Bilbasen Forum
Hvilken st.car........
carl wurtz
bruger siden
27-08-2007
12-09-2007 kl. 21:51
Michael N
bruger siden
06-04-2005
12-09-2007 kl. 22:56
Jeg ville nok kigge efter en model der var lige lidt mere rummelig på bagsædet.
Evt. en 5 personers MPV som f.eks en C-MAX
Hvilken prisniveau er du interesseret i ?
Profil slettet
13-09-2007 kl. 09:39
Jeg vil ikke anfægte toyotas kvaliteter, men når nu carl ønsker en 2-3 år gammel bil så er toyota carina sguda ikke svaret. Mig bekendt er det nogle år siden at toyota overhovedet lavede en bil ved det navn..... vistnok dengang hvor hofteseler, manglende airbags i siderne, manglende esp-system, manglende bremseassistent og andet godt var standard i alle familiebiler......
Nåmen carl, nu kender jeg ikke dit prisniveau, men jeg ville også gå efter MPV typerne, så der er tre separate pladser til ungerne på bagsædet. Fx Toyota Corolla Verso (kender du den, jacob?)
Andre mulige er VW Touran, Renault Megane Scenic, Peugeot 307 SW, Citroen C4 Picasso, og så dem jeg har glemt ;-)
Hov, der er også Seat Altea og Altea XL, dog ikke med tre separate stole bagi, men også ret rummelig
Hvis du ikke er så meget for MPV-typen, kunne en stor stationcar som Ford Mondeo/Toyota Avensis/VW Passat måske også klare opgaven.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-09-2007 kl. 10:29
..både i at Jacob vbm er et fjols, der åbenbart kun kender et enkelt bilmærke og model.
..men endnu vigtigere har Anders ret i, at dette er et valg mellem en traditionel st.car og en moderne MVP.
MPV'ens fordele er de seperate bagsæder og den fleksible kabine.
Den normale st.cars fordele er ofte et større bagagerum, samt lidt mindre gyngende køreegenskaber.
En C-Max, som du selv nævner, kører glimrende.
Det er nok den bedste undervogn i klassen, så bilen føles ikke så "høj" som de øvrige MPV'er på markedet.
Men hvis du sammenligner den med en Mondeo st.car, som koster ca. det samme som brugt, så har Mondeo'en bare meget mere bagageplads.
Ulempen ved Mondeo sammenlignet med C-Max er der imod, at at Mondeo ikke har de tre seperate bagsæder. Dermed vil der altid være en dårligere plads til det barn, som bliver placeret i midten. Denne plads bliver endda endnu dårligere, hvis en af børnene sidder i barnestol.
Hvis jeg skulle vælge en MPV, ville jeg nok gå efter en C4 Grand Picasso. Denne bil er så stor, at den har et fornuftigt bagagerum, på ttrods af, at det er en MPV.
Faktisk er der endda lidt bagagerum tilbage, selvom I placerer nogle af børnenes legekammerater på tredje sæderække.
Med en C4 Grand Picasso bliver I helt sikkert de mest populære forældre i børnenes fodboldklub.
Profil slettet
13-09-2007 kl. 12:09
Skydedørene er til gengæld rigtig smarte :-)
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-09-2007 kl. 15:24
Det er på mange måder en fin bil, og den har gode køreegenskaber i fht. biltypen.
Men - og det er et stort MEN - bilens bagsædearrangement er altså lidt underligt.
Det er egentlig to reelle bagsæder med en minisædepude i midten.
Den midterplads vil jeg ikke byde nogen at sidde på selv på en kort tur. Bagerste sæderække er der heller ikke meget ved, da den er lavet fuldstændig uden benplads.
Dermed er der faktisk kun 4 reelle siddepladser i en Mazda 5, så den er ikke egnet til familier med mere end 2 børn.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-09-2007 kl. 15:29
En C-Max er sku da ikke dyr.
Den koster da ikke 400.000 kr, som du siger.
C-Max starter fra ca. 240.000 kr.
Det er 20.000 mindre end billigste Corolla Verso.
Og hele 100.000 kr billigere end billigste Avensis st.car.
Få lige styr på dine facts.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-09-2007 kl. 15:51
Og hvorfor taler du nu pludselig om en Van på gule plader?
Hvordan mener du lige, at det passer ind i denne sammenhæng...??
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-09-2007 kl. 16:00
Men det er sku da endnu mere forkert at sammenligne en Avensis med en S-Max Van.
Hvis du vil sammenligne en Avensis med en Ford, skal det selvfølgelig være en Mondeo.
Men nu var det jo C-Max, der var emnet her.
Derfor sammenlignede jeg den også først og fremmest med Corolla Verso.
Jeg kunne jo ikke rigtigt sammenligne den med nyprisen på en gammel Carina 2,0, vel?
Profil slettet
13-09-2007 kl. 21:02
Ignorér Jacob vbm. Han har tydeligvis en mental brist.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-09-2007 kl. 01:09
Profil slettet
25-09-2007 kl. 16:45