Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken ny(brugt) bil til familien

Nicholas B

Nicholas B
bruger siden
19-11-2023

20-11-2023 kl. 20:11

Hej med jer

Jeg skriver, da jeg har brug for andres perspektiv omkring, hvilken bil der rent økonomisk og fremtidsmæssigt giver bedst mening. Håber i vil kommentere.



Her får i mine/vores refleksioner:

-Budget: ca. 240-260k, kan strækkes til max 300.000.

-Kørselsbehov: Årligt er 17-18.000 km.

Arbejdsmæssigt 15 km hver vej, 1-2 ture om måneden på 400 km, primært motorvej.

Grundet dette og prisen på el-biler, tænker vi at gå med en benzinbil.

Vi har dog også kigget på hybrid, men vi er gået lidt væk fra det igen. Dels fordi det virker som en overgangsbil, men har også hørt at service og forsikringer er dyrere. Der vil være noget at spare på arbejdsturen, men til gengæld vil den høje vægt på bilen gøre de lange ture mindre økonomiske, så det virker ikke så attraktivt?



Familiens størrelse på 4, gør at vi primært har kigget på stationcars. Vi vil helst købe en bil som stadig er relativt ny, 2-4 år gammel og stadig har få kilometer (20-50k).

Udstyrsmæssigt er der mange ting som er fede at have med, men decideret krav er: Led lys, bakkamera, adaptiv fart, automatgear.



Bilerne vi har fundet attraktive er: Kia Ceed, VW Golf, VW Passat og Seat Leon. Eksempler på disse og tanker omkring dem forekommer nedenunder. Deres kilometertal er alle under 40.000 og har alle som minmum det udstyr vi efterlyser.



Kia Ceed, 1,5 T-Gdi Mhev Comfort Upgrad<span>e SW DCT. Pris: ca. 269k</span>

Den opfylder vores behov. Den har rigtig meget udstyr med og tilmed 7 års garanti (4 år tilbage). Mild hybrid virker som en smart teknologi, hvor plugin ikke er nødvendigt. Men er der noget jeg overser?

Det kunne også være en normal benzin, umiddelbart koster de omkring det samme med 150 hk og automatgear.



<span>VW Golf VII, 1,5 TSI 150 Highline Variant DSG (benzin). </span>Pris: 255k

Igen en bil med masser af udstyr og er måske mere anerkendt end Kia. Den har dog ikke mere garanti.

Vi havde også snakket om VW Passat, men de er noget dyrere. Og så er vores bekymring om deres benzinforbrug er markant mere end golfen. Vi har dog fundet denne passat som dog er plug-in, men til stortset samme pris som golfen ovenover.



VW Passat<span>1,4 GTE Variant DSG 5d (plugin hybrid). </span>Pris: 260k

Den ser pænere ud end golfen og har samtidig rigtigt flot udstyr. Den har ligeledes lav kilometer med blot 36.000. Spørgsmålet er, om den vil være mere attraktiv end golfen og om vi vil være tilfredse med dens forbrug på længere ture, når der er tomt på batteriet, kan det svare sig?



<span>Seat Leon<span>1,5 eTSi 150 Xcellence Sportstourer DSG 5d (benzin). </span></span><span>Pris 260k</span>

Igen masser udstyr og en flot bil. Den største bekymring her, er alt det med Seat stopper i 2028-2030 og hvordan vil det have indflydelse på alt fra værksted, reservedele og andet.



Hvad ville du vælge og hvorfor?





På forhånd tak for alt feedback.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-11-2023 kl. 13:26

Hvorfor udelukke elbil?
Har du mulighed for ladning derhjemme (evt. på jobbet eller lign) kunne det også være en mulighed

Et par stykker under 300: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Hyundai?make=Kia&make=Skoda&make=Tesla&make=VW&IncludeEngrosCVR=true&YearFrom=2021&MileageTo=50000&PriceFrom=75000&PriceTo=300000&includeLeasing=false&Fuel=3&HpFrom=180&ZipCode=0&RangeFrom=400

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

21-11-2023 kl. 18:52

Jeg syntes også en el bil ligger lige til højrebenet. Tesla model 3 eller VW id3 kan fås et par år gamle indenfor dit budget på 250 tkr.
Hvis du kan vente lidt med leveringen kan du få en fabriksny Volvo ex30 indenfor budgettet. Den vil på alle måder være billigere at eje end de benzinbiler du kikker på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

21-11-2023 kl. 22:33

Jeg ville kigge model Y eller EX30.

Er selv på nr 2 model 3, og selvom den helt nye er sindsyg fed. Så ville jeg, hvis ikke generalkonsulinden forlangte en ny model 3, have valgt en Y.

Prøvede iøvrigt en y RWD en kollega havde købt, og jeg syntes den gik rigtig fint over de 15-20 km vi kørte.

Dette indlæg blev 21-11-2023 22:34 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013