Bilbasen Forum
Hvilken frikørt Mercedes E ?
Profil slettet
27-09-2007 kl. 15:09
Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003
27-09-2007 kl. 17:53
Profil slettet
27-09-2007 kl. 21:19
Alle modeller er veludstyret også classic, men ved at gå op til større model får man f.eks. regnsensor og på Elegance som er mere komfortbetonet er der træ i instrumentbordet og den "sporty" Avantgarde har også sølv i instrumentbordet bla rundt om gearstang og instrumenter, og derudover har Avantgarde Xenonlygter.
Profil slettet
Profil slettet
Profil slettet
28-09-2007 kl. 10:09
Vedr. udstyrsversionerne synes jeg også markedet er lidt forvirret. Kan ikke se en entydig forskel i mængde og art på versionerne. Har bla kig på en Classic og den har da både xenon, læderstue og træindlæg, aut. bagklap o.m.a.!? Så tilsyneladende en "pærevælling" eller er det mig som er forkert på den? Har vognmanden evt. selv tilkøbt div. eftermonteret udstyr?
En sidste tvivl: skal man være nervøs for de mange km. i en frikørt Mercedes og er en frikørt Mercedes overhovedet værd at røre? Her tænker jeg selvfølgelig på totaløkonomi for jeg er ikke i tvivl om den er lækker at køre. Mine alternativer er de sædvanlige "firmabilstyper" såsom Passat, A4, Mondeo, C5 - men jeg oplever et stort værditab på disse pga. netop den store mængde især firmabiler på brugtmarkedet med 3 år og ca. 100000 km på bagen.
Har i min nuværende C5 Hdi 2,0 elegance st.car. 2005, oplevet et værditab på ca. 150-200000 på 3 år og 100000 km ?! Vildt synes jeg - Så hvis i mener man evt. kan holde en Mercedes på et lignende værditab, så var det måske lidt sjovere bil, selvom jeg har været meget tilfreds med selve kvaliteten og kørslen i min C5.
Så er en frikørt mercer med km 300000 på klokken et reelt alternativ til en ny Passat eller A4 - alle i omegnen af kr. 500000 ??
Profil slettet
29-09-2007 kl. 21:13
Er ret glad for det sidste indlæg. For jeg er ved at brænde ret varm på en 280´er.
Min sidste tvivl går blot på totaløkonomien i projektet. Kan man holde skindet på næsen med sådan en bil? Jeg skifter som regel hver 2-3. år og er vant til et værditab på ca. 50000 kr om året svarende til ca. 1,5 kr. pr km. Kan man holde en Mercer på det budget ? Er man "bundet" til den frikørte mercedes forever hvis man vælger en sådan ? Hvis man prøver at indtaste en salgsvurdering på ovennævnte er der en diff. på ca. kr.100-150000,- på køb og salgspris !!!! Det er da vildt!! Skal man presse forhandleren 50-75.000,- eller hvad ??
Til sidst: er den dyr at forsikre ?
Profil slettet
30-09-2007 kl. 08:28
Der er træ i Classic varianten, men den "mangler" en lang række chrom detaljer f.eks på dørhåndtag, rundt om instrumenter og en stribe langs træindlæggene. Classic har heller ikke regnsensor og aut.nedblændeligt .
Profil slettet
19-05-2008 kl. 22:13