Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvilken bil - 4 muligheder?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

21-06-2007 kl. 23:18

mine forældre skal ha skiftet deres 6 år gamle 406 SR 1,8 ud med en ny diesel bil men hvilken af disse 4? 1: VW Passat 2: Opel Vectra 3: Peugeot 407 4: Toyota Avensis der skal være plads til langbenede både foran og bagved

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

22-06-2007 kl. 08:17

ville jeg vælge Avensis.
Opel Vectra er også mere driftsikker end Passat.

407 ville jeg holde mig fra....

De andre 3 er klasser bedre....

Du får mest udstyr i toyota.
Og der er god plads i

men der er god plads i både vectra, Passat og Avensis

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 09:07

Uden at have kommentarer til kvalitet m.m. på de forskellige biler iøvrigt, ville jeg vælge 407 fra, alene pga bagsædepladsen.

bruger siden
11-12-2004

22-06-2007 kl. 23:04

Jeg vil lige uddybe lidt...

Vw Passat er en rigtig lækker og velkørende bil med lav afskrivning og høj prestige. Desværre er de bare ikke de mest driftsikre biler af de tyske mærker. Og service er heller ikke deres stærkeste side hos VW.
Men Fed, flot stilfuld og praktisk bil, det er det... men for dyr...

Opel vectra er Det mest stabile tyske mærke incl Audi, Mercedes og BMW. Den er lidt anonym. Men man får en god og rummelig bil, der er til at regne med. Desværre skal man nok regne med lidt større afskrivning på vectra end Passat. Men vectra er bestemt anbefalelsesværdig.

Toyota Avensis er absolut mest driftsikker af de fire biler du har oppe at vende. Japserne kan noget som europæerne har svært ved at opnå.
Avensis kører godt og behageligt. Der er meget standardudstyr. GOd garanti. Der er også god plads i kabinen, dog er bagagerummet ikke lige så stort som Passat og vectra.
Men det er en virkelig lækker vogn. På Avensis er der også meget lav værditab. Som bil i det daglige vil den være at foretrække.

Peugeot 407 er sikkert velkørende, men der er ikke særligt god plads, hverken på bagsæde eller bagagerum. Det er også den med den dårligste driftsikkerhed eller mangel på samme. DOg skal det lige siges at den er væsentligt bedre end andre franske biler.
Værditabet vil absolut også være størst på 407.
Der er mange andre biler jeg hellere ville overveje end 407, som f.eks Skoda Octavia, Honda Accord, Mazda 6, Ford Mondeo

Men det er selvfølgelig en smagssag hvad man kan lide.

Men held og lykke med valget...

bruger siden
11-12-2004

24-06-2007 kl. 14:38

er bare ikke på niveau med de andre mærkers dieselmotore...
Du får max en en 130 hestes diesel på nuværende tidspunkt.

Jeg er ikke i tvivl om at Nu mondeo er velkørende, for da den må formodes at køre bedre end den gamle, så kører den godt.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2007 kl. 16:01

Du har valgt fire populære og velkørende biler, som helt sikkert alle rammer hver deresniche på markedet, og derfor let kan forsvares som gode køb.
Men lad være med at købe en af de fire, før I har testkørt den nye Mondeo.
Den er virkelig lækker og utroligt velkørende og rummelig.
Jeg mener, at den lige nu er bedste køb i klassen.

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

27-06-2007 kl. 23:26

Køb en Skoda Superb 2.0 TDI = en stor passat med meget udstyr til en mindre pris. de langbenede kan være der i stor stil.