Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hjælp til valg af bil (Opel eller Fiat)
Profil slettet
18-11-2009 kl. 23:22
Hej.
Jeg står og skal vælge en bil for ca. 60-65.000 kr. Jeg er en fyr på 25 år og har en kæreste, men ingen børn. Jeg køre mellem 26 og 30.000 km pr. år.
Mit valg står mellem en Opel Astra 1,6 16v fra 2001 og har kørt 106.000 km. til kr. 62.900 og en Fiat Punto Sporting 1,2 16v 80 hk fra 2002 og har kørt 56.000 til Kr. 64.900. Regner meed at have bilen i minimum 5 år.
Hvad ville være det bedste køb????
Mvh. Lars
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-11-2009 kl. 10:14
Hej
Jeg synes det er 2 meget forskellige biler du har kig på.
Mht benzinøkonomi der bør Fiat kunne køre længst på literen.
Og at Fiaten er 1 år yngre og har 50.000 km færre på tælleren er også en fordel til den. De svarer alligevel til næsten 2 års kørsel for dig.
Men til gængæld vil jeg mene at der er mere comfort og køreglæde i Astra. Det er en større og kvikkere motor. Der er bedre plads i kabinen og så burde rust ikke være noget problem i den model Astra.
Største minus er at du SKAL sørge for at overholde tandremsskift inden for tiden. Der har været mange problemer med lige netop den motor og knækkede tandremme. Jeg mener at den skal skiftes for hver 60.000 km. (Du må ikke lige hænge mig helt op på den)
Men alt i alt tror jeg du vil blive mere glad for Opel Astra, selv om den nok er noget dyrere at holde kørende.
Jeg vlle i hvert fald vælge Astra af de 2
Jeg synes det er 2 meget forskellige biler du har kig på.
Mht benzinøkonomi der bør Fiat kunne køre længst på literen.
Og at Fiaten er 1 år yngre og har 50.000 km færre på tælleren er også en fordel til den. De svarer alligevel til næsten 2 års kørsel for dig.
Men til gængæld vil jeg mene at der er mere comfort og køreglæde i Astra. Det er en større og kvikkere motor. Der er bedre plads i kabinen og så burde rust ikke være noget problem i den model Astra.
Største minus er at du SKAL sørge for at overholde tandremsskift inden for tiden. Der har været mange problemer med lige netop den motor og knækkede tandremme. Jeg mener at den skal skiftes for hver 60.000 km. (Du må ikke lige hænge mig helt op på den)
Men alt i alt tror jeg du vil blive mere glad for Opel Astra, selv om den nok er noget dyrere at holde kørende.
Jeg vlle i hvert fald vælge Astra af de 2