Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad med Citroens ry?? (og specifikt om Grand Picasso)

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2008 kl. 15:51

Hejsa Vi overvejer en brugt Citroen Grand C4 Picasso, vel primært pga. design, forrude og størrelse (har to mindre børn) - men er noget betænkelige ved det 'blakkede' ry som Citroen slæber rundt med. What's the deal? - hvorfor synes folk generelt at Citroens biler ikke er 'gode' nok? Og gælder det også for deres nye modeller? - og naturligvis gerne specifikt omkring Grand'en hvis nogen kender til den? VH UlrikF

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

30-08-2008 kl. 17:01

Jeg kender både meget tilfredse og meget utilfredse ejere - så det er svært...

Profil slettet

Profil slettet

01-09-2008 kl. 09:30

Begge - Tak for kommentarerne.
Men hvad er det der gør at folk generelt er negative omkring Citroen? - er der mange flere gange reparationer, er de meget dyrere i drift og reparation eller hur?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-09-2008 kl. 11:38

Hej Ulrik.

Har selv kørt Grand Picasso og jeg kan kun sige: KØB DEN, jeg tvivler på at du vil fortryde.
Du har ret i at citroen har, hos nogle, et "blakket" ry.
For en hel del af de menneskers vedkomne der har den holning at Citroen altid går i stykker gælder det at de aldrig har haft en Citroen selv.
Selv blandt de svar du allerede har fået er der folk der har sagt "Aldrig Citroen" og er derefter blevet glade for bilen.

Jeg mener at Citroen er langt bedere end sit rygte.

Og rent konkret, så prøv den med E6G gearkassen, det er en positiv oplevelse.

God jagt.

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2008 kl. 12:43

Har altid kørt Audi, BMW og Mercedes. Har stadig Audi og min tredje Picasso.. Alle Picasso har aldrig fejlet noget og i særdeleshed ikke lige denne model fra citroen som skulle være den Citroen med færest fejl. Har den sidste model Xara Picasso og det fungere bare godt med børn idet der også er gode udsigtsmuligheder på bagsædet, Børnene sidder højt osv-næste bil C4 grand picasso tak

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 13:57

Dette indlæg blev 26-11-2010 21:40 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2008 kl. 22:30

Hej Ulrik.

Har nu i 3 måneder været ejer af en Grand C4 Picasso 1.6 HDI Vtr+ med alt ekstraudstyr. Har ligesom mange andre været skeptisk, men jeg er positivt overrasket. Suveræn plads, skønt udsyn, flot design, god siddehøjde og skønne forsædepladser. Har prøvet benzinudgaven, hvilket skuffede fælt, da det var som om der manglede et gear og noget "motorkraft" - så diesel kan kun anbefales (ingen motorstøj). Rent økonomisk lever den op til de 16,9 km/l.

Mvh Gitte

Sidst rettet: 29/9-08 (af administrator)