Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp 1.gangskøber: Skal jeg købe en Suzuki Liana 1,6 GLX 5-dørs?

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2007 kl. 18:44

Min kæreste og jeg troede vi havde fundet bilen der kunne opfylde alle vores behov efter en længere ekspedition igennem biljunglen. Suzukis store Liana virkede økonomisk overskuelig og vi mente den ville dække vores behov de næste mange år frem, når familien skulle suppleres med småfolk, hund etc...og så synes vi faktisk den var meget fix at kigge på. Efter den første prøvetur var vi stadig imponerede, men idag havde vi den på motorvej, og vi syntes begge den ryster meget bare man er over de 100 km/t, og den kører altså meget højt i motoromdrejninger bare man kører 110km/t...og ja, den var sat i femte gear :). Sælgeren talte naturligvis om at det formentlig bare var dæktrykket der ikke var iorden, men er der nogen der har erfaring med denne bil, eller hørt anmeldelser af den, så vil vi være utrolig taknemmelige for at høre dem. Vi er en smule frustrerede og opgivende efterfølgende. Er det overhovedet fornuftigt at købe Suzuki, eller er det mere discount end andre anerkendte mærker, og hvad med udgifter til reservedele etc? På forhånd tusind tak for hjælpen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

28-06-2007 kl. 19:15

Min bror har en Liana og jeg er bestemt ikke imponeret. Pladsen er rielig uden at være prangende, men kabinen og særligt sæderne er meget ringe.
Kørekomforten er heller ikke noget at skrive hjem om, selvom den på papiret har lidt over 100 HK virker den noget anstrængt.

Suzuki kompenserer gennerelt for den lave indkøbspris ved lidt høje reservedelspriser, dog tror jeg ikke kvaliteten er så meget ringere end så mange andre mærker. Dog kan man nok godt forvente at rusten bliver svær at holde væk. Så suplerende rustbeskyttelse er et must.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg