Bilbasen Forum
Har ældre Golf III - søger trækkraft og comfort!
Maria Christensen
bruger siden
04-03-2008
08-03-2008 kl. 13:31
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
09-03-2008 kl. 12:50
Jamen hvis din Golf runder 400.000 km uden de store problemer, har du fat i et meget fint eksemplar.
Men hvis du vil blive hos VW finder du ikke meget til den pris.
Men der er da nogle alternativer som jeg synes du skal overveje.
F.eks. Nissan Primera 2,0 fra 99-00 evt som st.car. Det er en MEGET driftsikker bil, der bør være endnu mere driftsikker end din golf.
Der er desværre ikke så mange at vælge imellem. Men det er en god men overset bil.
Toyota Avensis fra 98-02 ca. 1,8 er en mulighed. Der er driftsikkerheden også i højsædet.
Peugeot 406 st.car fra 00-02 bør måske også overvejes. Der får man meget for pengene. Det er en velkørende bil. Dog må man nok påregne at den ikke er den mest driftsikre bil i verden. Men ellers fin bil med rigtig god plads.
Måske en Ford Focus st.car. eller 5 dørs, kunne være noget. De kører udemærket og har fornuftige pladsforhold.
Mazda 323F 2,0 fra 00-02 kunne måske også være noget. masser af kræfter og en del udstyr. Men har dog hørt de plages af rustproblemer. Dog ved jeg ikke det med sikkerhed.
Skoda Octavia, Seat Leon kunne måske også være noget for dig.
Det er trods alt inde fra VAG-gruppen.
Maria Christensen
bruger siden
04-03-2008
22-03-2008 kl. 15:46
Det har affødt et par spørgsmål:
Jeg synes, efter at have kigget på Martins forslag, at Primeraen umiddelbart kunne være et godt alternativ, men har egentlig også kigget på Berlingo. Hvordan er de to biler sammenlignet med hinanden?
Motorstørrelsen på golfen er som nævnt 1,8, men kan jeg eventuelt gå ned til en 1,6 eller bliver det for lidt trækkraft? - Og hvordan er sammenhængen mellem størrelse på motor/hestekræfter/trækevne?
Jeg er ude efter en bil der IKKE har kørt rigtig mange km, så jeg vil ikke overveje, at købe en der har kørt mere end 150 000 som det maksimale!
Maria Christensen
bruger siden
04-03-2008
24-03-2008 kl. 22:35
Tak for dit forsøg på at forklare mig lidt om motor/trækkraft! ;-)
Jeg har igen kigget lidt på både Primera, Octavia og Berlingo.
Vil du mene, at jeg med det behov for kørsel jeg har beskrevet ovenover, ikke kan gå under 170 NM, uanset motorstørrelse?