Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

HJÆLP: Hvilken bil skal jeg vælge som nybilist i prisklassen 10-15.000kr?

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2010 kl. 20:48

Hej alle sammen! Jeg skal bruge en bil, til praktikken fra august af og en halvt år frem. Det kræver at jeg har en bil for at komme der ud, da praktikken ligger langt ud på landet. Så jeg skal faktisk næsten kun bruge den til det, og en gang i mellem for at komme ned til grænsen. Der er ca. 17km til min praktik. Jeg kigger på biler omkring 10-15.000kr. Lige pt. kigger jeg på golf 2 og 3 som jeg ved er solide til den prisklasse, og nemme at finde reservedele til, hvis uheldet skulle være. Men har i andre ideer, til en solid bil i den prisklasse? Det må gerne være guleplader bil. Men kan det betale sig? Forsikring har jeg styr på gennem lærestadens brandforsikring, fik en beregning på ca. 6000kr med ulykke og familieforsikring for en golf fra 93´ 1,8CL. Vægt/grønafgift står til 2840kr ifølge bilbasen. På forhånd tak for hjælpen :)

Dette indlæg blev 31-05-2010 20:50 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2010 kl. 21:17

men det bliver svært når vi når vinteren desværre :( men har i forslag til nogle biler i den prisklasse andet end golf?

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

31-05-2010 kl. 21:58

Tja.... du får ikke meget bil for de penge, jeg tror det er vigtigere at du finder den rigtige bil - dvs. en der ikke er rusten og som mekanisk i rimelig stand og ikke mindst billig at reparere på... for det bliver altså nødvendigt.... sørg for at tage en mekaniker med på råd når du skal have bilen gennemgået... ellers kan det hurtigt vise sig at dine penge er spildt.

Har du overvejet at lease ?

Jeg tror det vil være billigere for dig at købe en brugt Picanto f.eks til 45.000 - køre i den og så sælge den når du er færdig med din praktik...

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2010 kl. 22:31

Scooter er langt at foretrække, hvis alternativet er bil i den prisklasse -
du kan købe meget varmt tøj, alene for den månedlige værkstedsregning.
Biler i den prisklasse, kræver at man selv kan rep. dem og alligevel skal du måske køre scooter flere gange, når bilen er på værksted -
hvis du regner godt efter og med lidt realisme, kan du næsten køre i taxi for det beløb den bil vil koste dig i den periode.