Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
hjælp til valg af gti bil, hvad skal jeg vælge max 380000 kr
Profil slettet
27-12-2007 kl. 17:00
Hej er der nogle der har erfaringer med golf 5 gti den med 200 hk godt eller dårligt, har kik på en med ved intet om drift eller gode svage sider ved bilen det eneste dårlige jeg kan finde er at bagagerummet ikke er så stort er der evt andre biler der kan komme på tale
Profil slettet
27-12-2007 kl. 18:12
Hvis du skal have en bil med samme motor der er større, i samme prisleje, skal du kigge efter en Skoda Octavia RS 2.0 TFSI. Der får du 560L bagagerum i H/B udgaven og 580L Combi versionen (st. car.) Octavia'en er bygget på en forlænget Golf bund, som der ved giver det større bagagerum samt bedre benplads bag til.
Angående svage sider ved 2.0 TFSI kan vel kun nævnes: Benzin økonomi og værditab ellers ingen... Jo så skulle det være der ikke er frihastighed på motorvejene ;)
Men gør dig lige selv, en tjeneste og prøv f.eks en Octavia 1.8 TSI, det er lige før jeg vil påstå at den "føles" lige så hurtig som 2.0 TFSI, selvom den kun har 160 HK - Men så kan du tilmed få en helt ny bil :)
Angående svage sider ved 2.0 TFSI kan vel kun nævnes: Benzin økonomi og værditab ellers ingen... Jo så skulle det være der ikke er frihastighed på motorvejene ;)
Men gør dig lige selv, en tjeneste og prøv f.eks en Octavia 1.8 TSI, det er lige før jeg vil påstå at den "føles" lige så hurtig som 2.0 TFSI, selvom den kun har 160 HK - Men så kan du tilmed få en helt ny bil :)
Profil slettet
27-12-2007 kl. 23:04
det er jo en kanon god bil den golf V og især tfsi-motoren... så ja, jeg ville vælge det samme eller hvis pengene var til det en R32 den har bedre træk og bedre lyd
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
30-12-2007 kl. 23:07
Har desværre ikke noget at tilføje på golfen - dejlig, men kedelig!
Prøv en tur i Seat Leon Cupra... så bliver golf "wannabe" GTI skudt ud af dit baghovede under første accccccceleration....
Ved den er lidt over dit budget, men du kommer aldrig til at glemme den kære tøs igen ;-)
Prøv en tur i Seat Leon Cupra... så bliver golf "wannabe" GTI skudt ud af dit baghovede under første accccccceleration....
Ved den er lidt over dit budget, men du kommer aldrig til at glemme den kære tøs igen ;-)