den overrasker mig hver gang jeg prøver den i benzin 1,2 tce aut-gear. Den kører virkelig komfortabelt og trækker rigtigt godt, trods motorens beskedne størrelse. Og så er det tæt på at du kan købe en ny med dit budget.

2. Nissan Qashkqai - har aldrig prøvet een, men jeg kan konstatere, at der kører rigtig mange rundt i trafikken. Så noget rigtig må den jo gøre.. ;-)

- men ingen af dem kommer op på niveau med Volvos komfort/sæder ;-)

PS. XC70 er 11 cm højere end S80..

Dette indlæg blev 22-01-2018 12:08 redigeret af dets forfatter.

Christian Henriksen

Christian Henriksen
bruger siden
23-01-2018

23-01-2018 kl. 19:21

Hej Lone
For cirka en måned siden, var der en stortest i Jyllands-posten hvor der var nogle erfarne pendlere, fysioterapeuter og biljournalister der skulle kåre den bedste firmabil. Fysioterapeuten roste især det 14-vejs indstilleligt sæde man kunne få i en Passat. Problemet var dog, at det sæde koster 20.000 fra ny (er ikke sikker på om man får begge forsæder så). Men, måske man kan finde en brugt Passat eller anden VW med de sæder, da jeg kan se de også fås til f.eks. Golf.
Desuden, så vandt Insignia testen.

Morten Tobiasson

Morten Tobiasson
bruger siden
24-01-2018

24-01-2018 kl. 09:34

Hej Lone!

Inde på https://www.formula-leasing.dk/ har jeg fundet en masse biler som kan leve op til de kræv du søger. Det er ikke igennem bilbasen, men det gør vel heller ikke noget?

Det du søger er en bil med gode sæder, og det skal være en ældre luksus bil.

Se disse eksempler:

https://www.formula-leasing.dk/biler-paa-lager/bil/?id=2146647411

Jeg vil foreslå dig en BMW her.

Jeg vil aller nådigst forslå dig en høj bil, da du selv siger, at du ikke er den højeste kvinde på jorden. En større bil vil give dig et godt overblik samtidig med at du føler dig klistret til jorden. Sæderne er læder, og er siddet til hvilket betyder at du får et sæde som er virkelig behageligt at sidde i.

https://www.formula-leasing.dk/biler-paa-lager/bil/?id=2146719234

En landrover.

En luksus bil som igen er hævet godt over jorden, høj komfort og dit udsyn er genialt den her sag.

Jeg vil på det kraftigeste anbefalde dig at tage til Allerød og prøve nogen af disse biler af. Har selv flexleaset bil der fra, og de er super flinke til at hjælpe en med ønkser og særlige behov.

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

24-01-2018 kl. 16:39

AGR sæderne 👍 og bestiller du med læder (inkludere også varme i de bagerste sæder) og så har du 18 vejs el indstilling i førersædet, den kan også justeres i bredden og der er massage og køling også 💺 (kan man ihvertfald bestille til Astra, så mon ikke)
mvh.

Mikkel Gadmar

Mikkel Gadmar
bruger siden
28-01-2014

29-01-2018 kl. 22:50

Lone Guldbrandt Tønnesen

bruger siden
27-12-2017

skrev:
Kære Morten

Tusind tak for dit svar :-)

Jeg har haft undret mig over XC70, som dukker op med de andre XC søgninger. Den ser nemlig lav ud på billederne.

Men så vidt jeg forstår dig, så er det en høj MPV-stationcar (hvis det ord findes)

Vi var på tur hos Starmark i weekenden, hvor jeg fik sammenlignet Volvo XC60 med BMW X1 og X3 samt en Honda CR-V. Alle har hver deres fordele og ulemper, men jeg sidder stadigvæk blødest i Volvoen

Vi bor ved Skanderborg, så desværre kan jeg ikke bruge linket.Det var ellers rigtig godt. Tak for det :-)

De bedste hilsner
Lone

Hej Lone

Efter over 10 år som Volvo ejer (6 år i C30 og de sidste 4,5 år i XC60) kan jeg anbefale deres sæder, man sidder fremragende.

Kan også anbefale modellen XC60, det er en fantastisk bil. Min egen er en D5 AWD aut. som jeg har haft fra ny siden 2013, de 5 cylindre lyder godt af en diesel og de 215 HK gør Kassel bakker til en fornøjelse, selvom bilen er fyldt med familien, feriebagagen og vinhøsten fra Italien.

En fordel ved Volvo ift. Audi og BMW er udstyrsniveauet, eksempelvis har langt de fleste XC60'ere lædersæder. Et absolut must i en luksusbil, hvis du spørger mig.

Eneste minus er brændstofforbruget, min har kørt 12 km/l i snit de første 75.000 km, så jeg er bare glad for dieselprisen stadig er under 10 kroner :-)

Held og lykke med dit bilvalg, håber du kan bruge min anbefaling.

Hilsen
Mikkel

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

04-02-2018 kl. 19:31

Morten KD

bruger siden
05-12-2005

skrev:
Jeg skal lige forstå dig rigtigt.. - når du skriver C80, mener du så S80? I så fald tror jeg ikke der er ret stor forskel på afstand fra gulv til sæde på XC70 og S80. Men jeg skal ikke afvise, at man har hævet sædet lidt i XC70 for lettere ind/udstigning, da den er mere rettet til familien og den aktive livsstil. Men tjek den, hvis du får muligheden. Du kan også få XC70 med kun forhjulstræk :-)

Da jeg fornemmer at du ikke er "mærke-forskrækket" vil jeg da lige smide 2 andre spillere på banen med høj ind/udstigning. Fordelen ved disse 2 er, at de er markant nyere med alt hvad det indebærer i sikkerhed/køreegenskaber og driftsomkontninger.

1. Renault Captur - den overrasker mig hver gang jeg prøver den i benzin 1,2 tce aut-gear. Den kører virkelig komfortabelt og trækker rigtigt godt, trods motorens beskedne størrelse. Og så er det tæt på at du kan købe en ny med dit budget.

2. Nissan Qashkqai - har aldrig prøvet een, men jeg kan konstatere, at der kører rigtig mange rundt i trafikken. Så noget rigtig må den jo gøre.. ;-)

- men ingen af dem kommer op på niveau med Volvos komfort/sæder ;-)

PS. XC70 er 11 cm højere end S80..

Kære Morten KD

Tusind tak for det grundige svar :-)

Volvo XC60 er stadigvæk i førerposition.

Vi kan godt lide alt ved Opel Mocca/Crossland - lige bortset fra larmen. Ellers nogle fine AGR sæder, men larmen ødelægger det.

Næste prøvetur skal gå til en en BMW3 samt en tage en ekstra tur i XC60

Vi tjekker også lige din Renault ud.

Vi har i forvejen en Nissan Leaf, som vi er megaglade for. Så Quashkaien kunne også være en mulighed. Så skal der dog efterindstalleres en luftpude i sædet - men de koste kun kr. 6000, hvilket er lidt i forhold til bilens samlede pris..

Du har helt ret. Jeg er ligeglad med mærket - bare jeg sidder godt. Men jeg har også en mand, som skal være med på købet - og han er forholdsmæssigt åben :-)

De bedste hilsner
Lone

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

04-02-2018 kl. 19:35

Christian Henriksen

bruger siden
23-01-2018

skrev:
Hej Lone
For cirka en måned siden, var der en stortest i Jyllands-posten hvor der var nogle erfarne pendlere, fysioterapeuter og biljournalister der skulle kåre den bedste firmabil. Fysioterapeuten roste især det 14-vejs indstilleligt sæde man kunne få i en Passat. Problemet var dog, at det sæde koster 20.000 fra ny (er ikke sikker på om man får begge forsæder så). Men, måske man kan finde en brugt Passat eller anden VW med de sæder, da jeg kan se de også fås til f.eks. Golf.
Desuden, så vandt Insignia testen.

Kære Christian

Tusind tak for dit indlæg.

Jeg har idag været ude for at sidde i Insigma´en. Den havde dog "flyder" stilen i sædet, der gør så ondt i min hofte. Så desværre.

Jeg vil kigge på en Passat, men vi har tidligere haft en VW Polo, hvilket var et dårligt valg. Men jeg kigger selvfølgelig på det alligevel :-)

De bedste hilsner
Lone

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

04-02-2018 kl. 22:10

Hej Lone, tak for at du vender tilbage. Jeg synes det er sjovt og hyggeligt at følge med i dit valg af bil :-)

Sjovt nok hjælper jeg også min mor med at finde ny bil. Hun var meget begejstret for Captur og ud af de 5 forskellige mærker hun prøvede, var der ingen tvivl om at hun følte sig mest sikker i Captur og den hun sad bedst i. Hun er i øvrigt også godt 160 cm høj..
Du har tidligere skrevet, at i har prøvet en Honda CR-V. Det får mig til at tænke, at en Honda HR-V også ville være oplagt at se nærmere på. Den kan også fås indenfor jeres budget.

Lone Guldbrandt Tønnesen

Lone Guldbrandt Tønnesen
bruger siden
27-12-2017

15-02-2018 kl. 18:11

Kære Alle

Tusind tak for hjælpen

Jeg har idag købt en Volvo XC60 fra 2011 med masser af ekstraudstyr.

Det skyldtes at den 3 gange i træk var den bedste.

Opel droppede vi fordi den var larmende. Det viste sig at Crossland og Grandland var bygget over Peugeut, da de har købt Opel. Dette mente sælgeren var forklaringen. vi tror mere på, at det er den lille motor, som har alt for meget at trække med. Mocca er stadigvæk en ren Opel, men vi oplevede også den som larmende.

Sæderne i Opel er formidable, men altså ikke nok til at det blev den.

Vi har også været forbi Mazda, hvor vi prøvede en ny CX3. Det var en superbil med også gode sæde med masser af indstillingsmuligheder. I CX3 var dog stadigvæk den liggende stilling. Til gengæld sad jeg perfekt i CX5, der er en MPV. Uheldigvis er det en ny bil udenfor vores budget - og så kunne der ikke købes adaptiv fartpilot til den i kombination med automatgear. Men Mazda vil jeg bestemt også kigge på næste gang.

Dermed havde Volvoen for tredje gang været den bedste - og vi fandt lige den vi ønskede.

Vi fik ikke tid til at arbejde videre med Honda, mens jegh ar siddet i en Captur. Den havde jeg dog ikke samme dejlige fornemmelse af som Mortens mor. Men det er jo altid en smagssag :-)

Tusind tak til jer alle for hjælpen her på forumet. Det har været uvurderligt.

Tusind tak!!!!

De bedste hilsner
Lone