Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

HDI fra Peugeot

Dan Munch

Dan Munch
bruger siden
15-04-2005

26-01-2009 kl. 21:18

Da vi regner med at skifte vores bil ud indenfor de næste par måneder er vi begyndt at besøge forskellige forhandlere. I den forbindelse har vi selvfølgelig en række krav som skal opfyldes. Blandt andet at vores næste bil også skal være med benzin motor, da vores kørselsbehov på 12000 km om året, med hovedsagelig korte ture, ikke ligefrem peger på en Diesel udgave...Eller hvad??? Vi har været forbi vores lokale Peugeot forhandler som undrende spurgte mig om hvorfor vi ikke ville have en Diesel dreven bil frem for benzin. Da jeg begrundede det med at med vores kørselsbehov var jeg bange for at denne ville blive sodet til indenfor kort tid, og eftersom denne "tilsodning" ikke kunne fjernes ved at give den en længere tur i ny og næ, så jeg ikke dette som et valg. Men efter sælgerens udsagn var det ikke noget problem for de nuværende Diesel motorer. Dyserne blev ikke længere sodet til ved kortere ture??? Er der nogen af jer herinde i dette forum der kan be- eller afkræfte sælgerens påstand? På forhånd tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg