Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp-Citröen Xsara Picasso

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

17-06-2008 kl. 17:53

Hej. Jeg står og har meget svær ved at beslutte mig. Jeg har fået et godt tilbud på en byttepris på en Citröen Xsara Picasso, forhandleren tager min Superb i bytte. Det er en 1.6i 110 hk med alt udstyr, og andre forhandler skal ha mellem 10 og 20 tusind mere for samme bil. Jeg ved bare ikke om jeg bliver glad for den, har altid sagt jeg ikke skal ha fransk bil. men den er billig og + 2 års reklamation + jeg kun kører 1000 km i måneden + jeg skal bruge en bil der kan stå 3 autostole i. Har nogen af jer erfaringer med denne vogn? På forhånd tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

17-06-2008 kl. 21:28

Der kan godt stå 3 autostole i en 307, har selv prøvet det!!!

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2008 kl. 22:41

Hej Allan.

Jeg har masser af erfaring med Xsara Picasso. Har haft en 90 benzin som nu er udskiftet med en HDi110. Dejlig bil med overraskende meget plads, det er jo ikke nogen stor mpv. Kan du købe til 10-20000 mindre end andre forhandlere skal have, ja, så lyder det da fornuftigt.
Lad mig bare slå det fast med det samme. Der kan godt stå 3 autostole på bagsæderne.
Udover alm. service, kørt 60000 på 2 år, har jeg fået rette et par småting på garantien UDEN problemer. Siges iøvrigt at være en af de mest driftsikre Citroëner. Held og lykke.

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

18-06-2008 kl. 12:37

Det lyder super, har skrevet min slutseddel under. Og skal hente bilen på søndag. :-)

Har også hørt den skulle være en af de bedre modeller fra Citröen,
den kom jo også i 1999 så de fleste fejl burde være rettet til.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2008 kl. 14:31

Vi har nu vores tredje Picasso som vores nr2 bil og det er bare iorden, gerne kombineret med børn bliver det ikke bedre og billigere.. Vi har nu en 16v 110 vtr og børnene sidder dejlig højt og du får rigtig meget for pengene.. Har ellers prøvet alt for at det ikke skulle blive en picasso igen, bare for at prøve noget nyt. Købte Altea og Galaxy men måtte skifte tilbage..du bliver rigtig glad for den hilsen en glad Picasso og Audi ejer

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

18-06-2008 kl. 21:16

Til Ricky Hansen.

Har du selv haft en Xsara Picasso, eller bare hørt om nogen der har?
Dernæst kan der ikke stå 3 autostole i en Altea Xl......

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2008 kl. 22:18

Ricky.

Snakker du udfra erfaring? Nu kan man jo ikke generalisere og sige at alle Picassoer er slidt op efter 110t km. Har selv haft en Picasso som rundede 200t km inden den blev udskiftet. Den havde jeg nu ingen problemer med.
Der er da nogen her på siden der er glade ejere af sådan en...

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

19-06-2008 kl. 11:21

Fedt at høre så meget respons....!!!

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2008 kl. 11:18

Fransk bil = problemer.

Tysk bil = problemer.

Køb en Volvo eller Saab - de er bygget til at holde længe.

Børge Jacobsen

Børge Jacobsen
bruger siden
19-09-2007

20-06-2008 kl. 13:27

Hej, jeg har en 1,6 HDI 110 HK van. Med det ekstra sæde foran, så jeg kan have begge børn med.
Det er en kanon bil. Alt i udstyr. Kører stabilt. Har kørt den fra 92.000 km til 140.000 km uden rep.
Meget økonomisk kører 16-18 km ved blandet kørsel. Og den er tillige med hurtig. De eneste minusser er at den er vindfølsom, og den kan finde på at melde motorfejl, der ikke er der, bare fordi man ændrer kørestil.
Og lige en bemærkning til Vibeke vedr. Volvo. Har haft én volvo, og dét var et meget dyrt bekendtskab.
Be careful out there....
/ Børge

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

20-06-2008 kl. 15:44

Jeg tror man kan konstatere ud fra dette: Ingen biler er fejlfri!!!

Men når det så er sagt, er der selvfølgelig altid nogle biler der er mere driftsikre end andre. Jeg mener bare Xsara Picasso er billig i forhold til hva man får for pengene.!

Til Ricky, man kan jo være uheldig. Der er jo dette begreb som hedder mandagsmodeller......

Desuden skal jeg max have min i 4 år og 70.000 km

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

25-06-2008 kl. 21:49

.d

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2008 kl. 14:16

Det er en dårlig idé at bytte en Skoda til en Citroén. Jeg henviser til diverse undersøgelser om kundetilfredshed og fejlstatistikker.

Du skriver bilen er billig - det er den uden tvivl også når du snart vil af med den igen. Køb hellere en Ford C-max, mazda 5 eller corolla verso.

Kys og kram
Vibeke