Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-01-2018 kl. 22:14

Hej Cecilie

Jeg er rimelig sikker på du ikke kan finde en 1,9 75 hk fra 2015. Det må være en 1,4.

Du sammenligner en benzin bil med en diesel.
Har du kørselsmønster til diesel? Dermed mener jeg lange ture(over 25-30 km hver gang) som hovedmønster? Hvis ikke så er det benzin du skal kigge på.

Rio er en udmærket vogn, men 1,2 er ikke en racer. Du kan regne med omkring 18 på literen ved fuld tank på landevej, og 15-16 kml ved motorvej 120 kmt.

Vi har de sidste 2,5 år kørt 4 forskellige Rio'er, samlet har vi vel kørt 150.000 km. DEr har ikke været sønderligt, en ABS sensor er vist det værste, skiftet på garanti.

Har du pengene og kan du finde en af den nye 2017 model 1,0 T-GDI, så er den væsentlig mere frisk. Men kører ikke længere på literen.

Vw'er lækker. Rio er fornuftig..........Det er op til hvad dit temperament er til.

Ville glemme alt om en lille Citigo hvis du skal køre længere ture hver dag, er der bare igennem byen, så er den fin nok.

Dette indlæg blev 31-01-2018 22:02 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-01-2018 kl. 00:24

Der er mange, der lever i en fjern fortid og stadig tror på gamle skrøner om "tyske biler er bedre". Et familiemedlem har gennem årrække kørt i Polo'er - og de har været betydeligt mere fejlbehæftet og med mere rust end f.eks. de udskældte "franske" biler, vi har kørt i i samme periode - trods at Polo'erne er kørt få km.

Du betaler meget for navnet hos VW - og en pæn overflade får nogle til at fejlagtigt at tro, at der er tale om "kvalitet", men alt underliggende deles med f.eks. Seat og Skoda, der sælges til betydeligt lavere priser, og kvaliteten er identisk.



Personligt ville jeg nok kigge efter en Toyota Yaris i denne klasse. Ikke meget spændende, men den virker - hver dag. En Citroën C3 er også et fint valg til en fornuftig pris.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2018 kl. 10:13

Hej.

Tag ud og prøv bilerne både VW og Kia, så finder du hurtigt ud af hvilken en du vil have.

Lad være med at lytte til folk her på Bilbasen, det er bare et eller andet smart med at
man skal hade VW og deres kvalitet her på denne side.

Ellers prøv en Ford Fiesta 1,25 fra ca 2015, de er også fantastiske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-01-2018 kl. 11:58

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Hej.

Tag ud og prøv bilerne både VW og Kia, så finder du hurtigt ud af hvilken en du vil have.

Lad være med at lytte til folk her på Bilbasen, det er bare et eller andet smart med at
man skal hade VW og deres kvalitet her på denne side.

Ellers prøv en Ford Fiesta 1,25 fra ca 2015, de er også fantastiske.

Næh - der er ikke nogen her (ser bort fra trollen), der "hader" VW - men vi er nogle, der ikke er fanboys og falder for gamle fordomme og en pæn overflade, men kigger på reelt kvalitet. Her er VW hverken værre eller bedre end andre - men oftest dyrere.



Lidt blød plastik i kabinen og lidt pæne knapper giver ikke større slidstyrke eller driftsikkerhed.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

27-01-2018 kl. 13:00

Lars Christiansen har en pointe.
Tag ud og prøv begge biler, det er kun dig der kan bedømme hvilken bil du synes bedst om.

K S. har også en pointe.
WV er hverken VÆRRE eller BEDRE end andre - men ofte dyere.

Lidt blød plastik i kabinen og lidt pæne knapper giver ikke større slidstyrke eller driftsikkerhed.

Lidt blød plast og pæne knapper giver til gengæld oftr en anden fornemmelse for komfort og velbehag.

Hvilken bil der er billigst i længden, finder man først ud af, når bilen skal sælges, og her holder mange Wv- produkter prisen bedre end mange andre (fordom eller ej)

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-01-2018 kl. 17:36

Henrik Olsen

bruger siden
22-06-2016

skrev:
Hvis du overvejer en Yaris, så kan den endda fås i en Hybrid udgave. Med mindre at største delen af dit behov er kørsel med høj hastighed på motorvej, eller at den skal trække trailer, så syntes jeg at den er et behageligt og driftsikkert valg. Og så får man endda altid CVT automatgear med i Hybridudgaven.

Lige præcis CVT-gearet er en fremragende grund til at undgå hybridversionen. Det er meget langt fra behageligt at høre motoren blive pint op i omdrejninger uden at accelerationen følger med. Trist for et en ellers fin bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-01-2018 kl. 17:53

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Lige præcis CVT-gearet er en fremragende grund til at undgå hybridversionen. Det er meget langt fra behageligt at høre motoren blive pint op i omdrejninger uden at accelerationen følger med. Trist for et en ellers fin bil.

Så kommer din evige hetz igen mod biler og teknik du ikke forstår. Hvis teknikken var så ringe og irriterende var der nok ikke så mange der købte en (og så mange der genkøbte en hybridbil, når den skulle skiftes ud). Vi har selv haft en, og været yderst tilfredse med den. De "almindelige" benzin udgaver af Yaris med automatgear kører desuden også med CVT automatgear

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-01-2018 kl. 18:53

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Så kommer din evige hetz igen mod biler og teknik du ikke forstår. Hvis teknikken var så ringe og irriterende var der nok ikke så mange der købte en (og så mange der genkøbte en hybridbil, når den skulle skiftes ud). Vi har selv haft en, og været yderst tilfredse med den. De "almindelige" benzin udgaver af Yaris med automatgear kører desuden også med CVT automatgear

Suk!

Hvis man ikke falder bagover af begejstring, er man "hater" eller laver hetz.



Prøv nu at forstå, at der er rigtigt, rigtigt mange, der ikke er begejstret for CVT - uanset om det er en hybridbiler eller ej. Gearet fungerer ved at bringe motoren op i hysteriske, konstante omdrejninger, hvorefter bilen langsomt accelererer op og omdrejningstallet til sidst falder igen. Det er anstrengende at høre på og virker bestemt ikke overbevisende.



Der findes langt bedre gearkasser, men desværre holder Toyota (indtil videre) fast i CVT, hvorimod andre (f.eks. Kia/Hyundai) har valgt bedre teknologier til deres hybridbiler. Det handler på ingen måde om hybrid eller ej, men om en et valg af gearkasse, der ødelægger oplevelsen og komforten.



Jeg overvejede seriøst at købe et eksemplar, men CVT gjorde, at jeg droppede det efter at have haft bilen i et døgn på prøve.



Men det er jo ikke så svært: Tag en god lang prøvetur, lav nogle accelerationer - f.eks. på motorvej. Så kan man jo selv afgøre, om man kan leve med det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-01-2018 kl. 19:34

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Suk!

Hvis man ikke falder bagover af begejstring, er man "hater" eller laver hetz.



Prøv nu at forstå, at der er rigtigt, rigtigt mange, der ikke er begejstret for CVT - uanset om det er en hybridbiler eller ej. Gearet fungerer ved at bringe motoren op i hysteriske, konstante omdrejninger, hvorefter bilen langsomt accelererer op og omdrejningstallet til sidst falder igen. Det er anstrengende at høre på og virker bestemt ikke overbevisende.



Der findes langt bedre gearkasser, men desværre holder Toyota (indtil videre) fast i CVT, hvorimod andre (f.eks. Kia/Hyundai) har valgt bedre teknologier til deres hybridbiler. Det handler på ingen måde om hybrid eller ej, men om en et valg af gearkasse, der ødelægger oplevelsen og komforten.



Jeg overvejede seriøst at købe et eksemplar, men CVT gjorde, at jeg droppede det efter at have haft bilen i et døgn på prøve.



Men det er jo ikke så svært: Tag en god lang prøvetur, lav nogle accelerationer - f.eks. på motorvej. Så kan man jo selv afgøre, om man kan leve med det.

Salgtallene viser jo at der er rigtig rigtig mange der både er glade for bilen og det problemfrie og velkørende gear. Jeg vil tro at mere end halvdelen af de fabriksnye Yaris'er er er i hybrid varianten.

Den variant du lånte var jo den gamle udgave, den nye falder endnu hurtigere i omdrejninger efter accelerationen.

Hvis en Yaris kører med "hysterisk høje" omdrejninger, så er det da vist godt du ikke har kørt på en sportsmotorcykel - de kan tage mere end dobbelt så høje omdrejninger

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

27-01-2018 kl. 20:28

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Salgtallene viser jo at der er rigtig rigtig mange der både er glade for bilen og det problemfrie og velkørende gear. Jeg vil tro at mere end halvdelen af de fabriksnye Yaris'er er er i hybrid varianten.

Den variant du lånte var jo den gamle udgave, den nye falder endnu hurtigere i omdrejninger efter accelerationen.

Hvis en Yaris kører med "hysterisk høje" omdrejninger, så er det da vist godt du ikke har kørt på en sportsmotorcykel - de kan tage mere end dobbelt så høje omdrejninger

Nej - salgstallene viser, at der er solgt en del - i en tro på, at man kan spare brændstof (det holder så ikke helt i virkeligheden med de flestes kørselsmønster).



Der er ingen forskel på opførslen ifht. nuværende facelift - blot en anelse mere lyddæmpning. Alle tests bekræfter, at den er lige så træls som altid. Gearkassen er problemfri, men på ingen tænkelig måde velkørende.



På en motorcykel (eller biler med normal gearkasse), afspejler omdrejningstallet stigningen i hastighed. Med CVT flyver motoren op i høje omdrejninger, hvorefter hastigheden langsomt begynder at stige, men uden sammenhæng til omdrejningstallet. Det er bare trættende at høre på og ingen fornøjelse. Mange køber bilen på trods af gearkassen - næppe en eneste pga. af den.



Fint nok, at du er glad for bilen - men en smule realisme bør være på sin plads. Det er næppe tilfældigt, at samtlige tests nævner CVT som en af de største ulemper ved bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

27-01-2018 kl. 21:41

Kære Cecilie

Jeg ejer selv en koreansk bil og jeg er ikke sikker på, at den generelle kvalitet er specielt god. Tværtimod, men garantien er lang.

Hvis du godt kan lide en VW Polo, hvilket jeg godt kan forstå, så tilkøb garanti, så er du sikret ind til denne udløber.
Det kræver imidlertid, at du køber en ny, hvilket jeg i øvrigt vil anbefale dig. En sådan fåes fra ca 160.000 kr og den får rigtig gode anbefalinger. En Polo er i dag lige så rummelig som en Golf var for få år tilbage.


https://www.volkswagen.dk/da/service/din-service/plus2daekning.html

Smag er forskellig, men som ejer af en Hyundai i20, må jeg tilstå, at jeg hellere havde købt en bil af lidenskab, hvis garantiforholdene havde været bedre på konkurrenterne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Brian ottosson

Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006

27-01-2018 kl. 21:58

Glem Kia Rio 5 trins gearkassen/koblingen i 1,2 benzin er mildest talt pisse ringe.

Solgte selv min nye Rio efter 6 måneder, da vi aldrig blev gode venner.

køb en Polo eller en Fiesta, de er lidt dyrere.

Men du får hovedparten af differencen fra en Rio igen når du sælger bilen.

Prøv en Polo og en Fieste og vælg den du bedst kan lide.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-01-2018 kl. 22:03

Jeg tror nu at mange køber bilen pga komforten - at man så samtidig sparer brændstof er jo bare en herlig "bonus", vi sparede selv ved at gå fra benzin til hybrid. Og diesel er der jo færre og færre der køber, i takt med at der bliver arbejdet med at begrænse dieselbilernes adgang i byerne.

Når du skriver at der ingen forskel er på bilens opførsel i forhold til den gamle model, så er det jo ikke sandt - heller selv om du skiver med fede bogstaver og understreget tekst. Du kan evt læse om det i denne test: http://www.motorsiden.dk/Nyheder 2017/2017 Toyota Yaris First World Test Del 2.htm

Endnu bedre kunne du jo selv tage ud til en forhandler og prøve den nye model, så vil endda du formentlig også kunne mærke forskellen, i stedet for blot at basere din viden på tests du har læst dig til.
Jeg nyder selv de ryk-frie gearskift fra CVT gearet, og syntes ikke bilen er så "bovlam" endda - for nu at bruge dine egne ord fra en tidligere tråd.
Med en acceleration fra 0-100 på 11,8 sekund, så hører den da til i den pæne ende af B segmentet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2018 kl. 14:25

K S

bruger siden
27-01-2018

skrev:
En Fjolswagen bør ikke koste mere end tilsvarende konkurrenter.

ps. Hvem tror i betaler for de flotte VW forretninger rundt omkring i landet?

Det gør den heller ikke dit fjols, sæt dig ind i tingene og søg på nettet inden du udtaler dig. En Golf 150 hk er 10.000 kr billigere en Hyndai I30 140 hk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-01-2018 kl. 16:35

K S

bruger siden
28-01-2018

skrev:
Må vi lige bede om kammertonen din indavlede klaphat!

Hyundai har 5 års garanti UANSET km forbrug hvad tilbyder Fjolswagen ingenting.

Hvis dette indlæg er udtryk for KAMMERTONEN, er vi mange der hellere vil være fri.

Om VW er for dyre i forhold til konkurenter og kvaliteten, vil jeg ikke blande mig i.

Fakta er blot, at VW (uden Seat, Skoda, Audi mf.) i 2017 udgjorde ca 15% af bilsalget i DK. Nr 2 er Peugeot med ca 10%.
Hvis man tager fele VW-koncernen udgør salget ca 25%.

Det vil sige: At ifølge K S af dags dato så er hver 4. danske bilkøber for dum. (Det er da noget af en påstand)

Cecilie du skal købe den bil du har det bedst med at køre i. Du kan være heldig eller uheldig med alle bilmærker, men totaløkonomien på de 2 biler du har kig på er ikke ret stor.

Held og lykke med dit bilvalg.
Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2018 kl. 16:43

K S

bruger siden
28-01-2018

skrev:
Må vi lige bede om kammertonen din indavlede klaphat!

Hyundai har 5 års garanti UANSET km forbrug hvad tilbyder Fjolswagen ingenting.

Hvorfor er du her KS ?

Der kan bare tilkøbes 2 år eksta garanti på en Golf så det er i alt 4 år.

Selv med det er Golf billigere og har 10 hk mere og formentlig meget
mere sikkerhedsudstyr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

29-01-2018 kl. 22:05

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nej - salgstallene viser, at der er solgt en del - i en tro på, at man kan spare brændstof (det holder så ikke helt i virkeligheden med de flestes kørselsmønster).



Der er ingen forskel på opførslen ifht. nuværende facelift - blot en anelse mere lyddæmpning. Alle tests bekræfter, at den er lige så træls som altid. Gearkassen er problemfri, men på ingen tænkelig måde velkørende.



På en motorcykel (eller biler med normal gearkasse), afspejler omdrejningstallet stigningen i hastighed. Med CVT flyver motoren op i høje omdrejninger, hvorefter hastigheden langsomt begynder at stige, men uden sammenhæng til omdrejningstallet. Det er bare trættende at høre på og ingen fornøjelse. Mange køber bilen på trods af gearkassen - næppe en eneste pga. af den.



Fint nok, at du er glad for bilen - men en smule realisme bør være på sin plads. Det er næppe tilfældigt, at samtlige tests nævner CVT som en af de største ulemper ved bilen.

Jeg tror nu at mange køber bilen pga. komforten - at man så samtidig sparer brændstof er jo bare en herlig "bonus", vi sparede selv ved at gå fra benzin til hybrid. Og diesel er der jo færre og færre der køber, i takt med at der bliver arbejdet med at begrænse dieselbilernes adgang i byerne.

Når du skriver at der ingen forskel er på bilens opførsel i forhold til den gamle model, så er det jo ikke sandt - heller selv om du skiver det med fede bogstaver og understreget tekst. Du kan evt læse om det i denne test: http://www.motorsiden.dk/Nyheder 2017/2017 Toyota Yaris First World Test Del 2.htm

Endnu bedre kunne du jo selv tage ud til en forhandler og prøve den nye model, så vil endda du formentlig også kunne mærke forskellen, i stedet for blot at basere din viden på tests du har læst dig til.
Jeg nyder selv de ryk-frie gearskift fra CVT gearet, og syntes ikke bilen er så "bovlam" endda - for nu at bruge dine egne ord fra en tidligere tråd.
Med en acceleration fra 0-100 på 11,8 sekund, så hører den da til i den pæne ende af B segmentet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

29-01-2018 kl. 22:31

Hvis du absolut vil prøve med links: https://fdm.dk/toyota-yaris-fin-forkaelelse-af-lille-hybrid



"lyden er stadig træls og forkert."



Komforten er stærkt begrænset af den irriterende gearkasse, der ødelægger bilen. Rykfri gearskift kan sagtens laves med bedre gearkasser - det er bevist mange gange.



Diesel er langt fra væk - det er stadig det fornuftige valg, hvis man har kørselsmønsteret til det. Der er mange år til, at begrænsningerne evt. måtte have betydning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2018 kl. 06:49

martin bo

bruger siden
16-08-2008

skrev:
Det undrer mig folk tror på at kvaliteten er bedre i VW bilerne. Det er vel lige som deres abe-damptests og generel snyd med Diesel bilerne.



Kan du lide deres biler så køb Seat eller Skodaen. Der får du bedre valuta for pengene. Personligt ville jeg vælge en Renault Clio der er under et år og så tilkøbe deres 5 års garanti for ca 5000 kr. Alternativt er der rigtigt fine priser på 2016-2017 Fiestaer. Jeg kører selv i en 2011 Fiesta og har ikke haft nogen problemer. Skal du have bilen i mange år så kig efter lav km tal (der er masser af mini biller under 25.000 km til ca 120-150.000 kr med 90+ HK) og invester i en undervognsbehandling, så er du godt sandsynligvis kørende i mange år frem

Hvis du undrer dig så tag ud og prøv en ny Polo og en ny Hyndai I20, så får du svaret.

Hilsen også en Ford kører.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

30-01-2018 kl. 07:21

Den enerverende larm med cvt gearet bliver du hurtig træt af, et stort kritik punkt i alle test. Og mange klager over 10-12 kilometer mindre på literen (hybrid) Og mærket er langt fra den kvalitet, som de havde for 10-15 år siden.
Ville nok gå efter en Fiesta, den bliver jo altid rost, ellers som flere skriver, Rio, Polo, i20, (lånte en kundebil engang, Diesel godt nok, men kørte godt)
Mvh.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

31-01-2018 kl. 20:45

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvis du absolut vil prøve med links: https://fdm.dk/toyota-yaris-fin-forkaelelse-af-lille-hybrid



"lyden er stadig træls og forkert."



Komforten er stærkt begrænset af den irriterende gearkasse, der ødelægger bilen. Rykfri gearskift kan sagtens laves med bedre gearkasser - det er bevist mange gange.



Diesel er langt fra væk - det er stadig det fornuftige valg, hvis man har kørselsmønsteret til det. Der er mange år til, at begrænsningerne evt. måtte have betydning.

Jeg har lige læst den tekst du har linked til, og her står før dit citat: Objektivt støjende er den bestemt ikke ved kraftig acceleration. Så helt ringe og forkert er den vel heller ikke. Hvis du klikker på det link jeg tidligere har vedhæftet, så er der en lille video der kort forklarer om at den nye model er "forbedret" så den hurtigere falder i omdrejninger igen ved acceleration. Jeg har ikke selv noget problem med lyden - og da slet ikke ved "normal" kørsel, og det tyder det på at mange andre heller ikke har siden 58% af de nye Yaris'er der bliver solgt er i Hybridudgaven - jævnfør dit eget link.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

31-01-2018 kl. 21:16

Som nævnt før: De bliver købt på trods af det trælse gear - og det er jo et valg. Jeg vælger anderledes - og kan kun anbefale en grundig og lang prøvetur før et valg.

Det er næppe tilfældigt, at alle tests nævner gearkassen som den helt store akilleshæl ved Toyotas hybrider.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

31-01-2018 kl. 22:43

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Som nævnt før: De bliver købt på trods af det trælse gear - og det er jo et valg. Jeg vælger anderledes - og kan kun anbefale en grundig og lang prøvetur før et valg.

Det er næppe tilfældigt, at alle tests nævner gearkassen som den helt store akilleshæl ved Toyotas hybrider.
Nu er det jo ikke alle der syntes det er træls, og jeg selv ser heller ikke gearkassen som en svaghed ved bilen, snarere tvært imod. Den består af et simpelt men genialt planetgear, der giver en glidende overgang mellem benzin og el-driften, og at den så er bundsolid og vedligeholdelsesfri er jo samtidig en ekstra bonus.

At du vælger anderledes, er jo dit valg - og hvis dit kørselsbehov er motorvejspendling med høj hastighed, så er Yaris Hybrid heller ikke det oplagte valg

Dette indlæg blev 31-01-2018 22:44 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

31-01-2018 kl. 23:20

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Som nævnt før: De bliver købt på trods af det trælse gear - og det er jo et valg. Jeg vælger anderledes - og kan kun anbefale en grundig og lang prøvetur før et valg.

Det er næppe tilfældigt, at alle tests nævner gearkassen som den helt store akilleshæl ved Toyotas hybrider.
Nu er det jo ikke alle der syntes det er træls, og jeg selv ser heller ikke gearkassen som en svaghed ved bilen, snarere tvært imod. Den består af et simpelt men genialt planetgear, der giver en glidende overgang mellem benzin og el-driften, og at den så er bundsolid og vedligeholdelsesfri er jo samtidig en ekstra bonus.

At du vælger anderledes, er jo dit valg - og hvis dit kørselsbehov er motorvejspendling med høj hastighed, så er Yaris Hybrid heller ikke det oplagte valg

Du er til dato den eneste jeg har hørt om, der forsøgte at finde noget positivt ved CVT. Nogle har valgt at leve med den, da man ikke kan vælge anderledes, hvis man vil have en Toyota hybrid, men at forsøge at påstå, at den bidrager positivt, er der ingen andre end dig selv, der tror på.



Prøv nu at se lidt realistisk på tingene istedet for at lade der gå "fanboy" i den - det gavner ingen.

Jeg ved ikke, hvor du har "høj hastighed" fra - men jeg har valgt anderledes, da det er for trættende at køre i en Yaris hybrid med den trælse gearkasse med støj fremfor acceleration. (For en god ordens skyld: Vi har en Yaris Verso i husstanden - valgt for dens andre dyder, så jeg har skam intet imod hverken Toyota eller Yaris).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

01-02-2018 kl. 06:51

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du er til dato den eneste jeg har hørt om, der forsøgte at finde noget positivt ved CVT. Nogle har valgt at leve med den, da man ikke kan vælge anderledes, hvis man vil have en Toyota hybrid, men at forsøge at påstå, at den bidrager positivt, er der ingen andre end dig selv, der tror på.



Prøv nu at se lidt realistisk på tingene istedet for at lade der gå "fanboy" i den - det gavner ingen.

Jeg ved ikke, hvor du har "høj hastighed" fra - men jeg har valgt anderledes, da det er for trættende at køre i en Yaris hybrid med den trælse gearkasse med støj fremfor acceleration. (For en god ordens skyld: Vi har en Yaris Verso i husstanden - valgt for dens andre dyder, så jeg har skam intet imod hverken Toyota eller Yaris).

Jeg kender flere der har Yaris Hybrid, og af dem der har bilen, kender jeg ingen der er utilfredse med hverken bilen eller gearet - tværtimod. Jeg tror bestemt ikke der er nogle af dem der går tilbage til almindelig benzin eller dieselbil igen, med mindre deres behov ændrer sig, f.ekstra hvis de skal trække trailer eller køre motorvejspendling med høj hastighed.
Og generelt når man først har haft automatgear, så vælger man sjældent at gå over til manuelt gear igen.
Så jeg syntes din "hetz" mod både Saab, Audi, Chevrolet, El- og Hybridbiler er urimelig - at du ikke selv vil købe nogle af dem er fint nok, men ligefrem at fraråde andre bilerne er i mine øjne lidt underligt.
Vi har før diskuteret hybridbiler, og her har især batteriernes holdbarhed været noget af det du har advaret om, men også her var dine advarsler baseret på løse påstande og gætværk.
At du har valgt en Yaris Verso som anden bil, skyldes nok et langt stykke hen af vejen økonomi, Bilen kom på markedet i 1999, så der er tale om en efterhånden meget gammel konstruktion, jeg tror endda det er over 12 år siden de nyeste af dem blev solgt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2018 kl. 16:46

Det hjælper ikke at diskutere med KS, han har erfaringen fra familieværkstedet og nu han er lidt ophængt så kommer der sikkert nogle link fra de tyske bilmagasiner :-/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen jakobsen

Jørgen jakobsen
bruger siden
13-12-2011

20-01-2020 kl. 21:33

K S

bruger siden
26-01-2018

skrev:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


VW er noget overvurderet skrammel i en flot indpakning. Kvaliteten er i bedste fald middelmådig, værkstederne arrogante, hundedyre og inkompetente.

Køb en Kia Rio med 7 års garanti, den bliver du glad for.

Det vil jeg så ikke gi dig ret i , jeg har en polo tsi 1,2 90 hk som køre fantastisk
jeg har kørt 180000 km i den og den har kun kostet servich og det har været ca 2500kr om året.
Samlignet med andre 1,2 motorer er polo klart at fortrække. den trækker helt fantastisk. og føles ikke som en død slæde som mange andre biler i samme størrelse.
Måske en skoda fabia , det er som polo med samme motor.
Fantastisk bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg