Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til valg af billig bil med plads til 3 autostole

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

21-10-2017 kl. 21:09

Hej med jer

Vi står nu og skal til at have en bil med plads til 3 autostole..

Problemet pt. er at vi ikke har overblik over hvilke biler, der kan være 3 autostole i..

Er der nogen der ved noget om det?
Jeg har set på en VW Caddy.. men har ikke prøvet om stolene kan være der.. Men hvad findes der ellers, som er til at betale?
Budgettet er så lille som muligt (max 130.000, men meget gerne lavere)
Vores kørselsmønster burde passe bedst til en Benziner, fortalte en mekaniker mig engang (2X35km per dag).
Kan nogen af jer mon hjælpe os på vej?
Vi gider heller ikke en bil, der er tudsegammel og skal på værksted hele tiden:-) (Hvis det kan lade sig gøre)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-10-2017 kl. 22:46

Er altid lidt skræmmende når man ser folk der med lavbudget vil have bil til at transportere børn i...men ja caddy kan være en løsning...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

22-10-2017 kl. 05:29

Hej med jer

Mange tak for kommentarerne, jeg vil kigge nærmere på de foreslåede:-)

Er det ikke sandt, at jeg skal holde mig fra Diesel, med det kørselsmønster? (Måske kan jeg buge Diesel-City additiv?)
I så fald, så er jeg helt åben for en dieselbil, hvis det øger udvalget..

Jeg så en Caddy, med små 50.000 km bag sig.. Er det noget skrammel?

Kan nogen af jer sige noget om, hvordan man kan se, om der er plads til tre autostole i en bil? Autostolene er jo enorme, efterhånden:-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

13-01-2018 kl. 18:46

Hop

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

14-01-2018 kl. 22:22

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:

udover det vil jeg nu stadig holde fast i mine tidligere bud på biler
rent motor mæssigt ville jeg nok kigge efter en gran senic med 1,5 dci ikke den mest raffinerede motor men den wr gennem testet og er stadig i biler som produceres idag

Ja, det er en fin motor, der bl.a. anvendes i Mercedes A- og B-klasse + Citan (og div. andre biler/fabrikater), men vær opmærksom på, at den har en tandrem, der koster en sjat at skifte, så hvis den nærmer sig, bør det med i prisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

29-01-2018 kl. 13:36

Der er efter min mening ikke noget alternativ til en Citroen Berlingo når kravet er plads til tre børn og en rimelig pris. Den har plads til tre fuldstørrelse barnesæder plus al den bagage du kunne ønske dig. Jeg mener nu nok at den skal nå at blive varm på 35km og hvis den får en tur på motorvej en gang imellem tror jeg ikke du får problemer med en diesel. At den så ovenikøbet er rimeligt pålidelig og billig at skrue på når det går galt er bare en bonus.

Så glem alle tosserne i deres kedelige Skodaer og hold hovedet højt - rigtige (familie)mænd kører Berlingo ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg