Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp.... skal have 3 unger på bagsædet.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2008 kl. 20:18

Hejsa. Jeg er lykkelig ejer af en toyota avensis fra 1998. Men venter familieforøgelse igen. Dette betyder at 2 børn + lift på bagsædet, jo er umuligt. Jeg har kik på en volvo v 40 1,8 jubilæum fra 2004, kørt 147000, fuld udstyrspakke, fuld servicebog, men ingen isofix. prisen er 169900. Er det en fornuftig bil til prisen? og er der noget særligt jeg skal kikke efter?, eller skulle jeg kikke efter andet mærke, som feks ford mondeo stationcar, for at få plads til barnevognen? (Bilen skal kunne trække campingvogn, med totalvægt på 1200 kg) Sidst rettet: 7/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-01-2008 kl. 20:45

Du skal nok ikke vælge en V40, hvis pladsen er vigtig. Den er hverken stor eller rummelig.
Mondeo er et bedre valg, da den er utroligt rummelig.
Men med tre børn, og her i blandt mindst et barnesæde, børdu måske vælge en MPV, da det er mere optimalt med tre seperate bagsæder.
Husk at vælge en model, hvor alle tre sæder har samme størrelse. Mange har et mindre mideste sæde, men det bliver man hurtigt træt af.

Leo Rasmussen

Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007

07-01-2008 kl. 21:27

Hej,. Har samme problemstilling, med unger i alderen 0, 3½ og 5 år syntes det umuligt, at få sikkerhed, økonomi og køreglæde til at gå op i en højere enhed. Jeg har klatret rundt i mange biler og med suk konstateret, at jeg dør af stress bare med forestillingen om at sætte sikkerheds seler fast på tre unger på et smalt bagsæde. Så mit råd til dig må være, at tage udgangspunkt i bredden (bagsædet) på den bil du har, herefter at måle dig frem til det mindstemål du kan holde til med mindre du køber en 7 sæders ala Scenic, Zafira Picasso etc.
Som jeg husker, er Volvo V40 ikke særlig rummelig. Jeg er bange for, at en V40 ikke løser dine pladsproblemer, men den er da nok dejlig at køre i?

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2008 kl. 23:05

Du kan da sagtens have alle tre børn spændt fast på bagsædet. De to store i "almindelige" autostole, og den lille i en godkendt "skålstol" (hvor barnet ligger i en vinkel på ca 30 grader, og spændt fast med en H-sele). Den stol kan barnet sagtens bæres i. Så kan i ha' liften i bagagerummet, og barnet komme deri når i er "fremme".
Mvh Jens Kjærsgaard

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2008 kl. 20:09

Tak for de mange besvarelser, jeg vil tage det til overvejelse.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

10-01-2008 kl. 20:15

Jeg må sige Renault Scenic, den er billigere og bedre end flere af de alternativer der er her.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 16:45

jeg vil sige at en skoda octivia vil værer en god bil for dig jeg har en combi og der kan værer 3 autostole
den er tilsalg på bilbasen under privat

held og lykke med det hele

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

14-01-2008 kl. 11:21

Tre barnesæder? Flere af de svar her er totalt ubrugelige.

Der kan være tre stole monteret korrekt på bagsædet i en Berlingo. MEN flere af bilerne som nævnes her kan sgu ikke have tre KORREKT fastspændte stole med unger i på bagsædet.

Tag du alle unger og stole med ud og prøve biler, du får spat hvis du køber en "smart" stationcar og skal bøvle med at fastspænde unger ind over hinanden. Octavia, Mondeo, V40 og en masse andre stationcars er ikke velegnede familiebiler, når alle skal med!

Køb dig en MPV med en god dieselmotor, der kan ALT og ALLE være med på turen...

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2008 kl. 18:31

Hejsa igen, kan meddele jeg har købt en mazda 6 tourring stationcar 2,0.
Så jeg har fået megen plads. Bagagerummet er en hel balsal.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2008 kl. 22:29

Hej Thomas. Vi har 4 børn (2, 8, 12 og 14) og har siden sidste familieforøgelse kørt Opel Zafira. Med en tagbox kan selv en vinterferie håndteres. Jeg har netop fået ny Zafira som firmabil, så hvis du er interesseret i vores "gamle" årgang 99 (med træk), er du velkommen. Den er sat til salg for DKK 110.000.
Venlig hilsen
Henrik Seiger
Mobil 2080 9895